Veckans händelser

Jag vill börja detta inlägg med att säga att jag saknar bea sås. Jättemycket. 
 
En annan sak: för ett tag sedan så fick mina föräldrar en broschyr i posten om att jag inte ska ge upp hoppet för att jag hoppat av skolan, och att det finns fler chanser i livet osv. HA!
 
I torsdags efter skolan så åkte jag, Sarah H, Emily, Maddie B, Dottie och John till Riverview för att äta lunch. Jag beställde bacon, ägg, homefries, toast och medium caramel ice coffee.
 
Efter det hade jag Shrek. VI fokuserade på alla danser. Alltså Freak Flag, Story Of My Life och What's Up Duloc för mig. Det knepiga är att sjunga och dansa samtidigt. 
 
En bild från musikalrepetitionen. Från vänster: Mike (spelar the Big Bad Wolf), Mei (spelar Gingy), jag (spelar the White Rabbit) och Katie (spelar the Sugar Plum Fairy). 
 
Efter det åkte jag, Savannah, Indigo och deras mamma till The Fall Cheer Banquet (en avslutningsmiddag). 
 
Från vänster: Jackie N, Julia D, jag och Melanie W.
 
 
Jag fick detta av Coach Amy och Coach Christine. Alla seniors fick en filt.
 
Jag fick också en pin.
 
 
Efter middagen åkte jag tillbaka till skolan för att kolla på tjejernas basketmatch. Hejjaklacken var galen.
 
Sorgligt nog förlorade dem, efter ett väldigt jämnt spel. För alla seniors var det deras sista match, eftersom att de är ute ur turneringen. 
 
 
På kvällen exploderade internetet på grund av The Dress. Många vet nog vad det är, men utifall att någon inte vet det så är det en klänning som vissa tycker ät vit/guld, andra blå/svart. Jag är trött på hela diskussionen fetersom att det hela har gått för långt haha, men ville även skriva om det så att sedan när jag läser bloggen efter mitt år så kommer jag att minnas den kvällen då alla sociala medier överflödades med förvirrade och rädda människor som fick panik över en klänning.
 
Jag tycker att den är vit/guld. 
 
På fredagen sålde jag och Chris A. (spelar Lord Farquaad) biljetter till musikalen under second lunch. Vi sålde ca 5 biljetter haha, eftersom att de flesta kommer att vänta tills nästa vecka med att köpa biljetter. Efter det gick vi och lämnade kassan i The Office.
 
I tisdags så frågade Mr Niven om jag tagit ner den svenska flaggan från stället där den har hängt sedan Multicultural Day. Jag sa nej. Han berättade att den har försvunnit spårlöst, och att han var huvudmisstänkt. Min svenska flagga var den enda som saknades. Han försäkrade mig om att han inte hade tagit den och att han skulle gå till botten med mysteriet. 
 
När jag lämnade kassan med Chris så låg min flagga ihopvikt på ett bord i the office. Jag antar att den hade ramlat ner. Efter skolan gick jag förbi Mr Nivens klassrum för att berätta att jag hittat flaggan. 
 
Efter skolan hade jag Shrek. Vi hade en run through igen. När man inte var på scenen så fixade man med kostymerna. När allt var klart så satt jag med Jaime och Holly och de frågade mig om livet som utbytesstudent i BHS. De tyckte att mitt liv lät som en tv-serie haha!
 
På kvällen skulle jag och Katie ha gått på en BHS hockeymatch, men vi hade inget sätt att ta oss dit på. Tom, Christine och Jackie var på en anna hockeymatch. Från början skulle jag ha åkt med några kompisar, men sedan undrade Tom och Christine om jag kunde ta med Katie. och jag sa ja. Enda problemet var att vi inte kunde ta oss dit. Så vi kollade på Mr. Beans Semester och The Notebook istället. Katie visste inte vem Mr Bean var (tydligen är det en europeisk sak) så jag kände att jag behövde sprida lite européighet. Hon tyckte att den var bra sa hon! När vi kollade på The Notebook så grät vi haha. Vi beställde pizza från Domino's, med hemleverans. De har en spårningssak på deras hemsida så att man kan spåra sin order.
 
 
 
Vi beställde en bacon and cheese pizza och Stuffed Cheesy Bread With Spinach And Feta Cheese.
 
Som tur var så vann Bucs. Jag ville jättegärna gå på åtminstonde en BHS hockeymatch under min tid här, så om de hade förlorat så skulle jag ha blivit jätteledsen eftersom att det skulle ha betytt att de var ute ur turneringen. 
 
På lördagsmorgonen så gick jag upp klockan 8. Jag åt frukost (Grekisk yohurt med honung och papaya, en peanutbutter and nutella bagel och té). Efter frullen åkte jag och Christine till Summit Health & Fitness, för att jag skulle prova på ett 3-day free trial membership. Christine går på yoga där varje lördag 9:30. 
 
Jag sprang i 25 minuter på löpband, gjorde ben-och rumpövningar, gjorde armövningar, plankan och sprang lite till. Kvart i 11 var yogan klar så vi åkte hem.
 
 
Jag duschade och gjorde mig iordning för att åka med Kristen, Emily och Maddie B till killarnas basketmatch i Woburn. De mötte Aringtone Catholic School. 
 
Vi skrev några av spelarnas nummer på våra kinder.
 
#5 är Connor G. #21 är Peter W.
 
 
 
 
Killarna förlorade :( det blev deras sista match. 
 
Jag och tjejerna åkte till Margarita's, ett mexikansk restaurang. Amanda B från mitt ceerlag jobbar där. Jag beställde Enchilladas Muchachas. Det var gott, men en gigantisk portion, så jag tog med mig hälften hem i en doggy bag. Här är det väldigt vanligt att man gör så.
 
 
Efter det åkte vi till Billerica. Jag köpte en lottolott för 1 dollar. Jag vann 1 dollar, så jag köpte en till. Denna vann jag inget på.
 
Nitlotten
 
Vi gick också in på The Dollar Tree (stället där allt kostar en dollar). 
 
Efter det skjutsade Kristen hem oss. Först släppte vi av Maddie, sedan var det min tur. Jag hade känt mig nere hela dagen på grund av några saker, så jag ventilerade till Kristen och Emily, som stöttade mig. Är jättetacksam över att ha dem som vänner.
 
Klockan 8:15 hämtade Emily mig för att åka  till Maddies hus. VI hämtade upp Megan och Kristen. Efter ett tag åkte vi till Noah S fest. Jag var där till strax efter 12, då Tom och Jackie hämtade mig. 
 
Idag (söndag) då har jag inte gjort något speciellt, förutom att jag har skypat med min familj, och Sussie och Samia.
Marianne Ahlberg
2015-03-06 @ 23:33:03
URL: http://mahlberg.blogg.se/

Hej igen. Klänningen lär vara blå och svart. De måste fixat med bilden för den är ju guld och vit. Konstigt att en sån grej kan sprida sig över hela världen. Har en god vän i Australien som också lagt ut bildrn !!!
På måndag ska Ben hålla sin presentation på Rotary. På svenska.
Har du hållit någon presentation än?
Det låter så kul med Shrek. Jag var med och sminkade när vi hade schooplay

Svar: Hej! Jag ska hålla min presentation i början av april! Jag ser fram emot musikalen jättemycket!!Kram
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0