Utbytisar

I helgen hade jag en sleepover med Karen från Japan hos mig.
 
Lördagen börjades med att Karen och hennes värdmamma hämtade upp mig och skjutsade oss till Burlington Mall. Vi gick runt där i ca tre timmar innan vi åkte hem till mig igen (Susan hämtade oss). Jag shoppade ganska mycket hehe. 
 
Jag köpte en hoodie och yoga pants från PINK. Jag fick med ett armband på köpet.
 
 
 
 Kolla vad vi hittade på Claire's
 
När vi kom hem gjorde jag svenska köttbullar med potatismor, brunsås och svensk lingonsylt. Susan hade nämligen hittat FELIX Lingonsylt på Whole Foods Market.
 
 
Jag har tyvärr inga bilder på köttbullarna... Men till efterrätt åt vi ice cream pie och det har jag bild på!
 
 
 
Vi kollade på The Devil Wears Prada och på Frozen, och sedan så gick vi och la oss.
 
På morgonen åkte vi alla till The Liljegren's (japp, de har ett svenskt efternamn). Steve Liljegren är nämligen tredje generationen 100% svensk. Annika (dottern) är halvsvensk och är kompis med Becca. 
 
Vi åt brunch där (svenska pannkakor (fyrkantiga) med sylt (de hade bl.a. Felix Lingonsylt haha), bär och frukt.) Så det blev två svenska måltider i rad!
 
Steve var stolt över svenska saker han kunde säga/visste om: Han kunde säga "jag har en våning i Stockholm", "tack", "varsegod", "jag inte talar svenska" mm. eftersom att han hade gått en svenskakurs på sitt college. Han frågade om fika, lutefisk och "Tryggare Kan Ingen Vara"-låten. 
När vi först kom dit och skulle gå in i köket så fick jag syn på fyra dalahästar! Han hade också en byrå med rosenmålningar på! Så kul att få se lite svenska kultursaker. 
 
 
 
Efteråt, när vi var hemma igen, hängde jag och Karen i the hot tub.
Sedan var det dags för Karen att åka hem, och det var också dags för mig att åka iväg på Melinda's (min kontaktpersons) fördelsedagsmiddag. Melinda, hennes man och hennes son hämtade upp mig och vi åkte till Bamboo (en kinesisk restaurang). Vi där träffade vi alla som hade varit med på familjeträffen som jag hade varit på förut. 
Vi åt buffé och det var jättegott. Jag åt Jell-O för första gången (det var gott haha, men såååå artificiellt). Btw var nästan all mat där friterad :P
Jag blev jättemätt,det kändes som om jag skulle spricka. Dock så var det dags för tårta direkt efter maten, och även fast jag egentligen var mätt så åt jag tårta. Tårta hamnar faktiskt inte i magen, utan går direkt till hjärtat. 
 
 
 
En lago 🙈
2014-10-28 @ 10:30:03

Preach🙏 (det sista då)
Lub u ❤️😚

Svar: Thank ;) <3
Evelina

Papsi
2014-10-30 @ 10:23:11

Hur kan man gå runt på en Mall i tre timmar?!

Svar: Jag vet, det är så lite tid :P
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0