Kalifornien del 1

16/6: Idag bar det iväg mot Cali. Vi lämnade igen bilen vid flygplatsen och checkade in. Vårt flyg var försenat tre timmar, och vi kom ca tre timmar tidigt till flygplatsen, så vi fick vänta där i 6 timmar. 
 
 
På flygresan dit (tog nästan 6 timmar) så kollade jag på Sex and the City. De hade satelite TV, och E! visade hela säsong 3, som av en händelse jag precis hade börjat på själv. Fillmer kostade pengar, och jag och Leo började kolla på Chappie, men hann inte klart för att vi landade.
 
 
 
 
Vi kom fram vid LAX och hyrde bil, denna gång en svart Chevrolet Tahoe. Min drömbil typ. 
 
Vi började vår resa ner till San Diego, där våra vänner The Naldini's bor. 
 
Vi käkade In N Out burgers (jag bestämde matställe). 
 
 
Efter två timmar så var vi framme, klockan 10 på kvällen Cali time, men för mig kändes det som klockan 1 (Boston är tre timmar före) och för min familj så vet jag inte ens (Cali är 9 timmar efter Sverige).
 
Vi bodde hos Naldini's.
 
17/6: Vi åkte till Coronado, en väldigt fin del av San Diego.
 
Leo, Stefano och Rebecca.
 
Vi hyrde cyklar. Detta lilla fordon hade fyra par pedaler.
 
 
 
 
 Man fick cykla runt i Coronado.
 
Efter det så åt vi mexikanskt till lunch, och åkte till ett naturreservat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Några polaroidbilder som vi tog med Rebeccas kamera.
 
 
18/6: Vi åkte till Costcos för att köpa lite saker, och sedan så åkte vi till La Jolla för att surfa. 
 
Det var jättekul! Och jag lyckades stå upp på brädan också och faktiskt surfa.
 
 
Vi körde frisbee på stranden och snorklade också.
 
18/6: Vi åkte till San Diego Zoo!
 
 
 
VI åkte först en buss runt området, och sedan så gick vi runt.
 
 
Det fanns en linbana som man kunde åka. 
 
 
Efter det så åkte vi till baren där de filmade barscenerna från Top Gun.
 
 
 
Efter det så åkte vi till Casa Di Pico (en mexikansk restaurang) för att äta middag med hela gänget.
 
 
 
 
De hade Marachiband som gick runt och spelade
 
Efter det så gick vi och shoppade i ett shoppingcenter. Jag och Becca köpte glass! Jag köpte också en vit bikiniunderdel från Victoria's Secret.
 
19/6: Vi åkte till ännu ett shoppingcenter.
 
Strawberry cheesecake froyo!
 
Vi åkte till La Jolla Cove.
 
Jag och Leo
 
Jag och pappa
 
Jag och mamma.
 
Efter det så mötte vi upp med Naldinis, och jag och Rebecca fick skjuts till ett nöjesfält.
 
 
 
 
 
 
De nästkommande tre bilderna vill jag beskriva med ett ord: 'MUUURICA
 
(fried oreos)
 
Chocolate covered bacon
 
 
Vi käkade på In N Out burger.
 
 
 20/6: Vi åkte mot LA vid lunch.
 
Vi åt på Chipotle på vägen dit, för jag tyckte att de avr tvugna att iallafall äta där en gång.
 
Vi bodde på ett hotell i Santa Monica, precis vid strandpromenaden och precis vid piren.
 
Vi gick ner till Santa Monica Pier.
 
 
 
 
 
 Vi tog något att dricka vid en bar/restaurang.
 
 
Vi åkte till Venice Beach
 
 
 
 
VI åkte tillbaka till stället som vi var på innan och åt middag där!
 
21/6: Vi gick till en mall för att kolla läget där, och sedan så gick vi in i en kepsaffär där pappa och Leo köpte Red Sox kepsar, för jag kunde inte tillåta att de gick runt med Yankees och Dannmarkkepsar.
 
Vi åkte längs Sunset och Hollywood Boulevard, och åkte på en Celebrity Tour. Vi fick se kändishus (bland annat, Bruno Mars, Justin Timberlakes, Brittney Spears, Katy Perry, Christina Aguilera och Leonardo DiCaprios hus) och åkte längs Rodeo Drive, uppe i Hollywood Hills, Bel Air och Beverly Hills. 
 
Hollywoodskylten ur fokus i bakgrunden (tack mobilen).
 
VI gick längs Walk of Fame och stannade vid Dolby Theatre och China Theatre.
 
 
 
Efter det så åkte vi till Citadel Outlet.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0