Lite saker

Jag kom på att jag inte har lagt upp någon bild på min class tshirt så här kommer två bilder:
 
Framsidan
 
Baksidan (Long Live - Taylor Swift är typ vår klasslåt
 
Följande bilder vill jag nästan gråta över för att de är så jag.
 
 
 
Speciellt denna bild. När folk frågar om hur man utalar mitt efternamn (och förnamn, för den delen) så får jag tänka  efter lite innan jag svarar.
 
Jag känner att jag har kommit in i mitt amerikanska liv på riktigt och jag äntligen har fattat att jag är i USA. Jag fattade det under fredagens fotbollsmatch och jag tog det ganska bra (blev extremt glad och stolt över mig själv haha). I fredags hade jag också varit i USA i en månad (om man räknar hela dagar). 
Jag har också börjat tänka på engelska...
 
Jag började dagen med att kolla på amerikansk fotboll på tv:n men min värdpappa. Han förklarade reglerna mer detaljerat och vad de olika positionerna gjorde. ag känner mig väldigt amerikansk och den känslan ökade när jag sedan drack pink lemonade från en red cup. Lemonaden vet jag inte hur jag ska klara mig utan när jag åker hem om 10 månader... här dricker man lemonad som man dricker apelsin/äppeljuice i Sverige.
 
Idag har jag också varit på Melindas (min kontaktperson) family gathering. Hennes uncle hälsade på från Kalifornien så halva släkten var samlad. Melinda hade frågat om jag ville komma och jag tackade ja. Påvägen dit åkte jag och Melinda förbi Starbucks drive Thrun och jag beställde en Iced Mocha Coffe som var jättegod. Första gången jag hörde om Starbuch drive thrun tyckte jag att det var jättekonstigt men nu har jag ändrat min åsikt och tycker att det är fantastiskt. När vi kom hem till Melinda (hon bor en stad bort) så hälsade jag på alla (vi var 10 pers + 1 katt + 1 hund), pratade med alla där och åt. Vi åt hamburgare, potatissallad och krabbor (som var kryddade på nåt speciellt sätt). Gott var det iallafall. Alla var jättetrevliga och jag hade kul. Vi kollade Amerikansk fotboll (på lördagar är det universiteten/collgegen som spelar, på söndagar är det de professionella lagen) och pratade lite mer. New England Patriots (laget som man ska hejja på) vann stort. Är man Boston-bo ska man hejja på Patriots (amerikansk fotboll), Red Sox (baseboll) och Boston Celtics (basket). Annars blir man bränd på bål. 
 
Jag skypade med mina föräldrar och brorsan igår (då hade det gåttt 1,5 veckor desan senast). Nästa gång blir om två veckor.
 
 Sist men inte minst: Många reklamer här har Amerikansk fotboll som tema. Det är allt från kända fotbollsspelare som är med till människor som tacklar varandra, kastar fotbollar mm.
En annan sak är att shoppingsidan Zalando som finns i Sverige har sin motsvarighet här i USA som heter något annat men har exakt samma manus i sina reklamer. Samglas har samma melodi/sång som ett bilrutefixarmärke i USA.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0