"Day 3"

Day 3 på schemat är just nu min favoritskoldag. By the way så är schemat inte baserat på veckodagar utan 6 dagar som är numrerade 1-6. 1 och 4, 2 och 5, 3 och 6 är likadana.
 
Day 3 för mig börjar med MAH, sedan är det dags för Latin, Drama och BritLit, Lunch och Forensic Science. 
 
Mr. Wyso (MAH) är jätteschyst och har alltid roliga random short stories om sitt liv som han brukar berätta medan vi väntar på något. Just nu håller vi på och arbetar om The Bill of Rights vilket faktiskt är kul eftersom att allt är nytt för mig.
 
Ms. Kimberly (Latin) är också jättesnäll och rolig på det där sättet som vissa lärare inte lyckas med (något bra alltså). Just nu har vi fullt upp med att lära oss nya ord på latin och det går riktigt bra faktiskt.
 
Mrs. Tracy är min dramalärare. Idag skulle vi välja varsina monologer som är 30-60 sekunder långa och nästa vecka ska vi spela upp dem (och vi ska ha memoriserat dem). 
 
Mr. Niven (BritLit) är jätterolig och snäll och idag hade han köpt koreanska snacks som vi åt medan vi kollade på en modern filmatrisering av Sir Gawain and the Green Knight (boken som vi läste förut). 
Jag fick tillbaka min första uppsats (den som var nästintill omöjlig för alla) och jag fick 15 skrivet på den (antar att det betyder 15/20 poäng) men jag vet inte om det betyder att den var okej eller dålig osv.).
 
Mrs. Kurzman (Forensics) är jättesnäll (alla lärare är jättesnälla) och idag var min första lektion där vi fick lära oss "riktiga" saker. Hon visade en power point om Forensic Pathology. Jag kommer inte gå in mer på vad hon visade och berättade om men ni som känner er vågade kan söka på Forensic Pathalogy och göra lite research. Men jag antar att jag kan säga att hon inte sparade på några detaljer och bilder från obduktioner. Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig (svenskan är inte på topp och jag vill inte misstolkas) men det var jätteintressant även fast det var vidrigt.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0