Veckan än så länge

I måndags var förstsa skoldagen efter lovet. Dagen började med att jag brände min macka i the toaster oven... jippie!
 
Vpappa Tom skjutsade Jackie, Katie och mig till skolan. 
 
Dagen var ganska trög eftersom att jag var trött eftersom att jag inte kunde somna kvällen innan. Dock var jag inte ensam om att vara trött haha, till och med lärarna var lite out of it.
 
Under lovet hade jag berättat för några kompisar om namnsdagar. De tyckte att det var en jättekul sak eftersom att namnsdagar inte existerar i USA. Min namnsdag är den 12:e februari, jag fyller år den 13:e februari, så de skojade om att den 11:e är Eve Day Eve, 12:e är Eve Day och Eve's Birthday Eve och att den 13:e är Eve's Birthday. Under BritLit lektionen berättade de detta för Mr. Niven och han tyckte att det var jättekul. Så nu ska de fira mig den dagen haha. Dessutom hade vi ett stort projekt som skulle vara klart den 12/2, men Mr. Niven flyttade fram det tre veckor "becasue of Eve Day" som han sa (dock undrar jag om det finns en annan anledning för framflyttningen men det skulle inte förvåna mig om han gjorde de till största delen pga Eve Day). 
 
Eftersom att måndagen var en Day 2 så hade vi x-block sista lektionen. Jag, Emily, Kristen, Maddy, John och Connor (fast Connor kom dit senare) åkte därför till Bruger's Bagels och åt lunch.
 
Efter det åkte jag tillbaka till skolan för att han Musical Rehearsal. Jag hade två skift, ett från 3-4:30 och ett direkt efter, från 4:30-6. Det var jättekul. Vi började träna på att sjunga "Story Of My Life" och "What's up, Duloc".
Jag är tydligen sopran (jag visste inte det haha).
 
I tisdags gick jag i skolan som vanligt. Jag hade ett forensics quizz på tre kapitel i boken som vi läser. Vi har quizz var tredje kapitel. Under dramalektionen fick jag reda på att Ruby, som går i min dramaklass, också är halft besatt av TV-serien Supernatural. 
 
Om två veckor är det mid-terms, vilket är prov i alla Majors (allt utom drama, photo , directed study och piano för mig). Så i klasserna så förbereder vi oss för detta. 
 
I tisdags kväll fick jag ett jättegulligt paket av Maddy A. Jag fick en scarf med amerikanska flaggan på och ett kort. Hon sa att hon inte ville att jag skulle glömma bort mina amerikanska vänner när jag åker tillbaka till Sverige. Jag blev jätteglad, men också lite sorgsen eftersom att jag snart har varit här halva min tid. Hon sa att hon ville Jag gav henne en nyckelring från Sverige som föreställer en älg som har en Sverigetröja på sig, så att hon inte glömmer bort MIG.
 
 
 
Så gulligt!
 
I onsdags gick jag också i skolan som vanligt. Efter skolan följde jag med vmamma Christine, Jackie och Katie till doktorn och chiropraktorn. Efter det åkte jag hem, gjorde läxor och tog det lugnt.
 
Idag var det jättekallt, -20 grader C, med vindkyla -30 grader... lite underligt eftersom att det är betydligt varmare i Stockholm (plusgrader har jag hört). Många skolor i närområdet är inställda, eller iallafall börjar senare, men såklart gäller det inte BHS...
 
I skolan idag hade jag dubbla leggings, långärmad tröja och tjocktröja, uggs och fuzzy socks. 
I BritLit läser vi Macbeth, och det är ju en utmaning, kan man säga... 
 
Under x-block hjälpte jag Maddie, Sarah och Megan med att tömma återvinningcontainrarna i klassrummen. De är med i Enviromental Club och jag hade inget att göra under x-block för skolbiblioteket var stängt. Jag hade Musical rehearsal efter skolan så jag kunde inte ta mig hem. Dock räknas recycling som community service så nu har jag gjort ytterligare en timme, så jag fick det gjort. 
 
Efter det så gick jag till the auditorium, där jag stötte på Theresa och Mei, som är med i musikalen. Vi pratade och efter ett tag så gick vi till Ms. Faulstich rum där vi träffade Brad, som spelar Shrek. Vi bestämde oss för att åka till Whole Foods Market för att köpa snacks. Jag köpte jordgubbar och blåbär. Efter det åkte vi till CVS, där jag köpte Arizona Ice Tea (supergott). Det var min första gång som jag köpte det, och det har varit på min mentala "köpa amerikanska drycker och mat"-lista.
 
Idag körde vi Story Of My Life. Idag var det bara från 3-4:30, och vpappa Tom hämtade mig när jag var klar.
 
Rebecka Gedin
2015-01-09 @ 16:30:01

Det är jätteroligt att läsa din blogg! Du verkar ha det superkul! Jag ska själv åka på utbytesår nästa år men till Kanada och jag blir ännu mer taggad av att se hur du har det.

Svar: Åhh vad kul! Om du har några frågor så är det bara att höra av dig. Och när jag kommer hem så kan vi träffas om du har några frågor/vill snacka med någon som redan åkt.
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0