Salem

Idag var jag i Salem, MA, med The Pinney's. Det är i denna Salem som Salem Witch Trials i slutet av 1600-talet. 
Det var coolt att ha sett Salem och lära mig om häxorna där, men jag tvivlar på att det finns så många häxor kvar där nu (även fast det var skyltar om "magical talismans" och "spell casting" överallt) ;).
 
Dagen började med blueberry and chocolate chip pancaces som Jackie och Thomas gjorde. Det var wicked good.
 
 
 
Sedan vid 12-tiden åkte vi till Salem (tar ca en timme dit) i deras mini van med automatiska dörrar (!!).
 
När vi kom dit så gick vi runt i staden. Vi gick mest vid huvudgatan där alla stånd stod där de sållde halloweensaker och utklädda människor gick runt. Halloween kom tidigt i år verkar det som för det var mååånga som var utklädda. Vi gick sedan ner till vattnet och var där en stund.
 
 
 
Jag, Jackie och Katie
 
 
Det var skönt att se havet igen (jag gillar att vara nära vatten).
 
Det fanns Haunted Houses i princip överallt! Man märker att hela Salems turism cirkulerar kring häxor.
 
Och såklart fanns det Dunkin' Donuts :P
 
Häxor häxor häxor
 
 
 
Katie och vår fried dough
 
Salems kyrkogård som ofc var en stor turistattraktion
 
Frankensteins Monster skrämde oss rejält när han hoppade upp och vrålade åt oss.
 
Fashion goals
 
Vi satt på ett café och kollade på människorna som gick förbi på gågatan utanför medans vi drack kaffe/té. Jag skulle ha kunnat sitta där i flera timmar för det var så många underligt utklädda personer som gick förbi utanför. Det var allt från häxor, till dödsänglar, till Cat Woman i full läderkostym till Elsa från Frozen. 
 
Vi var inne i Salem Witch Dungeon Museum där de spelade en kort pjäs om hur en rättegång gick till på den tiden om man blev anklagad för häxeri. Vi fick också gå ner i källaren och se fängelsecellerna där de höll häxorna. Tyvärr var det inte originalhuset, för det hade ett telefoniföretag rivit på 1950-talet...
 
 
 
I fängelsehålan
 
 
På vägen hem åkte vi förbi Wallmart och jag köpte två saker till två personer hemma i Sverige och det är en hemlighet vad det är så jag tänker inte berätta vad det är! Det var dock första gången som jag var där så jag var jätteexcited haha!
 
 
sophia
2014-10-15 @ 18:36:52
URL: http://sophiaiusa.blogg.se

haahha den där tröjan, vill ha den! xd

Svar: Jag ångrar nästan att jag inte köpte den :P
Evelina

Sophia Waern-Bugge
2014-10-17 @ 12:44:50

Hej! Tänkte fråga en sak ang rotary-ansökan. Hur kan man översätta sina betyg till engelska? Hörde att betygssystemet inte är detsamma som i Sverige. Hur gjorde du?

Svar: Hej! Jag översatte bara själva namnet på ämnena, inte själva betygen (det blir väldigt krångligt annars, eftersom att hela betygssystemet och sättet som man sätter betygen på är annorlunda.
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0