Tre veckor sedan

Sko
 
Random bild från dramalektionen. Ruby till vänster och Azure till höger. 
 
Skolan har flytit på som vanligt, så det finns inte så mycket att skriva om själva skolan.
 
Måndag: Efter track så åkte jag hem till Dunleas efter skolan för att duscha och åka iväg till Cambridge för att fira värdbror Marks födelsedag. Vi åkte till ett tapashak som heter Dalí. Jag beställde två tapas, en var baconinlindad  ostpirog och den andra var serranoskinka. 
 
Jag och Colleen
En cool Harvardbyggnad.
 
Efter middagen så fick jag skjuts hem i värdpappa Jims Tesla (elektrisk sportbil, snabbast acceleration av alla biltyper (utom racerbilar etc.)). Jag åt cheesecake i bilen (födelsedagstårta).
 
TisdagDenna dagen hade vi x-block första lektionen, så eftersom att jag är en senior och inte behöver gå på x-block, så tog jag sovmorgon och fick skjuts till skolan av Christine.
 
Under pianolektionen så gick jag till guidance för att fösöka hoppa av piano. Jag gillar verkligen inte piano. Sättet som den lärs ut på gör mig galen, och sänker mitt humör hela dagen. Min guidance counselorsa att hon skulle snacka med läraren om det, och att det säkert skulle funka för mig att hoppa av. Jag frågadem också henne om hur det blir med min graduation. Hon sa att jag absolut kommer att kunna delta och att damen som designar diplomen är jätteexalterad över att göra ett speciallt åt mig.
 
I BritLit så ska man skriva en essay om något som man vill förändra iskolan. Jag tycker att skolan borde ge studenter gratis frukt eftersom att:
1. Det gör så att eleverna äter mer frukt.
2. Fruktos ger energi i form av nyttigt socker, vilket gör elever piggare.
3. Energetiska elever presterar bättre, vilket ger bättre betyg.
 
Efter skolan under track så körde jag javelin (spjutkastning). Dock var vi innomhus, så vi kastade inte riktiga javs utan vi körde med bollar. det gick jättebra.
 
Efter track så fick jag skjuts av Tom till TJMaxx, där jag skulle hitta en outfit för the Senior Fashion Show. Jag valde en svart/vit klänning med pärlbroderi. TJMaxx lånar ut kläder till skolan, och vinsten från the fashion show går direkt till the Class of 2015. 
 
Efter the fitting så hämtade Caitlen och Theresa mig för att vi skulle fixa våra naglar. Först åkte vi till McDonald's dock, för jag var jättehungrig.
 
 
Någon hade lagt upp detta på sin snapchat story, så jag tänkte dela detta med er.
 
Bilden är tagen 5 dagar efter jag varit på salongen, så de ser ganska så hemska ut, men här der ni färgen iallafall.
 
När jag satt och fick mina naglar fixade så hörde jag på nyheterna om planet som krashat i Frankrike. Så jag fblev tårögd, inte bara för att 150 människor dött, utan också för att 15 av dem var utbytesstudenter. De var från Dusseldorf. staden som Ben är från.
 
Efter nagelfixet så åkte vi till Whole Foods. Jag köpte dock inget.
 
Onsdag: Vi hade en read through av manuset för Tournament. Jag är en kaxig barista. Manuset är jätteroligt, för det har en massa puns, och det passar min extremt fantastiska humor.
 
Efter det så hade jag track. Efter det hade jag senior fashion show dress rehearsal minus finkläderna. Många från mina olika kompisgäng är med, så det var en liten obekväm situation eftersom att gängen inte är med varandra, så jag behövde välja en plats att sitta på. Jag satt med the track team. 
 
Det är förresten en av de positiva sakerna med att vara en utbytesstudent: man kan röra sig fritt mellan olika gäng. Många gäng gillar inte varandra, men jag vill inte låsa mig fast vid ett enda gäng, så jag är med olika.
 
Först så hade jag och Liam skrivit upp att vi skulle gå med varandra, men sedan så bestämde Ms. Ferrari vilka som skulle gå, så jag hamnade med Ethan. Jag hade aldrig pratat med honom förut, men han var schyst så det blev bra ändå!
 
Theresa, Hayley, Brad och Jess presenterar varje par, med en kort introduktion av varje person (som man fått skriva själv). De säger vad man gillar att göra, vad för skolaktiviteter man håller på med, vem man ser upp till och vad man ska göra nästa år osv).
 
Torsdag: Under forensicslektionen så hade vi en vikarie, så jag och Indigo gick till Ms Morriseys klassrum och hängde. Vi snackade och skvallrade haha. Hon värvade mig till hennes, Savannah, Jared och Brandons Senior Scavenger Hunt team. Detta är tredje gången ett lag fösökt värva mig, men jag tackade ja till detta lag för jag tror att jag kommer att ha jättekul med dem. 
 
Senior Scavenger Hunt är en aktivitet för seniors som går ut på att varje lag får en lista (alla får samma) med aktiviteter som de ska göra i hela Bedford. Det brukar bli väldigt galet (på ett bra sätt, oroa er inte mamma och pappa). Det brukar vara i mitten av maj.
 
Under track så provade jag på tripple jump och long jump, men i slutet av träningen så kunde jag konstatera att det inte var något för mig. Men nu har jag provat på det iallafall. Vi gick till viktrummet och körde styrka också. 
 
