Plainfield, CT

Jag har precis kommit hem från en Rotary weekend i Plainfield, Connecticut. Mitt och Karens distrikt (7910) och Laureline (Frakrike), Manoela (Brasilien) och Jacobs (Spanien)  dirstrikt (7890) hade bestämt sig för att han en weekend där för oss.
 
 
I torsdags eftermiddag skjutsade Susan mig till Northborough (ca 45 minuter hemmifrån), där Pat Doyle bor. Pat och hennes man Skip skulle skjutsa mig och Karen till Plainfield. Vi åkte därifrån runt 5, och kom fram till Plainfield ca kvart i 7. Vår slutdestination var en bank, där Plainfield Interact Club håller sina möten. Vi träffade medlemmarna, som var elever vid Plainfield High School, och Mary Beth och Bill, som anordnade weekenden. Jacob bor i Plainfield, så han var redan där, tillsammans med sin värdmamma och värdbror. 
Vi blev bjudna på den italienska förvandlad till amerikanska delikatessen som kallas pizza. 
Det var ca 25 interactors där, och jag träffade Becca Szruba, som jag skulle sova hos den natten. Innan hade jag inte haft någon aning om vem jag skulle sova hos. 
Vi körde en Twister tournament, som gick ut på att 4 lag på 2 pers utspridda över två Twister-mattor skulle köra tills endast ett lag/matta var kvar. Jag och Becca körde tillsammans, men trots våra konstiga kroppstvistningar så vann vi inte. Dock är jag ganska så stolt över en av mina poser, för jag har ingen aning om hur jag lyckades med den.
Vi körde också "two truths and a lie", som går ut på att man ska hitta på en lögn om sig själv, och sedan berätta den och två sanningar och sedan så ska alla andra gissa vilken som är lögnen. Jag sa "I dance, I like dogs and I know how to do a cartwheel" (FYI så var dansen är en lögn, för även om jag gillar att dansa, så går jag inte på dans). 
Efter lekarna åkte jag Becca och Reese (Beccas bästis) till Baker's Dozen (lokalt fikaställe) och köpte kaffe!
 
 
 
Sedan släppte vi av Reese hemma hos henne (hon skulle också sova över men behövde hämta sina saker) och jag och Becca åkte hem till Becas hus. Jag träffade hennes familj (mamma, pappa och två bröder plus stoooor hund). Vi "gjorde" en tröja till mig som jag skulle ha nästa dag i skolan eftersom att de hade deras spirit week denna vecka. Fredagens tema var Black & Orange (skolans färger) men jag hade inget oranget och inte heller Becca hade någon bra tröja (bara tröjor som det stod hennes namn på i stora bokstäver) så vi gjorde en av en svart t-shirt. 
 
Färgen var mer orange IRL.
 
Jag och Becca
 
 
Reese kom precis när vi var färdiga. Vi stannade uppe ett tag till och snackade, och sedan gick vioch la oss. 
 
Nästa dag var det dags för min första (och förmodligen sista skoldag någonsin) i Plainfield High School.
 
 
 
 
Jag och Becca. Jag lånade en bandana av henne.
 
Becca, jag och Reese.
 
 
Jag och Laureline
 
 
 
Vi utbytesstudenter skuggade våra "värdsyskon" och följde med till deras lektioner. Jag hade med mig min iPad så att jag kunde göra mina läxor (eftersom att jag inte kunde göra så mycket på vissa lektioner. 
 
Jag gick på Beccas Spanish, Calculus, English och AP Biology.
Under en del av spanskalektionen körde vi Verbos (som uno, fast att korten har spanskaverb istället för nummer).
 
Becca gör the morning announcements, så jag hängde med på det. På slutet av det hela så sa sa jag "We out here PHS". En stor utmaning haha... 
 
På Calculus så var det inte så mycket som jag kunde göra, så jag tog frm min iPad och pluggade inför Latinprovet som jag skulle ha nästa lektion i BHS. 
 
I Beccas English class så hade de precis börjat läsa Brave New World. Så jag svarade på en av frågorna som läraren ställde om boken. Laureline var i den klassen också, eftersom att hennes Interactor också var i den klassen.
 
Sedan var det dags för lunch, så vi gick till matsalen och åt. Dagens lunch var nackos med ostsås, köttfärs och creme fraiche. Jag satt med Beccas vänner vid deras lunchbord. 
 
Efteråt var det dags för AP Biology, och jag insåg att det som de gick igenom var sånt som jag lärde mig förra året. När de snackade om DNA polymeras så blev jag glad (varför vet jag inte (äkta naturare)).
Manoela var i den klassen.
 
Efter AP Bio var det dags att gå till The Gym för att de skulle ha sitt pep rally.
 
