Långhelg

Förra fredagen mötte vi Weston High School och det var bortamatch. BHS förlorade.
 
 
Det var Breast Cancer Awareness Day så vi hade rosa cheer bows och fotbollsspelarna hade rosa strumpor. 
 
 
 
Förra helgen var det koreograficamp för alla cheerleaders. Det var en kille i tjugoårsåldern som kom till vår skola och lärde ut hela programmet. Både lördagen och söndagen körde vi fråb 9am-3pm. 
 
I onsdags var jag på mitt första Interact möte. Interact = Rotary för high schoolers. Vi kommer att hålla på mycket med voluntärarbete etc. Becca, som är en av klubbens två presidenter, presenterade mig och sa att jag var hennes utbytesstudent. Jackie och Katie var också där!
 
I onsdags var det också en fotografering för alla lag till the yearbook. Vi hade på oss våra dräkter och vi tog en lagbild, en bild på alla seniors i laget och en bild på captains.
Efteråt, innan träningen, gick jag, Jackie N och hennes lillebror som hon vaktade till ett hamburgeställe.
 
Jag och Jackie
 
Gigantisk hamburgare
 
I torsdags var jag på en field trip med min MAH klass. Vi åkte skolbuss till J.F. Kennedy Library i Boston. Vi åkte dit för att se en debatt mellan en demokrat och en republikan. Det är val i Massachusetts i november om vem som ska vara nästa governör. Valet står mellan Martha Coakley (demokrat) och Charlie Baker (republikan). Debatten var dock inte mellan dem två utan mellan två andra politiker. 
 
Debattörerna och Boston sky line i bakgrunden
 
Denna veckan har jag haft ett forensicsprov, ett latinprov och fått tillbaka mitt photography quizz (fick 100% yay).
 
Man ser vekligen skillnader på mina betyg här. I ämnena där man behöver mycket kunskap om USA (History tex.), där det inte räcker med att veta att Columbus upptäckte Amerika och att det var ett inbördeskrig på 1860-talet om slavar osv. så går det sådär. I ämnen där språket är nytt men där jag ändå har tidigare kunskaper (Matte, BritLit, Piano) så går det hyfsat bra. I ämnen där alla börjar på samma nivå (speciellt Latin och Photography, men även Forensics) så går det jättebra och det är lätt för mig att få bra på test utan att ens plugga. 
 
Igår (fredag) var det ingen fotbollsmatch så vi hade vanlig träning mellan 4-6pm. Jag kör flickis själv nu på riktigt (dvs. landar den varje gång och inte, som det var förut, face plantar hälften av gångerna). 
 
Denna helg är det långhelg därför att på måndag så är det Columbus Day = ingen skola! 
Jag ska bo hos The Pinney's hela helgen för att Susan och Jonathan ska vara i Cape Cod hela helgen och det är emot Rotarys regler att låta sin utbytesstudent vara utan en vuxen en natt. 
 
Jag ska bo i Jackies rum när jag bor hos The Pinney's. Jackie ska bo på vinden (sorry Jackie!).
 
Idag ska vi på gudstjänst (de är katoliker) så det ska bli kul att se deras kyrka.
 
 
 
 
Marta Pajus
2014-10-11 @ 20:13:27

Bra att bröstcancer uppmärksammas oktober månad är bröstcancer månad i Sverige. Cancerfonden kör många happenings! STORA hamburgare och MYCKET pommes....

Svar: Samma här i USA!
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0