Sista veckan i High School

 Måndag: I MAH så kollade vi klart på filmen Selma.
 
I BritLit så hade vi ett seminar om The Dead av James Joyce, där vi diskuterade novellen etc.
 
Under lunchen så satt jag med Claire, Arianna, Aisling, Rachel, Ally och Erica under lunchen.
 
Efter lunchen så kunde man hämta sin yearbook. Dock var jag inte i USA när man kunde beställa, så jag skulle komma tillbaka dagen efter med 80 dollar.
 
Jag och Giulia fick en sida för oss själva eftersom att vi är skolans utbytesstudenter. Dock stavade de mitt namn fel :( "Evalina". Fast inte på sidan där mitt Senior Photo är.
 
Efter skolan hade jag track.
 
Efter det så var det Awards Night, och jag gick för att stödja mina vänner som fick awards.
 
 
 
Tisdag: Under Dramalektionen så spelade jag, Theresa, Meg och Gaby upp vår pjäs, som också blev vår sista pjäs i BHS. Sorgligt.
 
Klockan 11:30 så blev jag hämtad av Melinda för att åka till min Rotaryklubb och hålla min presentation om Sverige. Vi åt lunch, samlade in pengar till välgörenhet och sedan så var det dags för min presentation. Den var 40 minuter lång. Jag berättade om mog sjäv, Sveige, svenska traditioner och kultsaker, och om mina äventyr jag gjort under mitt år i USA. Efteråt så sa folk att det var "amaxing", att jag var en "true inspiration". 
 
Efter det så åkte jag tillbaka till skolan, och kom dit 20 minuter innan skolan slutade för dagen. 
 
Jag fick reda på att jag får 96% i Forensics. Yay.
 
Jag gick till the Yearbook Room för att köpa min yearbook, och det slutade med att jag fick den gratis eftersom att jag är en utbytesstudent. Så snällt av dem.
 
Efter track så åkte jag, Savannah, Alex, Yassir och Jared för att shoppa inför Senior Scavenger Hunt.
 
Efter det så åkte jag, Sav och Yassir till Subway.
 
Onsdag: Jag hade min sista Photo klass idag :( Jag printade mina två sista prints för våra två projekt Tell A Story och Portraits. Eftersom att jag hade Directed Study lektionen efter så stannade jag kvar i the dark room och gjorde klart projektet, istället för att behöva komma tillbaka under x-block.
 
 
 
Varsity hade ett track meet, så JV fick ha träning själva utan tränare. Såklart så var det många som inte kom, så jag och Mia körde diskus sjävla, och vid 2:45 så gick jag hem (tog ca 25 minuter) eftersom att Colleen hade ett track meet. Jag stannade vid Dunkin Donuts och köpte ice coffee på vägen hem. 
 
Klockan 8 så hämtade Yassir mig, och vi mötte upp med de andra i vår Senior Scav grupp för att förbereda det sista inför Senior Scavenger Hunt, som började klockan 9.
 
Vi åkte till Lane Elementary School och prick klockan 9 så fick vi listan på saker som vi skulle göra. Vi fick fram till klockan 12:30 på oss att göra så mycket som möjligt. Efter det så åkte jag hem till Sav och Indigo och sov där.
 
Torsdag: Vi åkte till Dunkin Donuts innan skolan och köpte bagels och kaffe.
 
Vi signerade varandras yearbooks under dagen.
 
Jag hade min sista mattelektion i BHS. 
 
Vi som inte har finals behövde lämna in våra iPads och skåplås. Det kändes onstigt att behöva lämna in den.
 
Jag hade också mitt sista track meet :( JV åkte till Lincoln-Sudbury High School. Jag fick ett nytt personal record i javelin (54.9 ft, vilket inte är så jättebra, men ändå).
 
Jag, Lexi och Ayushi
 
 
Jag och Ayushi
 
VI kom hem jättesent, klockan 9.
 
Nästa vecka så kommer de som har under 84% (below average) i någon klass behöva ta finals i den klassen, men inte jag, för jag har över det!
 
Fredag: Idag var det min sista dag som elev på Bedford High School. 
 
Klockan 7 åkte jag och Colleen och köpte kaffe och munchkins på Dunkin Donuts (DD is life, som ni kanske har märkt haha). Alla seniors åt frukost tillsammans utanför skolan, vid tennisplanerna.
 
