The week of Spoons 2015

Klockan 7:00 åkte jag och Colleen till Brian Ns hus för att jaga honom. Jag hade honom på spoons och behövde tagga honom. Vi satt bakom hans bil i 20 minuter och blev uppätna av myggor.
 
 
 
 
Sedan helt plötsligt så dök Jen Z upp. Jag tänkte "vad gör hon här". Vad tror ni? Såklart så var hon där för att tagga mig, men det fattade inte jag, för hur skulle hon veta att jag var där? Det visade sig att Colleen av misstag berått mig genom att kvällen innan messat Stephanie Y och sagt att hon själv hade Brian, för att inskaffa information. Stephanie berättade för Jen att Colleen skulle jaga Brian på morgonen, och Jen antog att jag skulle vara med Colleen. 
 
Så jag var ute ur leken. 
 
Under forensics så hade vi ett prov om DNA. Innan så frågade Hayley om jag ville föråda Colleen som hämnd. Jag frågade Hayley om hon hade Colleen, och Hayley sa "I'm not saying I have her, but can you invite me over tonight and say that we are going to study, and I gan tag her". Jag sa nej haha.
 
Hela dagen så sa många "I'm sorry" (om min förlust). 
 
Det oficiella twitterkontot är @Spoons2015, så om ni vill så kan ni kolla igenom det för att kolla regler, folk som blir taggade, "game changers" osv.
 
Jag hade track (det är Gatorade week så Gatorade er oss gratis energidryck, geléenergituggsaker och energy bars ).
 
Jag gick hem och duschade, och blev hämtad av Savannah för att jaga hennes offer Sarah H (min kompis haha). Vi hade på oss helsvarta kläder, mössa/keps, hoodies och såg allmänt mistänkta ut. Sav hade hört att hon jobbade idag, så vi körde till Bedford Farms där hon jobbar, såg en bil som såg ut som hennes, väntade i Savs bil på parkeringplatsen från tio i 9 till tjugo över 9. Sarah var tydligen inte där, så vi åkte hem till Sarah och var där ett tag och väntade. Hon kom inte så Sav skjutsade hem mig klockan 10. 
 
Kul hade vi iallafall, även om vi inte fick en chans att tagga Sarah. Sarah har nog ingen aning om att vi jagade henne den kvällen.
 
På tisdagen så var det college apparel day (alla har på sig något från det college man ska gå på), men eftersom att jag inte ska gå på amerikanskt college (än) så deltog jag inte. 
 
Det var MCAS igen (så x-block var flyttat till första lektionen), så alla seniors började klockan 9:03. 
 
Under MAH lektionen så satt vi utomhus. 
 
Under Pre-Calc så hade jag mitt sista mattequizz i USA.
 
Under BritLit så skrev vi vår näst sista in-class essay. 
 
Förresten, jag vet inte om jag har skrivit det, men sista skoldagen är den 22/6!!!
 
Efter track så köpte jag och Colleen glass på Bedford Farms. Dock gömde sig Colleen i bilen pga spoons.
Efter det så satt jag utomhus och solade och åt glass. Fördelarna med att redan vara taggad: man kan köpa glass och sitta utomhus i den 30-gradiga värmen
 
Theresa hämtade mig, och vi åkte och hämtade Lexi W för att jaga deras personer. Theresa hade Becca Inz, så jag kände mig lite förädisk. Lexi hade Kaera R.
 
Theresa, Lexi och jag
 
Vi försökte hitta Kaeras hus, men misslyckades. Vi körde förbi the Inzes hus x antal gånger, men Becca var inte hemma.
 
Vi åkte till Walgreens i lexington (för att inte stöta på de som hade Theresa och Lexi), köpte lite snacks där, åkte till Starbucks och köpte kaffe.
 
Jag och Lexi skojade om att vi borde tejpa fast en massa skedar på en badboll och kasta på hennes person.
 
Vi körde runt lite mer, och åkte hem.
 
Patti hade gjort kötbullar!!
 
Peanut Butter powder. Finns som chokladsmak också, som var rätt så smakligt.
 
Onsdag: Jag jobbade med mina NYC foton i Photo. 
 
I directed study så jobbade jag på min persuasive essay final draft. 
 
Vi hade ett track met i Concord mot CC, som är våra största rivaler.
 
VI TJEJER VANN!!!! 84 1/2 - 60 1/2. Det är första gången som track har vunnit mot dem. Denna säsong så har vi vunnit 6 av 6 track meets, så vi blev Dual County League Undefeated Champions. 
 
Torsdag: Tydligen så är Hanscom Air Force Base code Bravo just nu (brukar vara alpha), på grund av spoons. Det är förhöjd säkerhet, för de som har personer som bor on base måste ju ta sig in, så halv-galna människor springer runt och stalkar människor.
 
I MAH så tittar vi på filmen Selma, som handlar om MLK.
 
Jag lämnade in min persuasive essay i BritLit, och vi kollade på några videos från The Daily Show.
 
Under lunchen så satt jag med Emily och Kristen och sålde Prom tickets. Josh köpte två biljett åt mig och honom (Amerikansk tradition i guess). 
 
I forensics så jobbar vi om seriemördare. 
 
Efter skolan så hämtade Laureline och hennes syster, hennes systers man och henes systers kompis (de hälsade på från Frankrike) mig för att åka till Louisa May Alcotts hus. Patti hade hämtat ett pass från Bedford Library, så vi fick gratis guidad tur för fyra personer. 
 
Efter det så åkte vi in till Concord och åt en lätt middag. Jag och Laureline delade på mozarella sticks och chicken fingers.
 
 
Efter det så fick jag skjuts hem av dem. De åkte tillbaka till Greenfield. Hennes franska familj ska resa runt i tre veckor, men Laureline ska stanna hemma (hon har ju skola, senior prom osv).
 
Lite mer om spoons:
 
Igår kväll så gjorde de en ny regel att för att få delta i the final showdown så måste man ha taggat någon. Detta för att folk var tråkiga och på riktigt flyttade bort från Bedford under veckan, för att gömma sig. 
 
Det var circa 100/130 människor kvar, vilket var alldeles för många tyckte dem, så de behövde ta till drastiska åtgärder. Idag klockan 6 så tog de bort immuniteterna.
 
Ikväll så är det The FInal Showdown, så alla som är kvar, och som har tagat något, möts på Page Field och får nya skedar och måste hitta sin person innan de har blivit hittade. Samtidigt så ska de hitta The Master Spoon. De två som vinner är den som har flest skedar och den som har the master spoon.
 
Det kommer att vara galet.
 
 
Lite roliga spoons historier.
 
Alex A är jättetaggad på att tagga Deanna. så han gömde sig utanför vad han trodde var Deannas hus. Dock tog han fel och gömde sig utanför hans grannes hus istället ahahah. 
 
Deanna sprang efter Sam P ett bra tag längs Great Road.
 
Folk smyger runt i folks trädgårdar.
 
Någon ringde Chantay med dolt nummer och sa "I'm coming for you" med en läskig röst.
 
Folk har långa listor där det står vem som har vem.

Folk backstabbar varandra.
 
Vänskaper kommer inte att vara desamma.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0