Halloween 2k14: The Saga

I fredags firade jag min första Amerikanska (och jag kan också konstatera att det var min första RIKITGA) Halloween.
 
Jag och Becca hade blivit bjudna till Kristens Halloween party. Vi bestämde oss för att gå som någonting tilsammans, så i tisdags åkte jag, Becca, Maddie och Emily till Burlington Mall för att handla halloween-kostymer. Vi hittade dock inget (mest för att vi hade svårt att enas om något haha, men också för att det inte fanns några "riktiga" halloween affärer). Så i torsdags åkte vi till Party City på kostymjakt. Party City är en jättestor fest-och maskeradaffär. 
 
De hade en hel, jättelång vägg med bilder på kostymer som man kunde köpa, och det var kaos där inne (dock organiserat kaos eftersom att de var förberedda på den stora flocken av människor som var där inne).
 
De hade jättemånga Frozen-saker och jättemånga barn var utklädda till Elsa (can't blame them).
 
 
Becca gav sig tillslut hän åt min idé: Vi köpte Mario & Luigi-kostymer.
 
Fredagen började med skola, och vi kollade på BHS Live (skolans live-morgonprogram) som vi alltid gör varje dag det första vi gör. Denna dag var studion dekorerad som ett Haunted House och programmledarn var utklädda.
Dagen fortsatte i samma tema, och ganska många elever gick all-in när det gällde utklädnad haha (inte jag dock)!
 
Efter skolan gick jag och Jackie N. till (suprise suprise) Dunkin Donuts :P
Sedan gick vi tillbaka till skolan för att ha den sista träningen inför helgens träning. 
Jag kände att vi inte alls var förberedda inför tävlingen, mest eftersom att vi nästan inte alls hade kört programmet med musik. Dansen var ganska kaosartad... Dessutom kommer inte min stuntgrupp i första och andra stuntet att stunta på tävlingen eftersom att vår bakperson har gjort illa sitt knä.
 
Efter träningen gjorde vi oss iordning inför kvällens football game, som var en hemmamatch mot Ipswich.
Det var jättekallt, så jag hade på mig underställ, flecetröja, cheerträningsoverallen, mössa, yllesockor och vantar men frös ändå (mormor: oroa dig inte, jag mår bra).
 
Vi vann matchen med 40-6.
 
När jag kom hem så gjorde jag och Becca oss i ordning för att åka till Kristens fest. 
Festen var för ca 70 seniors. Trots att det var så många människor där så var den inte galen alls eftersom att hennes föräldrar var där.
 
Mario & Luigi
Ps. Vi hade shorts under klännignarna.
 
 
Becca, Indigo och jag
 
Peter, John, jag och Connor
 
Jag och Nate
 
Jag och Connor
 
Det var jättekul och jag. Efteråt gick jag, Becca och resten av vårt kompisgäng ca 200 meter till Maddys hus och var där ett tag och pratade, och sedan åkte jag och Becca hem, pratade lite mer och sedan så gick vi och lade oss. 
 
 
-
2014-11-04 @ 18:50:47

Hej! Har några frågor angående Rotary, då jag är inne på att åka med dem!
1. Hur många gånger kommer du behöva byta värdfamilj?
2. Hur mycket kostade din flygbiljjet t/r (ca)?
3. Hur mycket pengar utöver själva programavgiften kommer du lägga på hela ditt år och på vad?
4. Några nackdelar/extra fördelar med Rotary som du ser nu?

Kram och hoppas du har det bra!

Svar: Hej! Vad kul, jag tycker verkligen att du borde åka!
1. 3 (bor fortfarande hos min första)

2. 17000:-, inklusive natt på hotell, reseledare mm.

3. Jag vet inte exakt hehe, men det går nog på 100.000:- inklusive programavgift. Det är dock svårt att säga eftersom att jag har varit här i endast 3 månader. Kostnader för utbytesstudenten i min svenska familj är inräknad. Sedan har jag har sparat ihop runt 30.000:- själv som jag har som fickpengar, och sedan så får jag 100 dollar i månaden av min värdklubb. Flygbiljetten är ju inte inräknad, och sedan måste man betala för visum (några tusenlappar), rotarykläder, camp i värdlandet (ca 400 dollar),

4. Fördelar: fickpengar, många aktiviteter, extremt seriösa så de bryr sig verkligen om sina studenter. Min kontaktperson tex. är jättehjälpsam och vill verkligen att jag ska ha det så bra som möjligt.
Nackdelar: många intressanta regler. Jag förstår anledningar till varför de finns, men jag skulle klara av att åka utanför mitt distrikt, utan en vuxen, utan att behöva fråga.klubben.

Tacktack och kramkram!
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0