Boston Marathon etc

På söndagen när jag vaknade så gjorde mina ben ännu ondare, så Sav gav mig ibuprofen. Vi åt frukost (french toast bagels), och vid 11:30 så hämtade Patti mig. 
 
Klockan 2 så åkte vi till Concord för att hämta upp Laureline (utbytesstudent från Frankrike) som åkte tåg från Fitchburg till Concord. Hon bor i Greenfield (western Massachusetts), men tåget går inte ända dit. Så hennes värdamma skjutsade henne till Fitchburg. Dock så blev det ett missförstånd med ankomsttiden: jag trodde att hon skulle anlända 2:18pm, men det var 2:57pm istället. Så jag och Patti gick in i närliggande butiker. Jag tror att jag har skrivit det tidigare, men i Concord så finns inga butikskedjor, endast lokala affärer/boutiques. Så de är, små, gulliga och har intressanta saker. 
 
Anledningen till varför Laureline kom var för att jag bjudit med henne till att cykla Boston Marathon (26.2 miles/42km). Man börjar cykla vid midnatt och kommer fram till the finish line inne i centrala Boston runt 2-3 på natten. Vi skulle sova hos Ann (äldre värdsyster) i hennes lägenhet 2 miles från the finnish line.
 
Laureline anlände, och vi blev avsläppta vid Bedford Farms. Jag och Laureline köpte glass (Moose Tracks (min favoritsort)). Vi gick tillbaka till huset medans vi åt glass och pratade. 
 
 
Vi gick förbi den lokala bilaffären, och såg denna pärla. Denna minibuss skulle vara perfekt att bila genom USA med, vilket nog är mångas dröm. 
 
När vi gick in på min gata så blev vi mötta av en främmande hund. Han följde efter oss fram till huset och ville följa med oss in, men såklart så lät vi inte honom göra det. Colleen berättade att det var vår grannes hund, som ibland smiter ut...
 
Jag och Laureline satt utomhus, drack saft och snackade. VI provade cyklarna genom att cykla runt kvarteret.
 
 
 
Vi packade våra övernattningsväskor.
 
 
Vi gjorde oss redo att åka, packade in cyklarna i bilen och gav oss iväg mot Hopkinton (starten).
 
 
Patti, Jim, Colleen, Ann, Casy (Anns vän), Laureline och jag åt middag på TJ's (jag åt lasagna and meatballs). 
 
Efter middagen så åkte jag, Colleen, Laureline och Patti bil upp till startlinjen (2 miles up the road).
 
 
 
 
 
Jag, Colleen och Laureline cyklade ner till TJ's, där vi mötte upp med Ann och Casy som också skulle cykla.
 
Team Christmas Tree
 
 
Casys cykel blinkade i regnbågens alla färger.
 
Klockan 11:30 började vi cykla. Vi kom ca 2 miles innan en kille bad om hjälp att fixa hans punka på cykeln. Vi hjälpte honom, och fortsatte vidare. 
 
Vi stötte på en man från Bedford som blastade musik från sina högtalare. 
 
Det måste ha varit 2000 cyklister där. Det går ett tåg från South Station till Hopkinton, som anländer efter midnatt, så det var många som kom efter oss och cyklade om oss haha.
 
Laureline
 
 
Det var så coolt. Man såg cykellampor överallt, och vi cyklade genom förorter, skogsområden, universitet, shoppinggator, motorvägsavfarter, downtown Boston mm.
 
 Jag kunde inte sluta tänka på att folk faktiskt springer det här. Vi som blev trötta av att cykla...
 
Laureline igen, Colleen i bakgrunden till vänster.
 
Boston College. Ser ut som Hogwarts.
 
Vi cyklade uppför Heartbreak Hill, en känd backe som krossar marathonlöpares hjärtan, eftersom att den består av en lång backe, en kort raksträcka, och sedan ännu en lång backe. Folk får kramp där/tappar all energi, och blir allmänt nere eftersom att man tror att det värsta är över efter den första backen, och sedan måste ta sig uppför ännu en lång backe.
 
Vi passerade en massa spårvagnrälsar, och vid ett ställe så var det många spår som löpte om varandra. Det var voluntärer som stod och sa "watch out for the train tracks", men såklart så var det våghalsiga människor som ignorerade varningarna, cyklade över rälsen med fel infallsvinkel och for i backen. Inte någon i mitt gäng dock, för vi använde våra hjärnor och ögon och kollade vart vi åkte.
 
Inne i Boston City. Laureline har cykeln med rött bakhjul.
 
 
Vi kom fram till startlinjen 2:27am.
 
