Jul med släkten

Under förra helgen var jag i western mass (mass=massachusetts) med Pinneys för att att fira jul med deras släkt. 
 
På fredagen den 26/12 åkte vi klockan 11 till Westfield där Christines mamma och pappa bor. Hennes bror Mike och hans fru Laura och två söner Shaun (ett år yngre än mig) och Alex (4 år yngre) var också där. Vi barn spelade Cards Against Humanity, ett spel som Shaun hade (och som jag faktiskt hade beställt från Amazon kvällen innan plus en bok (Blood of Olympus av Rick Riordan)). Det var jättekul och vi låg på golvet och skrattade mer eller mindre större delen av tiden.
 
Jag, Katie, Jackie, Christine, Laura, Shaun och Alex gick på en promenad uppför en kulle som fanns i närheten. Den var ganska brant och hög så mjölksyran i benen var ganska brutal. Väl där uppe möttes vi dock av en jättevacker utsikt över det lilla samhället, en närliggande flygplats och de intilliggande kullarna.
 
Fler bilder kommer senare, för min mobil laddade ur så Christine tog bilder som hon skulle dela med mig med sin kamera. 
 
Det var varmt ute, runt 14 grader C.
 
Dessa bilder hann jag ta innan mobilen laddade ur/screenshottade jag från snapchat.
Under klättringen tog jag en fotopaus
 
Jag och Katie
 
 
 
Nerfärden gick betydligt snabbare.
 
När vi kom hem var det dags för julklappsöppning.
 
Efter det spelade vi lite mer Cards Against Humanity och tog en paus för att äta middag: Lasagne och böngryta.
 
Christines brors familj åkte hem till sig och vi andra gick och la oss.
 
Dagen efter åkte vi till Toms familj i Springfield. Det var ca 20 pers där. 
Vi var där till 5.
 
Efter det åkte vi hem. 
 
På söndagen åkte jag till Jackie N. och var där ett tag. Efter det åkte jag med Pinneys till The Hubbard's för att äta en finsk middag (mamman i familjen är finsk). Deras dotter Marja var med i mitt cheerlag. 
 
Vi åt små lax- sill- och gurksmörgåsar till förätt och potatis- och laxgratäng till huvudrätt. Efterätten var en finsk wienerbrödsliknande sak med plommonmarmeladsfyllning. Det var jättegott!
 
Jag lärde Katie, Jackie, Marja och hennes två lillesytrar Melanie och Minna-Lisa vändtia och bubblan. 
 
Jag har försökt ladda upp bilder men det funkade inte
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0