Oscarsgalan och veckan än så länge

I söndags så sändes Oscarsgalan på TV. Det började halv 9. Jag och Emily åkte hem till Connor G för att kolla på den. Dock växlade vi mellan Oscarsgalan och Transformers. Det var min första gång som jag kollat Oscarsgalan live, eftersom att tidsskillnaderna mellan Sverige och USA gör det hela lite knepigt. 
 
På måndagen hade alla hockeykillarna blekt håret kycklinggult för att fira att de gått vidare till states. Att skollagen färgar håret när de tar sig till states är en tradition. Basketkillarna hade också gått vidare, men "var för coola" för att färga håret, eftersom att de vill låtsas som om det är no biggie att de går vidare. High school drama på hög nivå. 
 
Vi hade en music run through på musikalrepetitionen, vilket betyder att vi sjöng alla låtar i hela musikalen.
 
Shrekpostern! Om någon vill komma så är det bara att höra av er ;)
 
Jag fick ett födelsedagspaket av Tant Kaye. tack så mycket! Paketet hade blivit försenat pga snökaos.
 
I tisdags fick jag tillbaka två av mina Forensics quizes. Jag fick 100% på båda. Jag fick också tillbaka mitt Latin quiz, som jag fick 162/165 på. Förvånansvärt bra med tanke på att jag inte visste att vi hade det quizet. 
 
Jag hade musikal repetition, där vi gick igenom bugningarna och encore-numret: I'm A Believer. 
 
Vid 7-tiden åkte jag, Christine och Katie till H Mart, en stor asiatisk mataffär i Burlington. 
 
Där har de (obviously) mat från olika asiatiska länder. De hade också asiatiska färska frukter och grönsaker.
 
 
Jag hittade Aloe Vera-drycken (eller något liknande iallafall). Jag köper liknande i Sverige ibland!
 
De hade levande ålar vid fiskdisken.
 
 
 
När jag såg Agar-Agar så var min fösta tanke "Var det inte agar-agar som vi labbade med på Evelins kemilektioner?? Ska man verkligen äta detta?"
 
Jag hittade ett par Luigitofflor. Jag var ju Luigi på Halloween, så jag tyckte att det var lite kul.
 
Efter det så åkte vi till Market Basket, en gammal hederlig amerikansk mataffär. Dock hittade jag torskleverolja där, vilket är vidrigt.
 
 
De hade vinäger i "vatten"flaskor... jag undrar hur många stackare som av misstag druckit vinäger istället för vatten.
 
Bacon Duck Tape, mer amerikanskt blir det nog inte.
 
Idag (onsdag) så är det två veckor kvar till öppningsdagen för Shrek.
Jag har haft låten "Pocket Full Of Sunshine" på hjärnan hela dagen, och under Directed Study så fick jag Savannah och Roy att sjunga den med mig haha.
 
Efter skolan hängde jag i musikrummet med Hailey, Miichelle, Mykia, Theresa, Holly, Mike, Brad, Chris, Abby och Jamie. Vi åkte till Dunkin Donuts, där jag köpte en Medium Iced Caramel Coffee och Reese's Peanutbutter Cups. Vi åkte tillbaka till skolan. Vi hjälpte the Stage Crew att bära plankor och verktyg till källaren. Källaren var lite shady, ett stort utrymme med en massa bråten och mörka hörn. 
 
Vi hade en full run through av hela musikalen. Det var jättekul! Vi hade all scenrekvisita (inte kostymer, men slott, dockor och draken tex.). 
 
När jag kom hem så hade jag fått ett paket med posten. Jag hade beställt en Patriots Jersey och en Superbowl pin att sätta på Rotaryblazern. Jag köpte detta för födelsedagspengarna som jag fick av min moster och kusin. De ville att jag skulle köpa någon minnessak som jag hade velat ha länge. Så detta passade perfekt! Tack så mycket Gertrud och Gustav!
 
 
 
 
 
 
 
 
Marianne Ahlberg
2015-02-28 @ 10:37:23
URL: http://mahlberg.blogg.se/

Hej
Så roligt att läsa om hur du har det!
I dagens DN står det att Boston har rekordmängd snö
2,5 meter har fallit. Här har vi ingen snö alls. Kram

Svar: Hej! Japp, det är jättemycket snö här. Det behövs 6 inches till för att slå rekordet för mest snö i Boston någonsin (eller iallafall sedan de började mätningarna)! Kram
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0