Veckan, prom pics och graduation

Här kommer lite fler prom pics! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Theresa, jag och Caitlen E
 
 
Bild från stället där det hölls.
 
Måndag: Vi var tillbaka i skolan. Den här gången var det pga graduatuon rehearsal. Vi fick vår cap and gown, och övade cermonin. Jag fick också tillbaka alla dokument som skolan hade om mig. Jag fick papprerna som Inzes behövde fylla i när de skrev in mig i skolan. 
 
Efter det så hade vi en cookout för alla seniors. Jag satt med Sav, Indy, Yassir, Ben D och Alberto B.
 
Jag åkte till Costco med Colleen och Patti. Costco är en stor mataffär där de säljer jättestora förpackningar av allt! 
 
Vi köpte seaweed chips, som var jättegoda.
 
Patriotiska gatorades
 
På kvällen så hängde jag med de jag satt med vid the cookout, och vi åkte till McDonald's för att köpa kaffe bland annat.
 
Kul info: Radiokanalen 96.9fm är hett att lyssna på.
 
Tisdag: Jag, Colleen och Mark tog bilen till Alewife och tog the T till Park Street, och gick till the Scooper Bowl; en all-you-can-eat ice cream fundraiser.
 
Min favoritsnutt på motorvägen, för man ser the Boston skyline.
 
 
 
Jag åt 8 cups.
 
Colleen, Mark och jag
 
 
 
Vi träffade Paul, en Dunleakusin där. 
 
Vi gick till Dunkin Donuts och drack kaffe, för det var can 13 grader C ute och vi hade ätit glass, så vi var frusna.
 
När vi kom hem så kollade jag på High School Musical 3, eftersom att enda gången jag sett den var på engelska när jag inte kudne engelska haha! Det roliga är att nu när jag ser den så har jag upplevt allt det där (vara med i en high school musical, cafeterian, senior prom, games etc.). 
 
Jag började fundera på hur jag ska dekorera min graduation cap, och kollade på Pinterest efter inspiration.
 
Onsdag: Jag började testpacka inför Kalifornien, eftersom att jag dels måste ha med kläder, dels eftersom att mamma och pappa kommer att ta med en resväska hem med mina prylar i.
 
Jag dekorerade också min cap.
 
 
Jag tyckte att det var passande att ha ett av citaten som var en stor inspiration för mig att åka iväg på ett utbytesår, och som på ett sätt förde mig dit till graduation, på min cap!
 
Torsdag: Alla fem Dunleabarn (Colleen, Mark, Ann, Mike och Carolyn) var i Bedford, eftersom att jag och Colleen idag hade graduation.
 
 
 
Klockan 4:30 åkte vi till Tsongas Arena i Lowell, där graduation hölls.
 
Vi tog bilder innan.
 
Sav, Yassir och jag
Jag och Sav
 
Jag och Brianna
 
Indy och jag
 
Jag och Theresa
 
Claire och jag
 
 
Indigo, jag och Savannah
 
En bild på mig och Theresa som var med i tidningen.
 
Länk till artikeln här!
 
 En annan artikel, med film från hela graduation här!
Några höjdpunkteri videon är:
5:08: Jag går in till arenan, till tonerna av Pomp and Circumstance
11:54 National anthem, som sjungs av Savannah, Hayley, Brad och Kevin.
1:27:10 Jag får mitt diplom
1:37:15 Vi kastar upp våra caps i luften
 
Alla hade på sig blåa caps and gowns. Traditionellt sätt så brukar killar ha blått och tjejer vitt, men vi har genderfluid och transitioning students, så alla har på sig blått istället! VIlket jag tycker är bra gjort av skolan att bestämma!
 
Från översta vänster: Jim, Mark, Mike, Ann, Patti.
Lägre vänster: Jag, Colleen och Carolyn.
 
Bild från cermonin (photo creds till vmamma Christine)
 
 
 
 
 
Jag och Colleen
 
 
Jag och Ms Faulstich
 
 
Jag och Lindsey
 
Jag och Chantay
 
Efter det så åkte vi hem och åt middag. Vi firade också Jims födelsedag, som var på söndagen, men eftersom att alla var hemma så passade vi på att fira på torsdagen istället!
 
Klockan 10:30 åkte jag och Colleen tillbaka till skolan för att vara med på the All Night Grad Party. Det pågår från 10:30pm-5:30am i the main gym, back gym & cafeteria.
 
Det var såååå kul! 
 
På vägen dit så såg vi juniors som var dränkta i färg. Det är tradition att alla juniors på kvällen vid graduation har en stor paint fight. Det kallas Bleacher Painting, eftersom att traditionen började när alla juniors var tvugna att måla the wooden bleachers, och kastade kvarvarande färg på varandra. Nu har vi metall och plast bleachers, så de behöver inte målas, men traditionen består i form av att de kastar färg på varandra!
 
The Parent Association annordnar partyt, och det är väldigt confidentiellt så inga studenter vet vad som kommer att finnas där.
 
Man fick inte ta med någonting in, förutom som yearbook. Inga mobiler, inga kameror.
 
