Veckan och allmänt

Groundhog day firades den 2/2. Det går ut på att man förutspår hur länge vintern kommer att vara genom att släppa ut ett murmeldjur och studera dess skugga. Det finns en film uppkallad efter den dagem: Groundhog Day ("Måndag Hela Veckan" heter den på svenska).  Det är en årlig tradition.
 
Länk till video:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/11384799/Groundhog-Day-2015-Punxsutawney-Phil-sees-shadow-predicts-six-more-weeks-of-US-winter.html
 
Den 4:e februari var Superbowl paraden i Boston. Jag kunde inte gå på den och det är jag lite besviken över. När ett lag har vunnit Superbowl så deltar de i en parad i sin hemstad (Boston i Patriots fall). Dock var det under skoltid... Jag känner mig besviken för att det här förmodligen var min enda chans att se paraden eftersom att 1. Patriots måste vinna Superbowl och 2. Jag måste vara i Boston. Och det är inte så stor chans båda punkterna händer samtidigt igen. 
 
Jag har fått en ny Latin lärare, som heter Ms. Leonard. Ms. Alexander (min förra) är mammaledig. Så i måndags hade jag sista lektionen med henne, vilket var lite sorgligt eftersom att jag gillade henne.
 
Jag har köpt Taylor Swifts "nya" skiva på iTunes yay.
 
I måndags var det en snow day och jag tog det lugnt.
 
I tisdags hade vi en två timmars delay, så skolan började 9:45 istället för 7:45.
 
I onsdags hade jag Shrekrepetition. Mellan att skolan var slut och repetitionen började så beställde jag och några andra Panera (vi beställde från deras app och sedan så åkte Mike M. och hämtade maten). Jag beställde en stor Mac n Cheese, men de gav mig en liten istället... Vilket suger eftersom att jag betalade för en stor. Efter det så lekte vi lekar (bonding activities typ). Det var kul haha. 
 
I skolan i onsdags så började vi med Forensic Anthropology (skelett). Vi måste lära oss en massa namn på skelettben (heter det så?) och hur många det finns. Intressant är det dock. Vi hade också en raffle och jag vann en cool penna.
 
Snö. Utsikt från fotoklassrummet.
 
I tordags efter Shrekrepetitionen så åkte jag hem, och vid 8-tiden så åkte jag, Emily, Becca, Sarah, Megan, Maddie, Maddy, Dottie, Liam, John och Connor Y till Lexington för att äta glass. Det var jättegott. Jag beställde en Chocolate Chip Cookie Dough-glass. 
 
En av anledningarna till varför vi åt glass i kylan, förutom att det är gott, är för att Maddie har blivit frisk från en njursjukdom. Därav att alla pekar på hennes rygg/njurar.
 
 
I fredags var det jättekallt. Jag köpte en Red Velvet cupcake eftersom att de sålde det under rasten och jag var hungrig (ja, jag hade ätit frukost). Under x-block tog Interactklubben en gruppbild att ha i The Yearbook. Efter skolan så gick jag till biblioteket. Jag hade 3 1/2 timme att spendera innan Shrek och jag hade inga läxor, så jag började kolla på The Ofiice (tv-serie) på min iPad. Efter ett tag så träffade jag Helen där. Jag träffade henne jättesnabbt när jag var i Bedford 2012. 
Efter Shrek så åkte jag och värdfamiljen till en närliggande kyrka för att delta i en fundraiser för METCO-programmet. METCO = ungdommar från Boston som går i BHS istället för skolor i Boston, eftersom att skolorna här är bätre än i centrala Boston. Bussresorna kostar mycket pengar eftersom att de måste hyra bussar och betala för bensin. Staden Bedford bidrar med en del pengar, men Soul Food dinner, som fundraisern kallas, drar in mycket pengar vilket hjälper. Soul Food = de serverar mat i en kyrka. Jag åt friterad kyckling, Mac n Cheese, candied yams (rotfrukter med marshmallows (!!) på), Red Velvet cupcake och corn bread (extremt amerikanskt majsbröd). 
 
När jag kom hem så tog jag det lugnt. Senare så skypade jag med Samia, en av mina två bästa vänner i Sverige. 
Efter det så kollade jag på Divergent med värdfamiljen och Jackies pojkvän Aric.
 
Idag (lördag) vaknade jag vid 11-tiden för att åka med Tom, Christine och Katie för att transportera Girl Scout cookies från ett industriområde till scoutstugan. Jag är ju inte en girl scout (eftersom att det inte riktigt var min grej) men jag kände att det ju alltid är bra att hjälpa till! 
 
Efter det jobbade jag lite med min presentation om Sverige som jag ska hålla den 17:e februari. Vi har förresten Februari Vacation vecka 8.
 
Klockan kvart i 5 åkte vi till kyrkan för att gå på gudstjänst. Jackie och Katie är altar girls. 
 
Efter det åkte vi till ett Block Party (kvartersfest). Alla tar med lite plockmat och efterätt och minglar. Det var hemma hos en tjej i min årskurs, men hon var inte där haha (hennes mamma höll i det). Jag åt tårta, brownie, kaka och Red Velvet cupcake (tredje gången på två dagar) till efterätt och var proppmätt efteråt. Där träffade jag en kvinna som var halvsvensk och har varit i Sverige 5 gånger. Jag träffade en annan som ska till Sverige i sommar.
 
Om jag träffar någon så är det stor chans att de redan vet vem jag är, för ALLA i staden vet tydligen vem jag är. Om jag presenterar mig så är det inte ovanligt att jag hör "I've heard everything about you and seen you on facebook. Everyone knows who you are" (citerat från en Bedfordinvånare.) Så jag har lite press på mig eftersom att jag inte direkt är anonym.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0