Fredagen + lördagen

I fredags var det dags för en amerikansk fotbollsmatch igen. Denna fredag mötte vi Concord-Carlisle, vilket är vår rivalskola (även fast de inte ser oss som sina rivaler eftersom att i 9 fall av 10 förkorar vi mot dem. Denna match var oddsen inte på vår sida och vi förlorade med 7-42 (eller något sånt)...
Efteråt åkte jag hem till Indigo (och Savannah, men hon var med sin pojkvänn för de hade redan bestämt att de skulle göra något) och sov över där! Jag och Indigo kollade på TV (Scary Movie 2 visades) och snackade.
 
På morgonen skulle jag upp tidigt (=vid 9) för att jag skulle åka in till Boston för att träffa Pedro och Barbara (kallas för Barbi) från Camp Rotary och Pedros kompis från sin skola som ochskå är utbytesstudent. Pedrox2 är båda från Brasilien och Barbi är från Ungern.
 
Jag fick skjuts av Jonathan till närmaste tunnelbanestation och tog tåget in. Det tar ca 15 min med bil till stationen och 20 minuter med tunnelbanan! Jag åkte till Park Street Station där jag träffade Pedro x2 och Barbi. Vi drack ice coffee/ice tea på Dunkin Donuts och gick runt halvt planlöst i centrala Boston. Vi bestämde oss sedan för att gå till Newbury Street (en shoppinggata) och tog senvägen (med flit) genom Boston Common (Bostons Central Park typ). 
 
 
Pedro, Pedro, Barbi och jag
 
 
Dunkin' Donuts
 
Pedro från Camp Rotary (till vänster) och Pedros Pedro (till höger).
 
 
 
 
 
 
Min väldigt lyckade selfie som jag tog med systemkameran som jag faktiskt är stolt över eftersom att det är nästintill omöjligt att ta bra gruppselfies med en systemkamera.
Min blekhet har börjat träda fram igen efter sommaren. Jag är så blek under vintern halvåret att de flesta ljusaste nyanserna av foundations är orangea på mig. Min käre lillebror trodde i ett halvår att jag var en vampyr för att jag var så blek.
 
 

Ankdammen i Boston Common
 
Newbury Street
 
 
 
 
Jag hann med lite shopping också. Jag köpte springskor från Nike på Nordstrom Rack för 59.95 dollar och en bh från Victoria's Secret.
 
Vi hittade ett photo booth så vi tog bilder så nu står en fotoremsa på mitt natduksbord.
 
Vi träffade 3 av Pedrox2:s vänner från deras skola. Vi gick ännu mer och hamnade tillslut vid Quincy Market (en matmarknad). Där var det en street artist från Ameria's Got Talent som dansade och gjorde volter. Han var jätteduktig.
 
Klockan 7 bestämde vi oss för att bege oss hem. En av Pedrox2:s kompisar berättade vart alla skulle åka. Jag och Barbi skulle åt samma håll men gick av vid olika stationer. Det visade sig att stationen (Government Center) som kompisen hade sagt att jag skulle av på var avstängd så jag fick åka till stationen efter, ta ett annat tåg till en annan station, ta ett annat tåg till ännu en annan station och sedan ta tåget som skulle ta mig till Alwife. 
När tåget åkte förbi Gov't Center kände jag ett sting av panik i magen (jag var ju trots allt själv i ett tunnelbanesystem jag aldrig åkt med förut) men jag intalade mig själv att det inte skulle göra saken bättre om jag greps av panik. Dessutom fanns det skyltar i stationerna som berättade var de olika linjernas perronger var så jag hittade överallt och kom hem ordentligt. Något som sög var att min mobil bara hade 10% batteri kvar så jag blev lite uttråkad när jag väntade runt 15 minuter på mitt tåg vid varje byte.
 
Jag åkte från Aquarium till Bowdoin, till State, till Downtown Crossing, till Alewife.
 
Det var jättekul att träffa utbytisarna! Jag hade saknat dem och när jag frågade de för två veckor sedan i vår Whatsappgrupp om någon ville träffas i Boston var jag först lite osäker på om det skulle bli av, men vi träffades och jag är jätteglad över det. Tyvärr bor de flesta utbytesstudenterna för långt bort för att åka till Boston själva, men jag hoppas att jag kan träffa de andra någon annan gång i år! 
 
 
Jag skulle uppskatta om mina läsare kommenterade på mina inlägg för det gör det så mycket roligare att blogga!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0