Flytt

Under BritLit lektionen i fredags kollade vi på en film som har att göra med ett projekt som klassen håller på med. Jag och Emily en liten guacamole fest medans vi kollade på filmen:
 
 
På kvällen höll Becca ett goodbye party för mig. Innan hade jag dock en dansaudition för musikalen (kl 4-6). Det gick typ bra. Ryan och Dottie var hemma hos mig och Becca och hjälpte till att förbereda allt, så Ryan skjutsade mig till skolan där auditionen var.
 
Efter auditionen hämtade Susan mig. När jag kom hem gjorde jag mig iordning och vid 8-tiden började gästerna komma. Det blev sammanlagt runt 25 pers. 
Bland annat hängde vi i hot tuben (inte alla på en gång haha).
Kvällen innan hade Becca beställt en tårta åt mig från Wegmans. Jag var dock med när hon gjorde det haha för jag råkade få reda på att hon skulle beställa en tårta så det blev ingen överraskning så hon tyckte att det var lika bra att jag hängde med! 
 
Vi var sååå coola så vi var tvugna att ta bild (ja, jag är sarkastisk).
 
Så i fredags åkte Becca, Dottie och Ryan och hämtade tårtan.
Här är den:
 
På lördagen tog jag det lugnt på dagen, och efter middagen kom Dottie och Ryan över igen och vi hängde i hot tuben. Det var en meteor shower, så vi såg ganska många fallande stjärnor. Det kändes som om jag var med i en film haha. Efter ett tag så joinade Megan. Ryan åkte till Bedford Tim matchen som laget spelade. Vi tjejer debaterade huruvida vi skulle åka eller inte, och efter ett tag så bestämde vi oss för att åka och kolla en stund. Megan åkte dock hem till sig. 
 
Matchen var även denna gång i en sporthall i Acton (20 minuters biltur). 
 
Laget förlorade. Det stod 1-1 när matchen var slut så det blev förlänging, och sedan straffsparksläggning. 
 
Connor G. var målvakt tills han fick ett slag på näsan (tror det var ett knä) så han bröt näsan! Därav saken i hans näsa.
 
Efter matchen ville alla att jag skulle vara med i deras lagbild.
 
 
På söndagen var det min sista dag hos The Inzes.
 
På morgonen kl 7 på morgonen var jag och Becca vid skolan för att förbereda Breakfast With Santa (en Rotary fundraiser). Vi var där från 7-11. Jag dukade i skolans cafeteria, serverade frukost och gjorde ballongdjur åt barn. Jag har aldrig gjort det sistnämda förut, men jag lärde mig hur man gör en ren, en hund, en bläckfisk och ett svärd. 
 
När jag kom hem fortsatte jag att packa. Jag hade börjat packa på lördagen, men var långt ifrån färdig. 
 
Hur ska jag få hem allting i slutet av mitt år? (Ps. Ser ni coop påsen? Jag hade en Din Sko-påse också.)
 
Vid 3-tiden sa jag hejdå till hundarna och en halvt sovande Becca, och åkte med Jonathan och Susan till Pinneys hus. När jag kom dit så fick jag en överraskning: min class ring hade kommit med posten dagen innan. 
MMXV = 2015 = avgångsåret. På ovansidans kant står det "Bedford High School" och på insidan "Sic itur ad astra" = sikta mot stjärnorna" på latin. Stenarna är ametyster, vilket är min födelsesten. Jag "designade" ringen själv.
 
Jag installerade mig (a.k.a. packade upp allt ur mina miljoner (okej kanske en liten överdrift) väskor och påsar). Jag gav en bok om Sverige och en osthyvel till min nya värdfamilj. Efter det så duschade jag och gick och la mig. 
 
Idag var det Pajama Day i skolan. Jag hade på mig min rosa OnePiece och glittriga uggs. Min outfit fick många komplimanger haha. 
 
Jag och Jackie tog skolbussen till skolan. Det var min första gång som jag tog bussen till skolan. Bussen stannar  strax efter 7:10 precis utanför vårt hus (lyxigt värre). Sedan hämtar stannar den vid några andra busstopp innan den fortsatte raka vägen till skolan. Slutstationen var John Glenn Middle School, så vi gick till vår skola (den ligger precis brevid).
 
Jag kom till skolan strax efter halv 8. Denna dagen var en day 1, vilket betyder att första lektionen är Latin, följt av Photography (vi printar våra foton som vi har tagit med 35mm kamerorna), 12 minuters rast (då jag hänger i cafeterian med mina vänner), Directed Study, lunch, Pre-Calculus och Forensics (en polis var på besök och visade hur det går till när de tar ens fingeravtryck. Vi fick trycka våra fingrar mot en svart puder och printa på ett papper (precis som alla brottslingar får göra)). 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0