Dagen

Hej bloggisen! Idag har jag inte gjort så mycket.
Dagen började med kaffe för min del. Min värdmamma har inhandlat Dunkin Donuts Pumpkin Spice Coffee åt mig. 
 
 
 
Jag var i skolan, och skoldagen började med ett Latintest på kapitel 4-7. Det gick bra, tror jag!
 
Efteråt hade jag Photography. Vi har börjat med 35 mm film kameror (inte video, utan filmrulle). Än så länge har vi inte börjat fota med dem, utan vi lär oss hur de fungerar. 
 
35 mm kamera
 
Efteråt var det 10 minuters rast (dagens längsta o man inte räknar med lunchen som är 20 minuter). Jag gick till biblioteket, där jag hade dagens nästa lektion: Directed Study.
 
Under Directed Study lektionen läste jag ur min bok (skönlitteratur) som vi läser i Forensics. The Bone Collector heter den (TBC). Den är bra, faktiskt. I DS brukar jag sitta med Savannah, Roy och Ben.
 
Efter det var det dags för lunch. Jag hade gjort en macka (salami, ost och senap) som jag åt. Dock brukar jag oftast köpa lunch, men inte idag. Jag satt med Ryan, Becca, Connor Y, Matt, Nate, Peter och Liam. 
Jag brukar antingen sitta med det kompisgänget eller med Jackie N., Julia och Melanie.
 
Efter den 20 minuter långa lunchen hade jag Pre-Calc. Vi gick igenom läxan och alla fick skriva upp uppgifter på tavlan som de inte förstod. Sedan fick de som hade fattat uppgifterna skriva upp lösningarna på tavlan. Idag skrev jag lösningarna på två uppgifter, som tydligen ingen annan hade förstått. Mrs. Schulte sa att det var jättebra, så jag förstår inte varför det inte går såhär bra på mina matteprov (att skriva matteprov är inte min starka sida)...
 
Efteråt var det dags för Forensics. Vi hade en sub (vikarie) så vi gjorde inte så mycket. Vi hade ett quizz på kapitel 2-4 av TBC. Det gick hyfsat bra för mig tror jag, men quizz på forensicsböcker är annorlunda än quizz på böcker i andra ämnen. I forensics måste man memorera namn, detaljer från brottsplatser och i princip all information man får för att få 100%...
 
Efter skolan tog jag bussen hem. Det regnade jättemycket, så jag blev blöt när jag gick de 200 metrarna från busshållplatsen hem. När jag kom hem tog jag Lily på en kort promenad och skypade med mamma, pappa och Leo! Det var kul att se dem igen och prata!
Lily har börjat bli mognare. Förut var hon galen, men nu kan hon vara lugn i flera timmar. Hon satt tex. i soffan med mig i två timmar innan hon blev hyper igen. Jag vet inte vad jag ska göra när jag måste lämna henne hehe...
 
Jag har skrivit mycket på bloggen idag och lagt till bilder i tidigare inlägg. 
 
Till middagen åt vi en god kyckling- och cashewgryta och kollade på Say Yes To The Dress (en liten tradition som jag, Susan och Becca har). 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0