Un systemkamera

Jag har köpt en systemkamera (äntligen!). Det är en Canon EOS 500D, som jag har döpt till Rupert. Riddare ska ju döpa sina svärd, så varför kan inte en amatörfotograf döpa sin kamera liksom. Den är begagnad och köpt på Blocket! 
 
Här är min käre Rupert! Och varför just Rupert, kanske ni undrar. Jo, han kändes som en Rupert.
 
 
Jag "fick" med ett extra objektiv, ett Canon EF 50/1,8 II. Det är ett fast objektiv (går ej att zooma in eller ut) med auto och manuellt fokus som är ljusstarkt (man kan fota i mörkare miljöer utan att behöva använda blixt). Har hört att man får väldigt fina bilder om man använder det här objektivet 8). Jag har även standardobjektivet EFS 18-55mm!
 
 
Ett mini-stativ som har legat i en låda här hemma sen jag-vet-inte-när! Nu blir stativet använt i alla fall! 
 
 
Jag "fick" med en kameraväska också!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0