USA

 Jag kände för att göra en lista med saker jag har provat, konstiga frågor jag har fått och roliga låtar jag lyssnat på:
 
Mat:
 
Smores cereal: havrepuffar á la americana (havrepuffar med choklad och marshmallows i)
 
Bagels: finns i Sverige, men här i New England är det det som typ alla äter till frukost
 
Munchkins: små bollar gjorda av donutdeg
 
Mott's: ser ut som bacon men är en klibbig rulle av frukt. Inte det godaste jag har ätit.
 
 
Wasa: de har wasa knäckebröd här i vanliga mataffärer
 
Konstiga frågor: innan jag börjar vill jag säga att detta är tre av de många frågor jag har fått, och är några av de konstigaste. När jag har svarade på frågorna blev folk chockade över de helt normala svaren. 
 
Folk har undrat om det finns pespi och coca cola i Sverige.
 
Folk har även trott att vi inte har hamburgare i Sverige.
 
Folk har frågat om vi har rondeller (cirkulationsplatser).
 
Checklista: Är det en countrylåt?
Jag och Becca har kommit fram till att för att en låt ska klassas som en typisk countrylåt så måste den ha följande ord i sig: Beer, trucks & girls. Jag skojar inte när jag säger att 4/5 countrylåtar innehåller dessa ord. Låten får ett extra countrypoäng om den innehåller ordet radio, men det är inget krav även om de flesta gör det. Det är heller inte ovanligt att det sjungs om "small towns" "small town girl" "small town boy" osv.  
 
Riktigt amerikanska låtar som jag har börjat lyssna på: Youtubeklipp finns nedan.
 
Boy's 'Round Here: Vad finns det inte att gilla med en låt som börjar med att någon säger "re-re-re-re-re-re-re-re-redneck"? Denna låt har btw beer, girls och trucks i samma mening...
 
American kids: Den låten som spelas absolut mest på radion och som jag har kommit att förknippa min första månad här med.
 
Drunk on a plane: en annorlunda låt.
 
Big green tractor: För några år sedan när jag läste en utbytesstudentblogg hade bloggaren skrivit om denna låt. När jag sedan kom hit så hörde jag den på radion och jag trodde inte att den var så polulär här. Tydligen är den en monsterhit. Värt att tillägga är att den handlar om just en stor grön traktor.
 
 
 
 
 Redneck-låten



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0