Apple Picking

I söndags åkte jag, Becca, Susan och Jonathan till Ipswich, MA för att plocka äpplen på en gård. Det är fortfarande jättevarmt här (30 grader C) så jag hade på mig shorts och en blus och svettades ihjäl.
 
Vi åkte till gården i Ipswich och betalade för två små påsar som man fick fylla med äpplen från träden.
Vi åkte hay ride till själva äppelträdgården och plockade våra äpplen. Efteråt gick vi till gården, valde ut två pumpor att ha till halloween (de odlade pumpor på gården också), köpte äppelmust, kanderade äpplen och äppeldonuts. 
 
Jag och Becca
 
 
Värdpappa Jonathan
 
Jag och Becca (och mina nya skor)
 
 
 
 
 
Vi satte oss i bilen för att åka till Ipswichs centrum, och på vägen dit åkte vi förbi USAs äldsta polofält som är i bruk. Vi bestämde oss för att stanna och titta en snabbis, men det kostade 20 dollar att kolla. Som tur var var det en jätteschyst kille som tog inträde som lät oss kolla efter att han hörde att jag var en utbytesstudent.
Jag tycker att polo ser halvt omöjligt ut att vara bra på eftersom att man sitter på en häst som galloperar i full fart, och ska träffa en liten boll med en liten klubba vilket inte kan vara det lättaste. Intressant var det att se, men det är inget för mig.
 
 
Vi åt i Ipswich och åkte därefter hem.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0