New York City

I torsdags åkte jag Becca och Jonathan till NYC. VI åkte vid runt halv 7, och stannade vid en diner. Jag åt en pizza burger... The best of both worlds. Pizza burger = en hamburgare med pizzasås och ost på. Delikat.
 
Vi kom fram vid 10-tiden. Påväg in till Brooklyn, där Jonathans storebror Rick och hans fru Anita bor, så lyssnade vi på en massa New York-themed songs. New York - Frank Sinatra och New York - Alicia Keys spelades mest. 
 
Innan vi tillslut kom fram till Rick och Anitas hus, så stannade vi vid strandprommenaden vid East RIver och kollade på utsikten över Manhattan skyline.
 
 
Rick och Anita bor i ett Town House. Det var 3 våningar, och jag och Becca sov på soffan på översta våningen.
 
 
Jag tyckte att några av wifi-namnen var lite roliga:
 
Nästa morgon (lördag) så vaknade vi vid 10-tiden och åt frukost, för att sedan vid 11-tiden möta upp Jonathan och Anita som hade gått för att köa för att skaffa biljetter till musikalerna vi skulle se den kvällen. Jag och Becca skulle se Mama Mia, och de vuxna skulle se A Night In Las Vegas. 
 
Becca, Rick och jag träffade Anita och Jonathan några kvarter från deras hus, och vi började gå mot Brooklyn Bridge, som vi skulle gå över till Manhattan.
 
 
 
Vi gick till China Town för att äta på en restaurang där. Vi åt *trumvirvel* kinesisk mat. Vi träffade Zach (värdbror) och hans flickvän Sophia där. 
Becca fick en trevlig överaskning, för hon träffade på en råtta i trappan...
 
Jag beställde ångkokta dumplings. Det var jättegott.
 
Efter det gick vi mot SoHo för att shoppa. Zach var tvungen att gå för att han hade en jobbsak att fixa. Han bor och jobbar nämligen i NYC. Så Sophia visade vägen till SoHo, och sedan gick även hon. 
Den första affären vi gick in i var PINK. Efter 5 minuter där inne bestämde Jonathan sig för att gå till en annan affär själv, så vi bestämde att vi skulle mötas klockan 3 utanför Prada-affären.
 
Jag och Becca gick runt i några affärer, men när shoppingtiden var slut så had evi bara köpt lite saker från Pink, och Becca köpte en tavla från ett stånd på gatan, därför att många av affärerna var vääääldigt dyra. 
 
Vi gick in i Prada-affären, och Becca frovade en pälshalsduk som kostade 7,000 dollar. 
Stor affär, få saker.
 
 
Vi åkte tunnelbana till Grand Central Station.
Grand Central Station är grand
 
Gigantisk flagga
 
 
 
 Vi gick till New York Citys bibliotek.
 
 
Utsikten från trappan. Kände mig lite cool eftersom att det var precis där som Jake Gyllenhaal stod i The Day After Tomorrow.
 
Gatuskyltar.
 
 
 Höga hus
 
Times Square
 
 
Vi gick till en Irish Pub vid Times Square, för att äta middag med Rick, Anita och Pam (Jonathans äldsta broders fru), och jag åt fish & chips. Det var utsökt. Efter det gick jag och Becca till Broadhurst Theatre för att kolla på Mama Mia. 
 
Mama Mia var jättebra, och det var jättehäftigt att ha sett den på Broadway. 
 
Efter musikalen var slut gick vi till teatern där de vuxna hade sett sin musikal. Påvägen dit så gick vi in på McDonald's och köpte en jordgubb- och banansmoothie som vi delade på.
 
 
När vi mötte de andra så gick vi mot tunnelbanan, och åkte till huset i Brooklyn.
 
På söndagen åkte vi till 9/11 Memorial och Ground Zero. 
 
Vi gick en mobil-guidad tur i museumet. 
 
"No day shall erase you from the memory of time"
Varje handmålad ruta representerar en av de 2,996 människor som dog.
 
Det var en väldigt fin och känslosam tid där inne.
 
Den grå kuben i taket respesenterar stället där ett av tornen stod (tror att detta var norra), och det fanns en likadan där det södra tornet stod. 
 
 
Freedom Tower
 
Efter utställningen åkte vi till ett mexikanskt matställe, för att sedan påbörja bilfärden hem.
 
Bild från när vi åkte igenom China Town påväg hem.
 
Ganska så ok utsikt:
 
VI började åka vid 7-tiden och kom hem vid 10-tiden.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0