Familjen kom på besök mm.

Jag har inte skrivit på över en månad. Oops. Jag lever iallafalll, men har haft mycket som har hänt. Min familj kom och hälsade på, och vi åkte till Kalifornien och NYC.
 
10/6: Jag åkte till Six Flags med Savannah, Ben D och Yassir.
 
Det tog över en timme och en halv timme att åka dit. Vi åkte vid 8:30 och stannade på Dunkin DOnuts påbägen och köpte frukost. Det var jättekul, men dyrt. Inträde var 55 dollar, och sedan så behövde man betala för skåp, för man fick inte ta medprylar på åkattraktionerna. 
 
Säkerhetskontroll påvägen in.
 
 
Denna rollercoaster var som Kvasten på Grönan, förutom att man åkte upp-och ner och i loopingar.
 
Vi åt på Johhny Rocket (chicken fingers och chokladmilkshake).
 
De hade också ett vattenland. Det fanns bland annat en vattenrutschkana som var som en berg-och-dalbana (med uppförsbackar och tunnlar). Man satt på en ring och åkte på ett åkband när det var uppförsbacke.
Jag åkte också i en sån där kana där man står på en fallucka i början och blir nersläppt.
 
Det var jättekul där!
 
11/6: Jag och Theresa kom med på förstasidan i tidningen.
 
 
Jag, Colleen och Pattie gick på the Strawberry Shortcake Festival.
 
 
 
Det var Patties födelsedag.
 
12/6: Jag fick skjuts till Alewife och tog tunnelbanan och buss in till Boston Logan International Airport för att möta min familj. 
 
Jag hade gjort en skylt kvällen innan. Pappa Martin, jag, 12-snart-13-åriga Leonard och mamma Marta.
 
VI hyrde bil (Chevrolet Suburban) och turistade oss i centrala Boston.
 
 
 
 
 Vi åkte till Newbury och Boylston Street, och de provade medium iced caramel coffees på Dunkin Donuts.
 
Min familj bodde hos Inzes, och jag bestämde mig för att även jag sova där den natten.
 
13/6: VI åkte till Cape Cod. 
 
Stranden ser ut att fortsätta i all evighet.
 
 
 
 
Vi åkte hem, och klockan 18:30 så bjöd mina föräldrar alla mina värdfamiljen på middag på Bamboos (kinahak i Burlington). 
 
Han gillar mig, jag lovar...
 
 
 
Mer mat kom senare.
 
14/6 Söndag: Jag och Colleen hade vårt grad party. Ca 40 gäster kom. Vi hade en massa spel utomhus i the back yard och serverade mat och tårta. Det var perfekt väder ute, ca 24 grader C och sol.
 
The party was a success!
 
Efter det så visade jag familjen Concord.
 
Vi åkte också runt i det finaste området i Bedford, och kollade på alla gigantiska hus. 
 
 15/6: Vi åkte tidigt på morgonen till Merrimack Outlet i New Hampshire för att shoppa! 
 
BIlder på vad jag shoppade kommer i ett senare inlägg, tillsammans med all shopping jag gjorde i Cali och NYC.
 
Jag fick ett par RayBans av mina föräldrar och smink från BareMInerals. Jag köpte kläder på Lucky Brand, Vineard Vines, Hilfiger och Levi's.
 
Klockan 3 åkte vi mot Boston för att göra en Boston Duck Tour. Man åker i en amfibiebil, först genom gatorna i Boston och sedan på vattnet.
 
Min pappa hade på sig sin Yankees-keps, vilket många Red Sox fans (inklusive jag) kommenterade på.
 
Vi drack kaffe på Dunkin Donuts. 
 
Efter det så åkte vi hem till Dunles för att hämta mina saker, eftersom att vi skulle upp tidigt nästa dag för att åka till flygplatsen. Jag skulle bo hos Inzes för antten med mamma, pappa och Leo.
 
Jag hade en väska med mina kläder som jag skulle använda, och två väskor som mamma och pappa skulle ta med hem med souvenirer och kläder som jag inte kommer att använda (graduation gown, prom dress, vinterkläder och papper osv).
 
Fortsättning följer i nästa inlägg.
 
Robex Lundgren
2015-07-12 @ 23:55:46
URL: http://ghgumman.blogg.se/

finna bilder

Svar: tack!
Evelina

Sarah
2015-07-13 @ 00:15:58
URL: http://CheerSarah.devote.se

Va kul att familjen kom o hälsa på :)

Svar: Jupp, såååå kul! :D
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0