Community Day mm.

I tisdags var alla senior cheerleaders och football players i Bedford och Concord-Carlisle inbjudna på lunch kl. 12 av Rotaryklubbarna i Bedford och Concord. Jag, Savannah och Indigo fick skjuts dit av en av tränarna för BHS football. Vi åkte i en av skolans stora minibussar.
När vi kom dit satte alla BHS seniors cheerleaders vid ett stort runt bord, och football-laget vid ett annat. Vi blev bjudna på Thanksgivingmat: turkey, mashed potatoes, gravy, cranberry sauce, stuffing mm. Till efterätt blev det morotskaka och cheesecake. 
 
 
Vi fick skippa några lektioner för detta, så jag hade bara latin, photo och forensics den dagen.
 
Efter skolan hade jag min sista cheerledingträning. Vi gjorde ingenting på träningen, förutom att vi gjorde en banner som football laget skulle springa igenom under Thanksgiving matchen. 
 
Alla BHS cheerleaders hade fått i uppdrag att göra en spirit bag åt sin spelare. Min innehöll en snapple, chips och några godisar. 
Dock tycket jag att hela saken med spirit bags är väldigt gammalmodig och sexistisk (och jag är inte den enda som tycket det). Tjejerna ska köpa saker för egna pengar och lägga ner tid på att göra en spirit bag åt sin spelare, medans spelaren inte behöver ge något i gengäld, och i vissa fall inte ens tackar sin cheerleader.
 
Melanie fick äran att göra två påsar. Min är den till höger.
 
Under rasten den dagen frågade Maddie B. mig om jag ville vara med i hennes lag i skoans volleyball tournament som skulle hållas den kvällen. Jag sa ja, så vid 6:30 den kvällen hämtade Connor G. mig och körde mig till skolan. Mitt lag bestod av Maddie B, Connor G, Liam D, Matt L, Ryan R och jag. När jag kom dit fick jag låna en Bedford Tim-tröja ("lagtröjan"), och jag fick också reda på att vårt lagnamn var "#eve" :')
 
Vi vann inte, men i våra hjärtan var vi de riktiga mästarna. 
När jag kom hem och såg denna bild så låg jag på golvet i 5 minuter och skrattade så mycket att jag inte kunde andas. Anledningen: mina ben (och allmänt min pose).
 
I onsdags så var det Community Day. Jag hade gjort en poster om Sverige som jag tog med till skolan, och jag tog också med en svensk flagga att hänga upp. Så när skolan började så hade jag fullt sjå med att fixa med det, så jag kom försent till min första lektion (som bara var i 5 minuter), där man fick reda på vart man skulle gå under dagen. Därför hade jag ingen aning om vart jag skulle gå när ett hav av människor kom emot mig. Jag följde med strömmen in i the Auditorium (aulan) och hamnade med alla freshmen och juniors (när jag skulle vara med sophomores och seniors). Men det gjorde egentligen inget, för alla gjorde samma saker ändå.
 
Under dagen kollade vi på videos om "Bedford people" (de som bor i Bedford), "Hanscom people" (de som bor på Hanscom Air Force Base) och "METCO people" (de som bor i Boston men går i BHS eftersom att de deltar i METCO programmet). De handlade om vardagslivet för olika människor, och svårigheterna med deras liv.
 
Vi gjorde också lekar. Cross The Line var en av lekarna, och den gick ut på att man skulle gå till mitten av rummet om påståendet stämde in på en (om ens föräldrar var skilda, om man bott i ett annat land, om man blivit mobbad osv.)
 
Det fanns också en show där folk upträdde med saker från deras kultur.
En kille gjorde ett nummer med en diablo, en tjej dansade indisk dans, Indigo gjorde en native american dans, några gjorde en engelsk svärddans osv.
 
Efteråt åkte jag och Maddy A. till Starbucks för att köpa kaffe. Efteråt åkte vi för att kolla på the Powder Puff game. Powder Puff är football för tjejer, och det är seniors mot juniors. Det regnade jättemycket och var jättekallt, och jag skulle få skjuts hem av Becca som ville åka hem, så jag var bara där i någon minut. 
 
 När vi kom hem tog vi ett dopp i hot tuben. Regnet hade gått över i snöstorm, så det var ganska så najs att sitta där. Efteråt tog jag en dusch, och sedan kom Kristen B, Kristens kompis, Connor G, Connor Y, Liam D, Matt L, Tim G, Besher A, Emily B och Ryan R över för att även dem hot tuba. 
Jag, som redan duschat och allt, kollade på "Waterboy" med Kristen, och sedan allt eftersom så kom fler och fler in och joinade. 
 
Efter ett tag så åkte alla hem till sig. Hela familjen åkte till Luigi's i Bedford för att äta middag med Familjen Berenson. Josh, en av sönerna, går i min forensics class.
 
Efter det åkte vi hem i snöstormen och tog det lugnt ett tag. Efter det hämtade Connor G mig och Becca eftersom att vi alla skulle åka hem till Emily. Emily B, Sarah H, Connor G, Connor Y, John DM, Matt L, Tim G och Johannes (från Tyskland) var där. Bland annat spelade vi Mariokart, och jag och Johannes provade "nya" amerikanska godissorter. Fruit rolls, Kellog's fruit snacks och honungsglacerase riscylindrar provades. Vi gick också en runda med tacksägningar.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0