Track & Field och annat intressant

På måndagen började Track & Field officiellt, men jag kunde inte träna eftersom att jag inte gjort en physical (läkarundersökning ungefär). Så jag fick titta på.
 
På måndagskvällen åkte jag och Christine till Care Well Urgent Care i Lexington för att fixa en physical åt mig. Det kostade 50 dollar.
 
I tisdags (igår) var det St Patricksday. Jag av en slump hade på mig en grön tröja, vilket var tur eftersom att de som inte har på sig grönt blir nypna i armen.
 
Under x-block gick jag och Caitlen runt i skolan, och hamnade tillslut i musikrummet där Mike, Mei, Meg, Matt, Brad, Hailey, Theresa, Chris och några andra var.
 
Vi hade en liten post-Shrek depression.
 
 Jag, Caitlen och Theresa
 
Vi var där ett tag, hittade ett par maraccas, gick runt i skolan med våra maraccas och gick tillbaka till musikrummet. Sedan var det dags för mig att klockan 2:45 påbörja min första track practice. 
 
Track & Field är som Friidrott.
 
Vi sprang ute ett tag (sprint) och körde styrka i viktrummet i skolan. Vi körde också styrka i cafeterian. 
 
Mitt under styrkan så utlöstes brandalarmet. Min värdsyster Colleen går också på track (det är hon som tog bilden).
 
Träningen var jättejobbig.
 
Ja jag lägger upp många snapchats, men det är för att det ger en bra inblick i mitt liv här.
 
Efter träningen åkte jag, Katie, Christine och Tom till Flatbread, en pizzarestaurang, för att delta i Rotarys fundraiser Meals For Haiti. De skickar mat till skolor i Haiti så att barnen där kan äta mat i skolan och inte behöver avsluta skoldagen innan lunch. För allt för många elever där är skolmaten den enda riktiga måltiden.
 
1.50 dollar för varje liten pizza och 3.50 dollar för varje stor pizza donerades av Flatbread. Det fanns också ett raffle table (lottbord).
 
St. Patrick's Day tema
 
 Burger pizza (köttfärs, honey mustard sås, bacon och lök
 
Katie och vår lemonad
 
Efterrätter. Papa Pinney beställde en Whoopie Pie Sundae, Katie en Brownie Sundae och jag en Chocolate Chip Cookie Sundae. 
 
I onsdags hade vi en showcase av våra Values Projects under BritLit. Mr Niven hade gjort hummus, quinoasallad, pastasallad och skurit upp grönsaker så vi hade en liten art show. Tyvärr hade min webbsida crashat tre gånger kvällen innan. Först raderades det mesta jag hade skrivit, så jag började skriva igen, sedan raderades allt igen, så jag började om på nytt ännu en gång. Den crashade en tredje gån så jag skrev igen, och det crashade igen, så jag gav upp. Mr Niven sa att det var ugnt, och att jag fick längre tid på mig  så att jag kan göra en Prezi eller Power Point istället.
 
Det var det en kort skoldag, så jag, Theresa och Caitlen åkte till Burlington Mall för att äta mat i the Food Court. Jag åt Chicken Teriyaki. 
 
När vi ätit så gick vi runt i Burlington Mall. Sedan åkte vi och släppte av Caitlen vid Hanscom (hon bor på flygbasen) och efter det så skjutsade Theresa mig tilbaka till skolan (track).
 
Denna träning körde vi styrka igen och sprang. Det var utmattande. 
 
Katie hade med sig en grön bagel. St Patrick's Day i all ära men den såg väldigt konstgjord ut.
 
Den var ännu grönare i verkligheten.
 
Nu i helgen ska jag åka och bo hos the Dunleas, så som jag gjorde med the Pinneys när jag bodde hos the Inzes.
 
Här är två bilder på mitt framtida rum:
 
 
Imorgon efter träningen så ska jag Colleen, Theresa och Caitlin på en basketball tournament on base. By the way, om jag skriver "on base" så menar jag "på flygbasen".
 
Här kommer en bonusbild från Drama class.
 
Theresa tog bilden. Giulia (utbytesstudent från Brasilien) är tjejen i glasögon.
 
Sophia
2015-03-20 @ 22:23:47
URL: http://nouw.com/sophiasresa

Ska du göra några resor med Rotary under ditt år?

Svar: Nope! Jag kunde åka till Kalifornien, men jag ska dit med min familj i slutet av året, så jag kände att det blir lite onödigt att åka dit med Rotary (plus betala 2,500 dollar extra).
Evelina

Marianne Ahlberg
2015-03-21 @ 01:11:54
URL: http://mahlberg.blogg.se/

Hej. Idag har det varit solförmörkelse här. Syntes ganska dåligt eftersom det var helmulet. Det är vårdagjämningen i dag och då började det snöa. Så nu är det vitt på marken. Vi som haft vår i flera veckor. Vilket bakslag. På söndag har Gerd bjudit hem din famiöj o h min man och mig åå middag. Det ska bli trevligt. Ha det gott. Kram Marianne

Svar: Japp, de berättade om både förmörkelsen och middagen! De tyckte att middagen var jättetrevlig.
Kram
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0