Jag, Savannah och Indigo.
 
Jag hade på mig min Bedford Blue dress.
Jackie, jag, Deanna och Colleen.
 
 
Jag och Theresa
 
Jackie, Deanna, Cassie, jag, Colleen och Lexi
 
Många hade med sig sparkcyklar och rullskridskor som ett senior prank, som de körde runt med i skolan. Dock så gjorde rektorn ett announcement att vi inte fick köra runt med dem.
 
Vi skrev 2015 med gatukritor på parkeringsplatsen.
 
I skolan så gjorde jag inte så mycket förutom att skriva i vänners yearbooks.
 
Under break (sista rasten för mig någonsin i BHS) så gjorde vi en harlem shake som senior prank och gjorde en stor conga conga line. 
 
 
Under Drama så gick jag till Ms Faulstichs rum för att hitta Theresa och för att be Ms Faulstich och Mr Grunwald att signera min yearbook. Sedan gick jag till Dramalektionen och folk signade min yearbook.
 
 
Sedan så gick jag till Photo rummet för att hämta mina färdiga projekt. Jag har kompisar som är i Photo III så de skrev i min yearbook, och jag skrev i deras. 
 
Under BritLit så åt vi tacos, för Mr Niven hade gjort mat och tagit med sig. Vi skrev i Yearbooks och grät.
 
Jag och Mr Niven
 
Efter BritLit så hade jag min sista lunch i BHS, och den spenderades tårögd och skrivandes i yearbooks.
 
Efter det så hade jag Forensics. Även här skrev vi i yearbooks haha. Halvvägs genom lektionen så blev vi seniors kallade till the auditorium där de visade en film som Mary hade gjort, med foton och videos från the Class of 2015. 
 
 
Efter filmen var klar så gick vi ut ur the auditorium och jag grät haha. Jag kramade om en massa personer som jag kommer att sakna. Jag, Ayushi, Lexi, Roy, Johannes och Yassir bestämde oss för att gå till Bedford Farms för att äta glass. Vi kom fram till att vi var the foreign squad, för ingen av oss var födda i USA. Ayushi och Tarjani är systrar, och är födda i Italien, men har föräldrar från Indien. Lexi föddes i Kenya, och flyttade till USA när hon var 9. Roy är från Venezuela. Johannes flyttade till Bedford från Tyskland i somras. Yassir är från Marocco.
 
För en gångs skull så köpte jag inte Moosetracks, jag köpte Cookie Dough!
 
Efter det så gick jag och kollade på en tennismatch och på en baseball match. 
 
Baseball vann stort. Det sista som hände var att en kille fån Bedford slog en homerun, och tre personer sprang in till sista basen!! Alla blev helt galna. De vann över Concord-Carlisle, och vann the DCL Championship, något som inte har hänt sedan 1996! 
 
Jag med mina respektive senior värdsystrar sista dagen i skolan.
 
Jag kommer att sakna dessa hallways :(
 
Alla dessa människor
 
Alla knäppa spirit days som vi har haft
 
Att kunna säga att jag är en senior vid Bedford High School
 
Och framför allt: gemenskapen och the school spirit.
 
Once a buc, always a buc!
 
Jag, Colleen, Jim och Patti har börjat planera min och colleens Graduation Party. Det ska hållas den 15:e juni, och mina föräldrar och min lillebror kommer att vara med eftersom att de kommer den 12:e och vi åker till Kalifornien den 16:e. 
 
Vi har bjudit lite över 100 personer, men vi får se vilka som kommer! Vårt grad party kommer att hållas i trädgården.
 
Idag (lördag) så kollade jag på live stream från Eurovision Song Contest hela eftermiddagen! Måns förtjänade verkligen vinsten. 
 
Klara
2015-05-27 @ 13:58:53

Vet inte om du har hört det någon gång förut men du är verkligen sjukt lik Jenna i Pretty little liars. Alltså jättelik! Gillar din blogg jättemycket. Kram!

Svar: Det här är faktiskt första gången som jag har hört det haha, men nu när du säger det så kan jag se likheter!
Vad glad jag blir, tack!! Kraaam
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0