Första sommarlovshelgen

Innan jag börjar skriva om mina äventyr så vill jag börja med att berätta att jag kommer att stanna i USA till 31:a juli! Jag kommer fortfarande att åka till kalifornien och New York City den 16:e juni med min svenska familj, men istället för att åka tillbaka till Sverige den 5:e juli så tar jag bussen eller tåget från NYC till Boston.
 
Jag kommer att bo hos Dunleas fram till den 24/7, och efter det så kommer jag att bo hos Inzes fram till den 31/7, då jag åker hem! 
 
Så jag kommer att vara i USA i 347 dagar. 11,4 månader. 49.57 veckor. 0,95 år. Whohooo.
 
Lördag: Som den sanna europé som jag är, så var jag ju tvungen att kolla på live streamen från Eurovision Song Contest, och utbilda mina amerikanska vänner om vad det var.
 
Söndag: Jag åkte till Hartford. Jag och Jim åkte dit i tesslan, för Colleen och Patti var redan där eftersom att Colleen hade ett volleyball tournament där. Jag och Jim stannade vid Starbucks. Det tog ca 2 timmar att köra dit. 
 
 
 
Vi gick till the Mark Twain house, där han bodde i 17 år med sin familj och skrev bl.a. Huckleberry Finn.
 
 
 
 
 
Vi gick en guidad tour i huset.
 
 
Vi gick också in Mark Twain museumer såg låg intill.
 
 
 
 
Vi åkte och kollade på volleyball ett tag, och sedan så åkte jag och Jim hem igen.
 
 
GO GATORS!
 
Vi åkte förbi stugan där "Mary Had A Little Lamb" skrevs.
 
Ett berömt inn.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0