Snow Day 2

Igår var det min andra snow day. Skolan var alltså inställd, så jag vaknade vid 9-tiden. Det hade hävt körförbudet, så vid 10:30 gjorde jag mig iordning för att åka med Kristen, Emily, Sarah och Dottie till Concord (grannby) för att äta bruch på Main Street. Jag hade varit där en gång innan med Becca när jag tog mina senior pictures. 
Jag åt pannkakor och bacon och drack tranbärsjuice (kaffe drack jag hemma innan jag åkte).
 
Efter det åkte vi till Concord Hill för att åka pulka. Jag lånade en "flygande matta" av Emily. Först åkte jag och Dottie på samma. Det sprutade snö överallt, inte minst på oss. Jag fick snö i hela ansiktet och hela ansiktet domnade bort. Vi hade snö överallt men jag åkte flera gånger till. En gång åkte jag och Emily i en gammal hederlig pulka som inte hade några handtag så jag var jättenära på att flyga av. Becca och Megan joinade senare. Jag fick snö i hela ansiktet och hela ansiktet domnade bort. 
 
Av en händelse så träffade vi Mr Niven och hans barn där. Vi blev jätteförvånade haha. 
 
Efter det åkte vi till Dunkin Donuts, där jag köpte en Medium Caramel Hot Coffee (ingen pumpkin, för det säljer de bara på hösten suck). 
 
Vi åkte till Kristens hus. Där värmde vi oss en stund och gosade med hennes hund och två katter. Efter det gick vi alla på en promenad med hunden i snön runt sjön som hon bor brevid. Fawn Lake heter den.
 
 
Efter det, runt klockan 5, så värmde vi oss lite till innan Megan, Becca, Sarah och Dottie åkte hem. Jag, Kristen och Emily åkte till Golden Nails, en nagelsalong i Billerica (grannby).
Om någon känner sig osäker på var jag egentligen befinner mig och vart jag åker, så har jag här under en karta som visar bland annat Bedford, Billerica, Concord, Lecington, Acton, Burlington och centrala Boston. Jag vet att jag har nämnt dessa platser, men jag har aldrig visat var de är.
 
 
Vi fixade våra naglar på salongen, där det var två gulliga kvinnor från Kambodja som arbetade (jag frågade). 
 
Såhär blev det. Det kostade 25 dollar. Det är rosa gelnagellack över hela nageln och glitter på topparna. 
 
Efter det gick vi inn en snabbis i Sally's Beauty som låg brevid. Jag är typ kär i den affären. Jag köpte tre eyelinerpennor i guld, blått och vitt för 99 cent styck!! 
 
Efter det åkte vi hem till Kristen igen för att hämta våra saker och för att Emily behövde hämta sin bil. Hon skjutsade hem mig efter det! 
 
Jag hade jättekul och hade en väldigt produktiv dag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0