 
Mano, Laureline, jag, Jacob. 
 
 
 
"Fun" fact: Killarna i skolan är förbjudna att ha ryggsäckar i skolan. Detta eftersom att de är rädda att någon ska ta med sig vapen till skolan. Känns ju lagom säkert eftersom att det får en att undra vad som gjorde så att skolan skapade regeln... 
 
Efteråt deltog vi i Interacts Amazing Race. Det gick ut på att vi skulle springa runt på fotbollsplanen och svara på frågor/lösa kluringar. 
 
 
 
Dessa är några av svaren:
2. A friend in need is a friend in deed.
3. Potato (pot-8-o)
4. Forgive and forget (4 give and 4 get)
5. Center of attention)
6. Home is where the heart is.
7.Repeat after me
8. Over worked and under paid
9. Painless operation.
10. Uncle Sam Needs You.
11. Look both ways
12. Take from the rich, give to the poor.
15. Over-whelming odds. 
16. Paradise (pair-of-dice)
17. Friends in high places.
19.The big suggestion
20. Check the mail.
21. Wear frilly underwear
22. One foot in the grave
 
1. One point for your thoughts
2. Three point for a field goal
3. Four quarters in a football game
4. 5 players on a basketball team
5. 7 days in a week
6. Nine lives for a cat.
7. 13 Loaves in a bakers dozen
8. 14 days in a fortnight.
9. 24 beers in a case
10. 31 flavors at Baskin Robbins 
11. 42 gallons of oil in a barrel
12. 52 cards in a pack
13. 60 seconds in a minute
14. Water boils at 212 degrees farenheit
15. 5280 feet in a mile.
 
Innan the Homecoming football game, som vi skulle iväg på. Innan var jag, Laurelin och Karen hemma hos Mary Beth och Bill, som annordnade helgen.  
 
Det var jättekallt under matchen (minusgrader celsius). Under andra halvleken satt vi i bilen och värmde oss och lyssnade på musik istället för att kolla på matchen. Men det var kul ändå. Det kändes konstigt att inte cheera på matchen (det här var min första som jag inte cheerat på, då jag bara suttit i publiken).
 
Laureline, Karen, Jacob, Mano och jag
 
Jag och Mano
 
Man ser hur mycket jag och Mano gillade kylan.
 
 
Efter matchen åkte vi hem till Haile (en interactor) för att ha en sleepover. De flesta tjejerna i gruppen var med. Vi kollade på Oculus (skräckfilm) och Divergent (en av mina favoritfilmer).
 
På lördagen åkte vi till en Thrift Store för att köpa kläder till en Themed Fashion Show. Vi blev indelade i grupper om tre och fick dra varsin lapp där det stod vilket tema man skulle klä sin "modell" som. Varje grupp fick 10 dollar var att handla för av Rotary, och vi fick 50% rabatt av affären. Så totalt kunde vi handla saker av ett värde av 20 dollar sammanlagt.
Jag var i Becca och Jasons grupp, och blev utklädd till en flapper.
Efter shoppingen åkte vi till Rotaryklubben i Plainfield. Deras möte hölls i en brandstation. 
 
Vi blev bjudna på en Thanksgiving lunch. Det var jättegott. Jag lämnade över en av flaggorna som jag hade fått från min klubb i Sverige till deras klubpresident.
 
 
 
 
 
 
Jag och Karen/Harry Potter. Längdskillnaden är komiskt sorglig.  
 
Karen och Laureline/Elsa
 
Aladdin vann, och Våren kom tvåa.
 
Efteråt åkte vi hem till Mary Beth och Bill för att göra oss iordning inför The Homecoming Dance.
Vi började göra oss iordning klockan 4 och dansen började 7.
 
Jag, som lockar Karnes hår, och Mano.
 
 
 
 
 
 
Alla utbytesstudenter
 
 
 
Dansen slutade kl 10, så vid den tiden sa vi hejdå till alla och fick skjuts hem av Mary Beth. När vi kom hem så åt vi pizza och kollade på Carrie (skräckfilm).
 
På söndagen vaknade vi vid 9-tiden eftersom att det var dags för Mano och Laureline att åka hem. Vid 11-tiden blev jag och Karen hämtade av Pat och Skip Doyle. På vägen hem halv-sov jag haha.
Vi blev avsläppta vid Karens hus och jag väntade där tills Susan kom och hämtade mig. Jag halv-sov även denna biltur. När jag kom hem tog jag det lugnt och gjorde lite läxor. 
 
Helgen var jätterolig och jag är jätteglad att jag åkte. Jag fick nya vänner (som jag vill träffa igen) och jag och Becca har bestämt att vi MÅSTE träffas igen. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0