Snow days

I måndags hade jag skola. Det kändes som om jag hade varit borta från skolan i en vecka, när det i själva verket bara hade varit i en helg. Det var kul att träffa alla igen.
 
Alla lärare sa att det var stooor chans (Mr. Wyso satsade sin lärarlicens på det) att det skulle vara en snow day (inställd skola pga snö) på tisdagen. 
 
A-block, MAH, spenderades hos min Guidance Councelor. Eftersom att alla i min MAH-klass är juniors så hade de ett college-samtal med sina GCs. Jag och två andra har samma GC, så jag fick vara med och se hur det går till att hitta colleges som passar en. Det finns ca 40,000 olika colleges i USA, så BHS har en app som sållar ut colleges som inte passar in på kriterierna som man har. Jag fick också använda appen, och jag när jag var klar så hade jag 74 colleges som "passade" mig. 
 
Under x-block var jag i dansgymmet för att träna på Duloc-dansen (musikalen) med resten av dansgruppen. Under repetitionen gjordes många announcements om inställda träningar (pga snöstormen som var påväg). Musikalen var en av dem. Så efter skolan tog jag bussen hem. Det snöade ganska så mycket. 
Jag och Katie spelade Mario Kart när hon kom hem.
 
Senare på eftermiddagen blev det utlyst "state of emergency" i hela Massachusetts. det betyder att från midnatt så är det olagligt att köra bil/annat fordon på vägarna som inte är utryckningsfordon eller snöplogar. Dock såg jag under tisdagen tre bilar köra förbi.
 
På kvällen fick vi ett samtal om att skolan är inställd på tisdagen. Jag blev exhalterad eftersom att det skulle bli min första snow day.
 
Idag vaknade jag klockan 10. Ja åt frukost och gjorde mig iordning, för att sedan gå ut och hjälpa familjen att skotta fram upppfarten. Det var jättemycket snö.
 
Snapchat gjorde till och med ett filter speciellt för snöstormen.
 
Jackie är förberedd.
 
Jag och Katie
 
Vi begravde Katie (mot hennes vilja)
 
 
Vi behövde gräva fram the fire hydrant.
 
Snö upp till knäna
 
 
 
 
 
Nu på kvällen så snöar det fortfarande.
 
Även imorgon så kommer skolan att vara inställd.
 
Musikalträningarna är också inställda, så vår director har fått mosa ihop schemat lite.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0