Competition

Jag hade skrivit ett jättelångt inlägg emn det raderades...
 
Jag har haft två st cheerleadingtävlingar. En var DCL Initiations och en var DCL (Dual County League).
 
Den första tävlingen var i Dracut High School (ca en halvtimme norrut från Bedford). Vi träffades 8.15 vid skolan för att ta en gul skolbuss till DHS. 
Vi tävlade mot 3 andra lag, och kom 4:a. Dock var det inte så förvånande eftersom att min stuntgrupp inte stuntade (min bakperson hade gjort illa knäet) och eftersom att vi knappt kört hela programmet fullt ut med musik. 
Innan tävlingen köpte jag och Jackie ostdränkta nachos hehe. Det roliga med detta är att min första tävlingsvecka jag någonsin hade i Sverige så nästintill förbjöd mina tränare oss från att äta onyttiga saker. Här uppmuntras vi nästan till att äta onyttigt (nästan).
 
 
 
 
Vi körde väntade i nån timme, körde warm-ups (stuntade inför domarna för att se till så att inga stunt var olagliga) väntade ytterligare nån timme för att sedan tävla. Tävlingen var i skolan idrottssal.
 
Andra tävlingen (DCL) var i Westford Academy. Denna tävlingen var en torsdag. Jag stannade kvar efter skolan och fixade mig tillsammans med Jackie och Julia bl.a.  
 
Jackie fixar mitt hår.
 
Klockan 4 åkte vi till WA. Vi blev tilldelade en guide som visade vägen runt i skolan. Han hette Owen och var jättegullig. Vi tävlade (det gick bättre denna gång). Illana hade fått hjärnskakning några träningar innan, så Jackie N. hade tagit hennes plats som flyer. 
Vi fick inte tillräckligt många poäng för att gå vidare till State Championships, så just nu har vi bara träningar på torsdagar + cheerar på the football games. 
 
 
Jag och Owen
 
Jag, Melanie och Julia
 
 
En rolig sak är att mer än ett lag hade svenska låtar i sin musik. Higher -Idol-Erik och Stay High - Tove Lo var låtarna (ser ni det gemensamma temat?).
 
 
Sophia Waern-Bugge
2014-11-14 @ 13:09:31
URL: http://sophiaiusa.blogg.se

Tror du att det är roligare attt cheera på football-matcherna eller att bara sitta i publiken?

Svar: Svårt att säga eftersom att jag fram tills igår (kommer att skriva om det snart) endast cheerat på matcherna.
Om man sitter i publiken så kan man prata med vänner/gå när man vill/äta när man vill. Om man cheerar så har man en anledning till att vara där. Man kan kolla på matchen och göra ramsorna, vilket är kul. En dålig sak med att cheera på matcherna är att det blir så himla kallt.
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0