Superbowl

Jag kom precis hem från Superbowl-matchen mellan New England Patriots och Seattle Seahawks som jag och The Flock kollade på hos Connor G.
 
Imorse vid 11 så blev jag hämtad av Christine, Tom och Katie för att åka till Katies innomhusfotbollsmatch i Newton. De vann med 10-4. 
 
 När jag kom hem så kom jag av någon okänd anledning in på en nyhetssida av en tidning i Bedford på datorn. Tydligen så är jag med på Bedford High School Honor Roll, vilket betyder att jag är en av de som har presterat bäst i skolan... Lite oväntat med tanke på att jag inte gör så värst mycket mer än det jag måste göra-
 
Vid 6:30 så blev hämtad av Emily och vi åkte till CVS innan vi åkte till Connor. Matchen hade redan börjat när vi kom fram, men det stod fortfarande 0-0 när vi anslöt oss. 
 
Matchen var verkligen jätteintensiv. Jag skulle kunna skriva långa paragrafer om allt otroligt som hände, och jag är inte ens ett stort sportfan. Matchen sägs vara den bästa i Superbowls historia. Pats vann med 28-24. När det var ca 3 minuter kvar stod det 21-24, och sedan så fick Pats en touchdown. Vi alla blev jätteglada. Sedan när det var mindre än en minut jvar så var det några inches ifrån att Seahawks skulle få en till touchdown, vilket skulle betyda att Pats med stor chans skulle förlora. Dock gjorde en Patsspelare en helt otrolig räddning. Hela rummet exploderade och vi alla bara skrek och hoppade runt av glädje. Liam, som satt brevid mig, blev så glad att han lyfte upp mig från mina fötter i en bamsekram och snurrade runt med mig typ fem varv haha. Detta var första gången som Pats vann Superbowl på 10 år, och jag är så glad över att kunna säga att jag var een utbytesstudent i Boston (deras hemmaplan) när de vann. 
 
Katy Perry, Missy Elliot och Lenny Kravitz uppträdde under pausen/half time).
 
Under matchen åt vi (alla hade tagit med sig snacks och mat, och Connors mamma hade gjort köttbullar). 
 
Efter matchen stannade vi ett tag. Folk stack allt eftersom och vid 12 så hämtade Tom mig. 
 
Imorgon är det en till snow day, så det är därför som jag inte har lagt mig än.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0