Bio och shopping mm.

I måndags hade jag träning 11-1 eftersom att det var Columbus Day. Efteråt åkte jag hem, tog en dusch och åkte till bion med Indigo för att se The Maze Runner. Jag tyckte verkligen om boken så jag var astaggad på att se filmen (plus att en av mina favoritskådespelare Dylan O'Brien spelar huvudrollen). När vi kom dit (4:20pm) på visade det sig att den föreställningen var fullbokad, så vi köpte biljetter till filmen som började 7pm istället. 
Medans vi väntade på att klockan skulle bli 7 åkte vi till Burlington Mall som låg precis intill. 
Jag inhandlade en ryggsäck från JanSport. "Alla" i skolan har en ryggsäck från det märket så jag ville känna mig amerikansk så jag köpte en också. Dessutom så är den gjord i typ vattentätt material och har plats för mycket saker. Jag köpte också strumpor, en ögonskuggepalett från Urban Decay som jag har velat ha jättelänge.
 
 
När jag var i köpcentrumet så fick jag (och Indigo eftersom att jag halvskrek "oh my god") en smärre hjärtattack eftersom att jag tog en 0.05 sekunder snabbtitt in i en klädaffär och såg att det stod skrivet svenska ord på väggen!! 
 
Runt hela butiken fanns en massa ord och jag har ingen aning om varför just svenska var språket som blev valt.
 
Halv 7 åkte vi tillbaka till biografen.
Såklart så fins det ju en smörmaskin som dränker popcornen i flytande smör. Supergott är det.
 
Såna här stolar borde de ha i Sverige.
 
 
 
 
 
I onsdags fick jag ett paket av mamma, pappa, Leo och Ben. 
 
 
Jag fick 10 Marabou chokladkakor, en marsipandamsugarrulle, 3 pingvinstänger, gott och blandat, ahlgrens bilar, Echinagard tabletter (mot förskylning), VeckoRevyn, lösgodis och en väska, bikini, one piece och läderjacka som jag har saknat från hemmifrån. Sist men inte minst hade jag fått ett kort där mamma och pappa hade berättat vad som hände i Sverige. Jag blev verkligen jäteglad när jag såg att jag hade fått paket och jag är jättenöjd. 
 
Här i Bedford är det jättevarmt fortfarande, i tisdags så var det 25 grader C. 
 
Idag var dagens spirit för laget Dress Day (man skulle ha på sig klänning suprise suprise). 
Veckans football game var mot Wayland (30 min söder om Bedford) och vi åkte som vanligt skolbuss dit. Matchen förlorades (27-14 till Wayland). 
 
 Jackie N, Jag, Melanie, Julia
Idag i skolan passade jag på att ta lite bilder när det inte var så mycket folk där.
 
Man förväntar sig nästan att Troy Bolton ska dyka upp och börja sjunga för full hals.
 
 
 
Nu sitter jag på soffan och kollar American Horror Story och bloggar. 
 
Papsi
2014-10-18 @ 12:02:02

Njut av chokladen och godiset!
Hälsar pappa

Svar: Tack tack
Evelina

Sophia
2014-10-19 @ 22:11:19
URL: http://sophiaiusa.blogg.se

hahahah,det där med Troy Bolton :')

Svar: :DD
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0