Jag började packa, eftersom att jag skulle flytta på lördagen.
 
Fredag: Denna dag var en day 1, vilket är min favoritskoldag. Jag hade Latin, Photography, Directed study, Math och Forensics. Jag hade track efter skolan. Vi kastade jav och sprintade. 
 
Det finns 17 olika events (saker som man kan göra), så man får själv välja vad man vill fokusera på). Jag har valt, sprinting, javelin, diskus och sharput (kulstötning). 
 
Efter track så beställde jag och Savannah Panera att äta medans vi gjorde oss iordning i skolan inför the fashion show. Track slutade 5, och vi var tvugna att vara klara 6:30 i the auditorium. 
Jag beställde en half chicken ceasar salad och half mac n cheese.
 
Jag fick ett mejl från Ms. Ferrari under dagen om att jag återigen bytt partner: nu var Rodney min partner. Connor halv-introducerade oss. Även Rodney är schyst haha, men jag hade inte träffat honom förut heller haha. 
 
 Scenen 
 
Jag och Sav
 
Jag och Theresa
 
Alla som deltog
 
Från vänster: Connor, jag, Besher, Maddy och Liam.
 
Brenna, jag och Besher
 
Medans alla väntade på sin tur att gå så kunde man se alla paren på scenen på tv:n i rummet där alla var.
 
Tjejerna och killarna började från varsin sida av scenen och följde ett mönster (dock fick man hitta på detaljer, som poser, snurrar osv. Alla killar fick en röd ros att ge till sin partner också.  Till exempel: jag och Rodney började på varsin sida av scenen längst bak, gick och möttes i mitten, gjorde en pose, han snurrade mig, gav mig en ros, vi gick till främre delen av scenen, jag gick till sidan av scenen, snurrade, vinkade, gjorde en slängkyss, gick tillbaka till mitten, vi skildes åt och gick av scenen på varsin sida.
 
 
Det var en väldigt amerikansk upplevelse att delta i the Senior Fashion Show. 
 
Efter showen så åkte jag, Theresa, Caitlen och Sarah (en tjej som gick i BHS förra året) till Hanscom. Att komma in på basen denna gång var betydligt lättare, eftersom att Sarah är 18 år och bor på basen, och därför kan köra in gäster på basen utan att gästerna behöver fixa ett base pass. 
 
Vi åkte till the youth center för att kolla på night hoops. Denna gång kollade vi på större delen av turneringen. Vi körde lite basket på egen hand också, och spelade biljard.
 
Klockan 12 åkte vi hem. Detta var min sista natt hos Pinneys.
 
Lördag: Jag gick upp klockan 9 för att packa. Vid 12-tiden så åkte jag och Pinneys + Jackies pojkvän Aric till The Cheesecake Factory för att äta Den Sista Måltiden.
 
 
 
Väntetiden var 45 minuter för att få ett bord, så jag och de andra damerna gick runt i den närliggande Burlington Mall. Jag köpte ett blommigt hårband. 
 
När vi kom tillnaka till restaurangen så beställde jag Orange Chicken (friterad kyckling i sweet n spicy sås). Det var jättegott, men portionen var jättestor så jag tog ca hälten att ta med hem och äta senare. Alla beställde också varsin cheesecake att äta senare. Jag valde en Oreo Cheesecake.
 
Min mat
 
Min värdmammas mat. Det vita på toppen är nudlar.
 
När vi kom hem igen så packade jag klart.
 
Det sista vi gjorde innan vi åkte var att vi åt våra cheesecakes.
 
Den var fantastisk.
 
Jag kom fram till Dunleas klockan 8.
 
Alla mina saker. Lägg märke till de fyra resväskorna.
 
Söndag: Jag gick på en hike med vpappa Jim och Colleen.
 
Vi gick i ca en och en halv timme tror jag.
 
Vi gick förbi en Harvard forskningsanläggning, där de bl.a. studerar fåglar.
 
 
 
 
Klockan 4 blev jag hämtad av Christine och Jackie för att vi skulle gå på en Boston Celtics Basketmatch.
 
Vi åkte till parkeringen vid Boston Museum of Science och parkerade på taket.
 
Vi åt sushi i bilen och hade en av de finaste utsikterna i Boston (förmodligen).
 
 
En del av utsikten:
 
 
Vi gick från BMoS, och vi kom in på ämnet basketspelare. Tydligen så har vpappa Tom arbetat i en affär för långa personer, så han har träffat många Celticsspelare.
 
Stadion heter TD Garden.
 
De gav ut posters till alla:
 
Det var en svensk som spelade för Celtics: Jonas Jerebko, #8.
 
Jag träffade av en slump Julia från cheer där. Hennes halvsäsongslag hade uppträtt i innan-matchen-showen.
 
 
 
Jag la upp en bild från matchen på min Snapchat story, och efter fem minuter så fick jag en snapchat av Liam, och tydligen så var han också där. Så vi träffades och sa hej lite snabbt. 
 
Sorgligt nog så förlorade Celtics mot Clippers :(
 
 
Utsikten igen
 
Efter matchen så åkte vi till Toscanini's, ett glasställe som enligt New York Times har världens bästa glass.
 
Jag åt Mint Chocolate Chip, och den blev helt klart godkänd.
 
Efter det så fick jag skjuts hem till Dunleas. Dock så tog vi senvägen genom MIT för att kolla på the campus.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0