Pats game, midterms studying and semi date

Igår förmiddag åkte jag till Riverview för att äta brunch med Emily, Maddie, Maddy och Megan. Emily hämtade mig 10:30 (hon bor en 30 sekunders bilfärd från mig). 
 
 
Jag beställe en Easter Omelette (bacon, ost, paprika och lök) med home fries och toast, och en ice coffee.
 
Efter det åkte vi hem till Emily för att titta på Peter Pan (disneyklassiker) på VHS. Av någon anledning kom vi in på ämnet Peter Pan under brunchen, så jag, Emily, Maddie och Maddy bestämde oss för att kolla på den filmen.
 
På vägen hem till Emily så hade jag och Em ett väldigt djupt samtal om religion och universums krafter.
 
 
Efter det åkte jag hem för att plugga lite inför tisdagens midterms. Mitt schema för veckan är:
 
Tisdag: A-block 8-10:00 MAH
AB-block10:30-11:30 Latin
 
Onsdag: Ledig (inga majors under B och C block)
 
Torsdag: 8-10:00 CD-block Pre-Calc
10:30-11:30 D-block BritLit
 
Fredag: 8-10:00 E-block Forensics
 
Efter pluggandet tog jag det lugnt, för att sedan göra mig iordning för att åka till Dottie A. för att kolla på kvällens football game med hela flocken.
Kvällens match skulle avgöra om Pats går vidare till Superbowl. Detta var finalen av AFC Championships. Superbowl = vinnaren av AFC East möter vinnaren av AFC West. Spoiler: Pats vann på östkusten och Seahawks vann på västkusten. Den 1:a februari ska New England Patriots möta Seattle Seahawks. GO PATS!
 
Emily skulle hämta mig vid 6:15, men hon agerade lite mystiskt så jag undrade vad som hände. När hon smsade att hon var utanför mitt hus så gick jag ut och bemöttes av Connor G, som hade gjort en skylt med en fråga till mig:
 
 
Jag sa ja :D
 
Här är en lite bättre bild från hemma hos Dottie. Så gulligt av honom att skriva på svenska.
 
Jag tror att jag redan skrivit i ett tidigare inlägg vad semi är för något, men jag kan skriva det igen: The Semi Formal Dance är som Senior Prom, fast mindre formellt dvs. istället för långklänningar så har man på sig kortare klänningar. Den är den 31:a januari.
 
Detta var alla som var där, och det är dessa underbara människor som halvsarkastiskt kallar sig The Flock (sarkastisk eftersom att det är så typiskt high schooligt att ha ett namn på sitt gäng).
 
Översta raden från vänster: Emily, jag, Besher, Ryan, Dottie, Becca, Maddy, Connor Y, Connor G, Peter.
Nedersta raden från vänster: Liam, Matt, John, Maddie, Sarah, Megan.
 
Alla bidrog med mat. Vi betsällde 6 pizzor, åt glass och kakor, åt chips och grönsaker med guacamole, hummus och hemmagjord ost-och kycklingdipp, chicken wings och sallad.
 
Första halvleken var spännande, men under andra halvlek så spöade Pats Colts med 45-7. Så det blev touchdown efter touchdown efter touchdown. 
 
Efter matchen spelade vi Spoons, ett kortspel som går ut på att få fyra kort i samma valör, och när man får det så ska man ta en sked. Om man ser att någon annan tar en sked så ska alla försöka ta en (det blir kaosartat). Det finns alltid en sked mindre än vad det finns spelare så den som inte har en sked åker ut.
Jag kom på sjätte plats.
 
Efter det så ville jag, Becca, Connor Y och Ryan köra kurragömma, men det ville ingen annan men vi gick och gömde oss ändå, och sakta men säkert så började fler och fler leta efter oss. jag, Becca och Ryan gömde oss i en skrymsel i Dotties tvättrum, och när de tillslut hittade oss så gick jag och Ryan ut, men Becca stannade kvar, för vi hade gömt henne under min hoodie och några handdukar. Så de hittade inte henne förrän långt senare. 
 
Bästa gömstället (kanske).
 
Efter det så hängde vi bara, och runt 12:15am så skjutsade Em hem mig. 
 
 Idag har jag bara tagit det lugnt, bloggat och pluggat lite. 
 
Konstig fakta: Jag saknar tunbrörullar med messmör på, så inatt drömde jag att jag höll på att missa ett tåg för att jag ville köpa messmör och tunnbrödrulle men kön till kassan var långsam...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
KassandraPalma
2015-01-19 @ 20:43:26
URL: http://kasssandra.blogg.se

maten ser jätte god ut!

Svar: Den var jättegod :D
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0