Head of the Charles

Nu när jag sitter här och skriver så förstår jag hur länge sedan det var som jag skrev. Anledningen är att jag har så mycket att göra och inte har tid att skriva. Det brukar ta åtminstonde en timme att skriva ett inlägg och när jag har träning, läxor och annat att göra så hinner jag helt enkelt inte. Jag kommer att göra några "kortare" inlägg där jag delar upp veckan i delar.
 
Förra helgen var jag på Paul Bunyan Rotary Day, vilket var en aktivitet anordnad av Rotary. Det gick ut på att vi var i en skog och gjorde skogssaker (hugga ved tex. men vi kom försent till det för jag hade varit och tagit vaccin mot influensan). Jag var där med Jonathan och vi åt grillad korv, brownies och vi deltog i dragkamp. VI åkte också på en liten skogstur på en fyrhjulig (men jag fick inte köra pga. The Four D's). 
 
Efteråt åkte vi in till Boston och tog med Quince, för att kolla på Head of the Charles (ett känt kanotrace där olika universitet och klubbar tävlar mot varandra). Tyvärr var inga svenskar med och tävlade (men å andra sidan var inte svenskar anledningen till att jag åkte dit). 
 
 
 
 
Vi gick och kollade runt vid Harvard Square:
 
 
 
 
 
Harvard Law School:
 
 
 
 
 
Strike a pose haha...
 
 
Jonathan och Quince
 
 
 
 
 
 
 
Harvard Ball Stadium
 
 
Efteråt gick vi tillbaka till Harvard Square och åt middag på en restaurang där Jonathan känner ägaren. Jag åt cheeseburgare och pommes. Det var två jättesnälla Kanadensare som satt vid brevid oss som vi snackade med lite. Det visade sig att han hade varit en proffesionell roddare och tävlat i Head of the Charles.
 
Efteråt åkte vi tillbaka till Bedford och jag åkte hem till The Pinney's för att va med på Jackies Pumpkin Party. Det gick ut på att, suprise suprise, skära pumpor (pumpkin carving). Vi åt pizza där (jag åt även fast jag redan hade ätit haha) och spelade Girl Talk Jenga. Det roliga med Girl Talk Jenga var att det var många killar där så de blev halvt tvingade till att spela (även fast det slutade med att bara en av de spelade). Det var nästan bara runners där (de som kör cross country och track) så om jag börjar på track i vår så kommer jag förmodligen att gå i samma lag som dem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0