Veckan som har varit.

Under veckan som har gått sedan jag senast skrev har jag shoppat, haft musical rehearsal, firat Hanukkah, varit på ett Girl Scout Camp, varit med kompisar, vunnit en bake-off, ätit svensk mat och vait i Boston.
Så jag har haft fullt upp
 
Jag var iväg i tisdags till en pysselaffär för att köpa en tri-fold (en poster som man kan vika ihop) för att göra en rough draft av mitt History Fair projekt. Det gick ut på att skriva ut alla bilder och all text och lägga ut på tri-fold postern utan att lima fast allt, för att kunna ändra sig och få kritik.
 
Jag köpte också julklappar och några träningskläder på Old Navy, shower gel från en One Dollar store (allt där kostar 1 dollar styck) och fuzzy socks från samma ställe där jag köpte tri-fold postern:
 
Ett ljusblått och ett rosa träningslinne, 2-pack fuzzy socks (ett par blårandiga och ett par helblåa), en gråmelerad sportbh och shower gel.
 
Jag var på the Paper Store, där de har många gulliga små presenter.
De hade jätteroliga julgransprydnader (NE Patriots quarterbacken Tom Brady, Tris från Divergent och Olaf tex.).
 
 
 
I tisdags var det också 6:e dagen av Hanukkah, så jag var hembjuden till the Inzes för att fira. Vi åt latkes (potatismos gräddat i olja och mjöl).
 
Latkes, korv i bröd, apple sauce och ketchup.
 
 
Familjefoto á la 2014
 
Becca öppnar ett paket.
 
Jag fick också ett paket
 
I paketet var det en Red Sox baseballtjocktröja
 
Jag och Becca
 
Jag hälsade på mitt gamla rum. Jag tror inte att jag har lagt upp några bilder på det förut så här kommer de!
 
 
 
I torsdags hade jag en musical rehearsal. Vi gjorde en read through, dvs. vi gick  igenom manuset, och alla läste sin del. Jag är somsagt the White Rabbit. Jag har två lines som är mina, men också många där alla fairytale creatures utroppar saker (ex. när de bestämmer sig för att bekämpa Farquaad så ska alla säga något upporiskt i stil med "DOWN WITH FARQUAAAAAAD!!")
 
Jag känner mig lite som en lokal kändis. Folk som jag knappt känner vill ta selfies med mig och lägga upp på sin snapchat story (vilket är jättekul haha). 
 
I fredags så var The Flock hos Emily. 
Vi spelade Mariokart, spelade Heads Up, spelade ett kasta-ärtpåse-spel och åt nachos.
 
Liam bestämde sig för att ha på sig min jacka. Liiiite för liten.
 
Jag och Megan (snapchat screenshot hehe)
 
 
Jag och Ayushi under Pianolektionen.
 
Under helgen var jag på ett Girl Scout Camp. 
 
Vi lekte lekar, gick på promenad, pysslade och pratade.
 
Jag gjorde en paj av Play Doh. Leran framkallade många minenn från min barndom haha. 
 
Vi gjorde Banana Boats och Snot Rockets som vi sedan grillade över lägerelden:
Består av banan, peanut butter, marshmallows och choklad.
 
Denna rullar man sedan ihop till en boll. Består av croisant deg, peanut butter, marshmallows och choklad. 
 
Nattlig hajk:
City Lights/Light pollution 
 
Frukost:
 
Jag tyckte att det är den ultimata amerikanska upplevelsen att prova att vara en girl scout. Jag träffade många gulliga människor. Dock var Girl Scouts inte riktigt min grej.
 
Efter lägret åkte vi hem. Jag gjorde lite läxor (varav en video om en myt om Rom).
 
Klockan 1pm hämtade Melinda mig. Vi åkte hem till henne för att delta i en bake-off. 
Jag gjorde kokostoppar.
 
 Kakbakning. Tjejen med blå cozy socks.
 
Före gräddning
 
Efter gräddning
 
Kriterierna (ursäkta för dålig bild)
 
 
Pamela, Melinda och jag.
 
Jag vann! Priset var en grön kockhatt där det står "Holiday Chef". Alla fick också ta hem kakor!
 
Jag fick ett fint armband från en nationell smyckestillverkare vars märke började i Boston, som det står "Boston" på. Jättefin.
 
Efter baktävlingen hämtade Becca, Susan och Jonathan mig för att åka till the Liljegren's.
 
De bjöd på svensk mat, svensk julmusik och svenskt julmys.
 
Svenska köttbullar, rotmos, ärtor med syltlök,lingonsylt och limpa. De hade svenska servetter med dalahästar på. De hade också "typiska" svenska jultomtedekorationer och juldukar. De hade också halmbockar.
 
Vi har en likadan gran fast en vit hemma i Sverige.
 
Lägg märke till tomtens bok
 
Annika, Becca och jag
 
Vi gjorde pepparkakshus. Intessant fakta är att här använder man glassyr för att "limma" ihop pepparkakshusen, medans i Sverige (eller iallafall i min familj) så använder man bränt socker.
Mitt tak började rasa in så jag gav upp mitt traditionella och lät min inre konstnär fri.
 
Före
 
Efter
Harry Potter symbolen på taket
 
I tisdags fick jag ett paket från min svenska familj. Paketet innehöll julklapapr till mig och mina värdfamiljer, choklad och en liten flaska med Trocadero!
Jag har skickat paket med julklappar hem också. Det är dyrt att skicka dock, men det är bara att bita ihop för det finns inte så mycket annat att göra eftersom att jag ju vill skicka!
 
I skolan hade jag 2 prov i tisdags. Ett matteprov och ett forensicsprov. Det kändes som om det gick bra *knocks on wood*.
 
I tisdags efter skolan åkte jag, Christine och Tom till ett Track Meet (löpartävling) som Jackie och Katie deltog i. Det var innomhus i centrala Boston. 
Efter det åkte vi till the Prudential Center i Boston. Det finns ett stort köpcenter där i. Vi åt i food courten. Jag, Christine och Jackie köpte 3 sushi som vi delade på. Jag har inte ätit sushi på evigheter så det var himmelskt gott.
 
 
 
Lite bilder från Prudential Shopping Mall:
 
 
Jättestora julgranskulor
 
 
 
 
En tom jättestor fontän utanför.
 
 
Efter att vi varit i Boston åkte jag direkt till Beccas hus eftersom att hon skulle ha en filmkväll.
 
Lily (hundvalpen) blev överlycklig när hon såg mig komma in genom dörren. Jag var lite rädd för att hon skulle ha glömt bort mig, men det var inte fallet!
 
Vi kollade på Deck The Halls (en extremt dålig film märkte vi) och på How The Grinch Stole Christmas (som jag har sett förrut, men som är bra)!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0