5 månader

Jag har nu varit i USA i 5 månader. Detta har varit de mest händelsefulla och givande månaderna i mitt liv. 
 
Till mina läsare som funderar på att åka vill jag bara säga: ÅK!!!!
 
Jag har lärt mig så mycket och träffat så många människor. Jag har blivit mer självsäker och fått djupare förståelse om hur världen fungerar (även fast jag nog aldrig kommer att fullt förstå världen, och för att vara ärlig så vill jag nog inte det heller). Jag vet nu att 6000 km bort så är livet annorlunda, med annorlunda värderingar och traditioner, men i grund och botten så är vi alla lika. Jag har heller inte bara lärt mig om USA, utan också om länder från världens alla hörn. Jag har fått vänner för livet. Jag har blivit en del av inte bara en, utan två underbara familjer, som har tagit mig in som en av deras egna. Jag har blivit så mycket bättre på engelska, och sämre på svenska (men svenskan kommer tillbaka (hoppas jag)).
 
Visst är det skrämmande att ta beslutet att åka, men det är för att det är så betydelsefullt. Det är så extremt viktigt för ungdomar (och äldre) att åka iväg själva och suga åt av känslan av att bo i ett annat land och att klara sig själv, och ta del av en annan kultur utan att ha någon större kontakt med sitt hemland under den tiden. Att bara få vara, och suga åt sig kulturen som en torr svamp helt enkelt! Man växer som människa och blir säker i sig själv som man annars inte skulle bli.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0