Sakerna de hade där var:
 
  • Mechanical bull ride
  • Karaoke (jag och Theresa sjöng Promiscuous - Nelly Furtado)
  • Spray tatoos (jag fick en med ett hjärta som hade vingar, och jag och Yassir skaffade matchande chili tatoos)
  • Karikatyrteckning
  • Photoshop photo booth (de tog bilder på en framför en greenscreen)
  • 1800's photo and dressup
  • Massvis med mat (sockervadd, fondue, chinese food, ice coffee, cupcakes, godis, slushees mm.)
  • Trehjulingsrace
  • Raffles, där man kan vinna saker (100 dollar, kaffemaskin, presentkort mm (jag vann 30 dollar gift card från Best Buy)
  • En upblåst hinderbana/hoppslott
  • Professional photographer som gick runt och fotograferade.
  • Vet inte vad det heter, men en lek där man har en stor uppblåsbar arena och en själv och sin motståndare står på varsin plattform och försöker att knuffa ner varandra med hjälp av käppar som har kuddar vid ändarna.
  • Volleyboll
De hade också hyrt in mannen som var inspiration till serien The Mentalist, så han gjorde en mind reading show. 
 
 
Jag, Yassir, Ben D och Indigo
 
Från vänster: Colleen, Dana, jag och Elliana
 
Jag och Theresa. Theresa ska till Kina i augusti och kommer att stanna där i fem månader, för att lära ut Engelska. Så hon kommer att recreatea denna bild när hon är där, med en bild på mig.
 
Brad, Theresa och jag
 
Jag och Roy
 
Brad, Theresa och jag
 
Översta vänster: Lexi, Ben D, Yassir, Josh
Roy, jag och Savannah
 
Jag och Theresa
 
Muggen som jag fick presentkortet i
 
Mitt diplom
 
Klockan 5:30 på morgonen så åkte vi hem, och jag somnade klockan 6, och sov till klockan 6 på kvällen. Japp. Vad hände...
 
Fredag: Liam hämtade mig för att åka till Kristen B och Clayton Hs grad party. De hade hyrt in två food trucks och köpt Bedford Farms ice cream åt alla. 
 
Jag spelade KanJam, ett frisbeespel, med Maddy A, Josh B och Yassir. 
 
Efter det så satt jag vid the bonfire.
 
Lördag: Idag var jag på fem grad parties. Jag var hos Jackie Pinney, Hayley S, Cassie W, Mike M och Kelly S.
 
Hos Jackie så träffade jag Theresa, så vi bestämde oss för att åka runt tillsammans.
 
Hos Cassie så hade de kycklingar. Vi spelade också kubb där, vilket var passande eftersom att det var Sveriges nationaldag och kubb i princip är Sveriges nationalsport.
 
Jag åt extremt mycket tårta och frukt idag. Vid varje ställe så hade de tårta, och när man åker till nästa ställe så glömmer man hur mycket man åt vid det förra stället.
 
Jag sa mitt första stora farväl idag: Mike kommer att åka bort i sommar och åka till college, så vid hans grad party så var det sista gången som jag såg honom för den här gången. Jättesorgligt var det.
 
Söndag: Jag var på Sav och Indigos grad party. Det började klockan 1, men jag kom dit klockan 2. Patti skjutsade mig!
 
 
Jag var där tills ca klockan 4, då jag blev skjutsad hem av Patti.
 
Klockan 7:30 så hämtade Yassir mig för att åka tillbaka till Sav & Indigo. De hade en bonfire för att fira deras födelsedag (som är på tisdag). Vi grillade smores och hot dogs. 
 
Vi åkte hem till Ben och kollade på Annabelle.
 
Mamma och pappa skickade bilder på vår hundvalp som vi kommer att skaffa i sommar. Rasen är Lagotto Romagnolo och hon kommer att heta Stella.
 
 
 
 
 
Måndag: Idag var jag på en Mumford & Sons konsert. Klockan 2:30pm hämtade Melinda mig, och vi hämtade hennes son Noah från Elementary School. Vi lämnade honom hemma, och hämtade Melindas systersons flickvän Samantha, som också skulle med! Vi åkte till Xfinity Center (utomhuskonsertarenan) i Mansfield. 
 
Vi åt på McDonalds. 
 
Konserten var jättebra! 
 
 
Fried dough
 
 
 
 
Jag kom hem runt klockan 1.
 
Melinda gav mig en duffel bag som jag kan ha som carry-on.
 
Jag köpte en biljett till Six Flags, en gigantisk amusement park i Sprinfield MA (ca 1.5h bort), dit jag ska på onsdag med Sav, Ben D och Yassir. Att åka dit är på min bucket list, och jag är jättetaggad på att åka! Det kostar runt 50 dollar.
 
Tisdag: Jag åkte till Costco med Patti och Colleen för att köpa saker till vårt grad party som är på söndag! 
 
De hade en massa free samples där.
 
Övrigt: Jag läste nyss om en utbytesstudent som undrade om man kan ta med ett örngott fullproppat med kläder på planet... om det fungerar så är det det mest genialiska som jag har läst på länge.
 
Bonusbild från senior skip day:
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0