Jag och Colleen
 
 
 Mållinjen
 
Från vänster: Laureline, jag, Ann, Colleen och Casy.
 
Trött och utmattad
 
Vid mållinjen.
 
Jag och Laureline
 
 
 
 
Vi cyklade 2 miles till Anns lägenhet, gjorde oss iorning för att sova, och somnade runt 4-tiden. Jag och Laureline sov i vardagsrummet (jag på en madrass, Laureline på soffan).
 
Dagen efter så vaknade vi 10:15, och gick ut direkt för att kolla på rullstolsmarathonet. Vi gick 2 minuter bort till stället där de passerade.
 
 
Marathonbanan och the T (namnet för tunnelbana här).
Det var också militärer som sprang.
 
Rullstolsåkarna började klockan 8, medans tjejerna börjar 9 och killarna 9:30.
 
Vi gick tillbaka till lägenheten och åt en brunch som bestod av våfflor, quiche och apelsinjuice.
 
 
Anns vänner var också där.
 
 
Jag har många videor från marathonet/cykelturen, som jag kan visa för folk när jag kommer hem.
 
Vi kollade lite av marathonet på TVn, och när vi såg att the runners var nära oss så sprang vi ut till barikaderna igen. Nu var det jättemånga åskådare där.
 
Filmteamet
 
Ledande truppen
 
Alla som vi såg var så vältränade, det var galet. Många var också väldigt korta.
 
Det började regna, och jag, Laureline, Colleen och Ann gick tillbaka till lägenheten. Jag, Colleen och Laureline skulle ta the T till the finnish line (inget löpande för oss). Laureline skulle åka hem klockan 4:20, så hon tog med sin ryggsäck.
  
Utsikt från the T.
 
By the way så springer Addie i min class marathonet för att samla ihop pengar åt Family Reach (ger pengar åt familjer som har barn med cancer).
 
Boston Strong. 26.2 står för längden i miles.
 
Det var en jättelång kö att komma in till the finish line, för säkerhetsvakter kollade igenom allas väskor. Så vi försökte oss inte på att komma in, för det regnade mycket. 
 
Istället så tog vi the T till Boston Aquarium, som ligger precis vid vattnet i Downtow Boston. Jag älskar Boston, det är en sån vacker stad.
 
 
 
 
 
Vi var ganska så utmattade haha.
 
Ingången till Aquariumet.
 
 
Det var gratis för oss, för vpappa Jim är medlem.
 
De hade Sydafrikanska pingviner där.
 
Små bebisar
 
Vi hittade Nemo
 
 
Ovanför the Grand Tank
 
Boston Harbour
 
 
 
Vi klappade rockor. Vissa rockor svävade fram till ens hand och ville bli kelade med. De var jättesöta, de såg ut som glada pannkakor. 
 
 
 
 
Jag köpte ett par solglasögon för 9.99 dollar och ett vykort i shoppen.
 
Jag gick också in i en annan affär, där jag köpte fler vykort och en present till en person hemma i Sverige.
 
Efter det så gick vi till Faneuil Hall Food Market. Jag köpte en Starbucks kaffe och en cream cheese french toast bagel.
 
Vi satte oss på övervåningen.
 
 
 
GO RED SOX!
 
Starbucks-karta
 
New Englanders är galna i bagels. Jag kommer att sakna alla olika typer av bagels när jag kommer hem...
 
 
Det var en 9-årig kille som spelade musik där. Han spelade piano, munspel saxofon och sjöng. Han var jätteduktig.
 
Efter det så kollade vi runt i de olika stånden utanför Faneuil Hall.
 
Efter det så gick vi till North Station under TD Garden, där Laurelins tåg gick från. Vi sa hejdå, och bestämde att vi skulle ses i mitten av maj. 
 
Jag och Colleen tog the T tillbaka till Anns lägenhet. Marathonet var fortfarande i full gång. Nu var dock folk som promenerade. Vi stannade till och kollade lite till på marathonet, och gick sedan till lägenheten. Patti hämtade oss, och vi sa hejdå till Ann. Jag var i baksätet av the van, och jag behövde ligga ner så jag passade på att sova. 
 
 
Vi tog med mat från Luigi's hem. Jag åt Chicken Parm (kyckling i tomatsås med pasta).
 
Jag bloggade, och gick och la mig.
 
Idag (tisdag) hade jag track från 10-12. Senare idag ska jag följa med Colleen och Kelly och hjälpa dem att välja prom dresses.
 
Imorgon har vi ett track meet mot Cambridge och en annan skola inne i Boston. Efter det så ska jag och Dunleas åka bil till Washington DC och vara där tills på söndag. Jag ser fram emot det jättemycket.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0