Tre dagar med Laureline

I torsdags vid femtiden kom Laureline, min utbytesstudentvän från Frankrike hem till mig. Hon skulle stanna torsdag-lördag.
 
Vi pt middag, och efter middagen så pratade vi i timmar. Vi kollade också igenom min turistbok om Boston som jag fått innan jag åkte till USA i jakt på idéer om vad vi skulle göra dagen därpå. Klockan 9 fick vi skjuts av Tom till Burlington, för att se Jupitter Ascending på bio. Innan det åkte vi till Barnes & Noble för att köpa Starbucks. Vi båda beställde White Chocolate Mochas. Tom väntade i bilen på oss, och skjutsade oss sedan till bion.
 
Bion började officiellt klockan 10 (egentligen 10:10 med reklam). Innan satt vi i salongen och pratade (igen) och tog bilder.
 
 
Jag tyckte att filmen var jättebra! Channing Tatum var med i den ;)
 
Filmen slutade 12:20, och vi fick skjuts hem av Tom. 
 
 
På fredagsmorgonen vaknade vi 9.
 
Jackie gjorde amerikanska pannkakor, och jag fick se en sån här makapär.
 
 
Jag, Laureline, Jackie, Aric (Jackies pojkvän), Katie och Sienna fick skjuts av Christine till Alewife (närmaste tunnelbanestationen, cirka 20 minuter bort). I bilen hade vi allsång, och vi blev väldigt förvånade när "Everytime We Touch" av Cascada började spela på radion. Vi blev ännu mer överaskade när vi upptäckte att vi fortfarande kunde hela texten till låten.
 
Katie, Sienna, Jackie, Laureline, jag och Aric.
 
Jag och Laureline
 
Bild från färden
 
Jag och Laureline åkte till stationen Downtown Crossing, medan resten av gänget hoppade av vid Park Street.
Jag och Laureline ville se China Town. Vi navigerade med hjälp av min turistbok.
 
 
 
Kvällen innan hade det varit Kinesiskt nyår, så det var kvar dekorationer på gatorna.
 
 
Två världar: Stora extremt amerikanska bilar och kinesiska skyltar och butiker.
 
Vi gick in i ett apotek because why not? Allt var på kinesiska.
 
Jag och Laureline åt lunch på ett ställe i China Town.
 
Jag beställde Chicken Fried Rice och en Lychee-smoothie. Laureline beställde en currygryta och en kokossmoothie. Det var utsökt.
 
 
 
 
Vi hittade en liten småläskig gränd. Såklart var vi tvugna att ta kort.
 
Vi gick till Boston Common.
 
Bänkarna var helt begravna under snön
 
Höga snövallar
 
 
 
Vi mötte upp med resten av gänget vid the Forg Pond, där det annordnas skridskoåkning. Vi hyrde skridskor för 10 dollar, och det kostade 5 dollar att komma in till själva skridskoområdet.
 
 
Laureline halkade till när vi tog bilder haha! Vi skrattade åt den bilden hur länge som helst.
 
Det var jättekul att åka skridskor! Dock var passformen inte den bästa, så vi vinglade runt hand i hand. I början gick det väldigt långsamt, men sakta men säkert så gick det bättre!
 
Efter skridskoåkningen gick vi till Dunkin Donuts för att värma oss och ta en fika.
 
De hade ett Snapchat-filter för Boston Common så såklart kände jag mig manad att använda det.
 
 
Jag beställde en Medium Caramel Hot Coffee och en Fudge Donut (med fudge fyllning).
 
 
Vår utsikt: Park Street Church
 
Vi gick till Massachusetts State House.
 
 
 
Efter det åkte vi hem. Då var klockan straxt efter 4. Eftersom att det var snökaos så tyckte vi att det var bäst om vi åkte hem, eftersom att man då aldrig vet när man kommer hem.
 
Christine hämtade oss i Alewife.
 
När vi kom hem körde jag, Katie och Laureline hemmagjord karaoke (youtube videos med text + filma på datorn medans vi dansar och sjunger). 
 
Efter det åkte vi till Tavern In The Square, en restaurang i Burlington. Vi åt kronärtskockdipp och vårrullar till förätt. Jag beställde en Tavern Cobb sallad. 
 
Efter det åkte vi hem och hängde, och kollade på Letters To Juliette och Welcome To Sweden.
 
idag (lördag) vaknade vi 9. Laurelins tåg hem skulle gå 11:58 från Concord (denna gången var det commuter train, inte tunnebana (därav den närmare stationen)). Vi åkte 11:30, och svängde förbi min skola, för att visa henne den!
 
Vi kom fram 11:50. Dock dröjde det till 12:28 innan tåget kom, eftersom att det var stora förseningar på grund av snökaoset. De hade bara röjt ett av spåren, så endast ett tåg i en riktning kunde köra. 
 
 
 
I väntan på tåget gick vi in på ett franskt fik i närheten. Där hade de en massa franska saker. Laurelins reaktion kan bäst beskrivas som min när jag var på IKEA i Staterna. 
 
Oui oui baguette
 
Äntligen kom tåget
 
Vi sa hejdå, och jag och Christine åkte tillbaka till Bedford.
 
Efter det tog jag det lugnt och skrev på bloggen. Jag tog en dusch, och blev sedan hämtad av Melinda för att åka och fira hennes mamma. Noah, hennes son, var också i bilen. Först åkte vi till Harrows för att köpa deras välkända Chicken Pot Pie. Med pajerna i bilen så åkte vi hem till Melindas mamma och pappa. 
 
Jag hade med mig en liten present: en Sverigenyckelring.
 
 
 
Chicken Pot Pie = Kyckling, potatis, morötter och gravy i ett pajskal.
 
Till efterrätt så blev det Soft Angel Cake, som Melindas systerson Aaron hade bakat.
 
Melina berättade också om fluffernut sandwiches, vilket är Fluff (flytande marshallows) och peanutbutter på en smörgås. Jag makade fluffernut minus smörgås, och det var ganska så gott, fast väldigt sött haha.
 
Efter det kollade vi på Alexander And The Terrible, Horrible, Very Bad, No Good Day.
 
Hunden Maggie avgudade mig. Hon var sååå söt och ville hela tiden att jag skulle ge henne uppmärksamhet. När vi kollade filmen så satt hon i mitt knä/på min mage. *hint till pappa att vi borde skaffa hund när jag kommer hem*
 
Efter det fick jag skjuts hem av Melinda.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0