Vad som hände idag

Dagen började med att jag och Becca åkte till skolan tidigare än vanligt eftersom att hon skulle på ett klubbmöte. Jag gick till MAH-klassrummet och lämnade in en läxa som jag missade när det var Rosh Hashana. Lektionen började och fortsatte helt normalt tills skolan blev bombhotad. Ja, ni läste rätt: skolan blev bombhotad.
Dock visste vi inte detta när en röst i högtalaren sa att vi måste evakuera och gå till John Glenn Middle School (som ligger precis brevid) och alla var jätteförvirrade och ville veta vad som hade hänt. Jag gick till The Cafeteria i JGMS tillsammans med alla andra seniors (vi skulle samlas där) men min MAH-lärare Mr. Wyso sa att han ville att alla hans elever skulle vara samlade tillsammans så vi gick till idrottshallen istället.
 
Först trodde alla elever att det var en övning men sedan när vi fick klart för oss att lärarna inte heller visste vad som hade hänt förstod vi att något inte stod rätt till. Alla började spekulera om vad som hade hänt. Att det inte var en brand eller gasläcka förstod vi eftersom att brandlarmet inte hade gått och det var inte heller någon skolskjutning eftersom att lockdown-larmet inte hade gått. Jag sökte på google efter "bedford high school bomb" för att kolla om någon tidning hade skrivit om det, och jag blev fövånad när jag såg att Bedford High School i New Hampshire (granndelstaten) hade blivit bombhotad och utrymd vid sånär på samma tid. Jag och alla andra som jag var med (Julie från Pre-Calc bland annat)  satt i idrottshallen i över en timme innan de sa att skolan var stängd för idag eftersom att de måste leta efter bomben (de sa inte ordet "bomb", men det var det som de menade). Man fick åka hem om ens förälder kom och hämtade en (efter att föräldern hade visat fotolegitimation vid ingången till skolan, blivit avprickad och sagt till en lärare som gick och hämtade eleven). Alla som hade kört bil till skolan hade såklart parkerat den vid skolan men eftersom att hela skolan var avspärrad så kunde de inte komma fram till sina bilar. Jag letade efter Becca för att kolla med henne hur hon skulle ta sig hem. Vi fick skjuts hem av Megans mamma, som efter att ha snackat med en lärare, som ville prata med v-mamma Susan i telefon, hade prickat av oss på en lista, och vi kunde tillslut åka hem klockan 10 på förmiddagen.
 
Länk till en nyhetsartikel: http://www.wcvb.com/news/nh-officials-credible-bomb-threat-closes-schools/28350454



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0