Visum, värdfamilj och efterlängtat mail.

Det har hänt några småsaker (läs: STOOORA viktiga saker) de senaste veckorna:
 
Jag har fått ett meddelande från the Pinney family. Värdmamman, som heter Christine, skrev på facebook till mig och berättade att hon höll på och fyllde i papper för att kunna bli min värdfamilj. Hon verkar jättesnäll och jag ve sedan innan att hon och hennes familj har varit lite småsugna på att ta emot mig (har hört från min gudmor).
 
Jag har varit på ett infomöte för Rotarystudenter. Jag har fått reda på mer vad som händer den 18/8 (avresedagen), om hur man ansöker om visum och lite andra saker. Det var ganska så mycket om hur det är att vara värdfamilj mm.
 
Idag skulle mamma och pappa till banken, så de passade på att fixa ett VISA (bankkort) till mig (lyx att de fixade åt mig, tack mamsi och papsi!). Så jag kommer att ha VISA & Handelsbanken under mitt år. Det mindre bra är att det kostar 35 kr att ta ut pengar i bankomat...
 
Jag har fått mail från mitt distrikt med min Guarantee Form, så nu är jag garanterad plats på Bedford High School. yaaay. The Pinney's kommer att vara min första värdfamilj! Är jäääätteglaaaaad.
 
Jag har börjat min visumansökan, men jag behöver ett papper, DS-2019 heter det, för att göra klart ansökan och boka en tid på ambassaden! Jag ska få pappret från Bedford. Det är några frågor i visumansökan som är helt förståeliga att de ställer, och sedan några mindre förståeliga. Sedan finns det frågor om huruvida jag har delagit i eller planerat att transplantera organ eller kroppsliga vävnader utan organens ägares tillstånd osv... mindre förståeliga frågot. Visst, om jag vore en ledare för en nation skulle jag också vilja veta sådana saker om de som vill bo i mitt land, men jag tvivlar starkt på att dessa knasbollar skulle kryssa i att "JA, jag är en terrorist" eller "JA, jag har deltagit i eller beordrat tortyr". För mig är ju svaren NEJ, meeeen sen kan man ju fråga sig ifall kittling räknas som tortyr...
 
Jag har fått ett mail från Bedford Rotary Club. Det var min kontaktperson Melinda som skrev. Hon verkar jättegullig. Det känns verkligen som om alla verkligen vill göra allt för att jag ska ha det så bra som möjligt. 
Jag frågade Melinda om:
  1. Ifall jag kan ta graduation
  2. Hur många värdfamiljer jag kommer att ha
  3. När jag får DS-2019
 
Nu känner jag att jag börjar de flesta delarna med "Jag har"... Men jag har mailat cheer coachen för BHS cheer team. Jag skrev att jag är en utbytesstudent och vill börja på cheerleading och lite om min cheer-erfarenhet (och vad jag kan göra). Jag skickade även mitt lags RM video.
 
Nu väntar jag på svar om allt.
 
Jag är sjuk och hostar som en galning (och har lite svårt att tänka) så det här är kanske inte det bästa inlägget jag har skrivit.....
Hanna
2014-06-24 @ 13:29:41
URL: http://hkmm.webblogg.se

Hej! Vad roligt att du ska till USA som utbytesstudent! Jag ska till en jätteliten stad på 900 invånare i Indiana som heter Kirklin. Tror det kommer bli sååå roligt och är mer taggad än någonsin :) Är du nöjd med din placering? Skulle du vilja göra ett länkbyte? KRAM

Svar: Åhh vad kul! :D Jag är jättenöjd med min placering och jag tror att det kommer att bli superbra. Jag är såååå taggad och nervös haha. Självklart vill jag göra ett länkbyte. Lycka till, kram!
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0