Betyg update

Inlägget som jag skrev förut med betygen var tydligen inte mina färdiga betyg. Lärarna hade inte lagt till alla poäng som jag fått. Här i USA får man betyg efter hur många poäng man samlat ihop delat med alla möljiga man kan få. 
 
Mina betyg first quarter:
 Latin: A+ 100%
Modern American History: A 90%
Photography: A+ 97% 
Piano: A 92%
Pre-Calculus: C 76% 
Drama: B 88%
Brittish Litterature: A 91%
Forensic Science: A 90%
 
 Förövrigt så tänkte jag berätta vad vi gör i skolan i de olika ämnena.
 
Latin: lär oss nya ord och har quizzes. 
MAH: Vi har påbörjat vårt History Fair Project. Temat är Leadership & Legacy och ska presenteras den 14 Januari. Jag valde att arbeta om Alfred Nobel och Nobelpriset.
En annan sak är att jag fick 97% (!!) på mitt Unit 2 test. Stor skillnad gentemot första provet...
Photography: Vi har avlutat vårt pinhole photography project. Nu börjar vi med 85 mm kameror (tror jag det heter).
Piano: Vi spelar ur pianoboken. Jag har lärt mig en massa ackord, och många låtar.
Pre-Calculus: Logaritmer och potensformer.
Drama: Min grupp på tre personer ska spela upp vår short play nästa klass. Pjäsen handlar om en tjej (jag) som tror att hon är galen för att hon ser en vampyr som förföljer henne, så hon går för att se en doktor. I slutet av pjäsen får man reda på att vampyren i själva verket är doktorns kollega som tjänar pengar på att lura folk att tro att de är galna, så att det spenderar pengar på läkarbesök.
Brittish Litterature: Vi har läst Brave New World och precis avslutat det projektet. Jag fick 100% på det provet (vet inte hur det gick till haha).
Forensic Science: Vi har föbörjat the Hair & Fiber Unit, så vi kollar på saker genom mikroskop.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0