Veckan

Hela skolveckan har mest varit förberedelser inför the midterm tests, som är nästa vecka. Idag (fredag) var det ingen skola pga det, och på måndag har vi inte heller någon skola.
 
Under veckan har jag läst Heroes of Olymus: Blood of Olympus som jag hade beställt för ett tag sedan. Den var sååå bra.
 
Jag har fått ökad månadspeng av min Rotaryklubb för att kunna gå på gym. Nu får jag 200 dollar istället för 100 i månaden.
 
I måndags lämnade jag in mitt history fair arbete. Jag jobbade ju som bekant om Alfred Nobel och Nobelpriset.
 
 
Mr. Wyso bjöd alla på munkar.
 
Jag hade också shrek rehearsal. 
  
På tisdagen i Forensics gjorde vi en finger print lab, som gick ut på att vi skulle hitta fingeravtryck med hjäp av olika tekniker på olika föremål. 
 
Efter skolan gick jag till biblioteket för att göra läxor innan musikalrepetitionen började. I biblioteket träffade jag Emily B så vi satte oss och gjorde läxor tillsammans.
Musikalrepetitionen gick bra!
 
I onsdags var det Maddie B och Dotties födelsedag. Under BritLit, som jag har tilsammans med några av mina kompisar bl.a Emily B, Kristen B. och Maddie B, så firade vi med hummus, morötter och majschips (som Mr. Niven hade tagit med) eftersom att Maddie älskar hummus. Emily hade köpt en piñata som Maddie fick försöka ta sönder under lektionen. Mr. Niven är den bästa läraren någonsin. Han bryr sig verkligen om sina elever. Jag vet inte om jag skrev det förut, men under en lektion visade han ett klipp från The Daily Show om Stefan Löfven för hela klassen. 
 
Maddie och piñatan.
 
 Här hängs piñatan upp.
 
Efter skolan gick jag till biblioteket och träffade även idag Emily där. Efter ett tag åkte vi med Maddie till Panera, ett matställe.
 
När man kom in där så fick man beställa maten genom att klicka runt på små skärmar. Jag beställde half mac n cheese, half cobb salad. Sedan, när man skickat in beställningen, så fick man vänta tills ett namn blev upproppad, ta sin mat och gå occh sätta sig i en lobby och äta.
 
 Jag och Maddie
 
 Emily, Maddie, jag och vår mat.
 
 
Efter det fick jag skjuts tillbaka till skolan eftersom att jag hade musikalrepetiton.
 
Idag under repetitionen lärde vi oss två dansnummer. Själva dansen är inte alltför avancerad, det är bara det att vi kommer att behöva sjunga (fint) samtidigt som vi dansar. 
 
På torsdagen på kvällen fick jag skjuts av Becca till skolan för att kolla på en basketmatch med henne, Dottie, Megan, Connor och Peter. Denna match var en träningsmatch, så det var en fjärdedel av laget mot en annan fjärdedel (andra halvan hade spelat innan).
 
 
Efter matchen åkte vi hem till Becca. Vi hittade nåt random lär-känna-varandra-bättre-spel så vi spelade det haha! Kvällens curfew för mig var 12, så Connor skjutsade hem mig.
 
Jag har förmodligen varit här halva min tid nu. Jag vet inte exakt när jag ska åka hem, men det blir nog i mitten av juni som jag lämnar Bedford, men efter det ska jag åka runt i USA med min svenska familj så jag har inte varit i landet halva min tid än. Så det beror helt på hur man räknar. 
 
På fredagen hade jag ingen skola. Jag, Christien, jackie och Katie körde yoga i nästan en timme på morgonen.
Efter det åkte vi till Renzo Hair Saloon, där jag, Katie och Christine klippte håret.
 
Ganska dålig bildkvalitet...
 
Efter det hade jag Shrekrepetiton och Jackie & Katie hade trackpractice (löpning). Innan vi åkte till skolan åkte vi dock en kort omväg för att kolla på The Dunlea's hus.
 
 
På kvällen fick jag skjuts till skolan av Tom för att kolla på kvällens basketball game mot Belmont. Matchen var en hemmamatch.
 
Jag, Liam, Megan, Maddie, Nate, Becca och Emily var där och kollade. Av mina närmaste vänner så spelar Connor och Peter basket. 
 
Vi vann med 74-54. Att Bedford vann denna match innebär att vi går vidare till State Championships.
 
Efter matchen, när vi var påväg ut ur skolan, så såg jag denna poster.
"Uniqueness, acceptance"
 
Jag hade glömt bort att jag skulle vara med på denna poster så jag blev överaskad när jag såg detta haha.
 
Efter matchen så åkte vi hem till Becca (igen). 
 
Jag, Becca, Emily, Maddy, Megan, Liam, Connor, John, Matt, Besher och Brendan var där. 
 
Jag och Emily.
 
Jag blev hämtad 12 av Tom!
 
På lördagen (idag) åkte familjen och shoppade. Vi åkte till Chic 2 Chic, en consignment store i Foxborough. De är kända för att ha det största second hand prom dress utbudet i New England. När jag åkte dit hade jag inte planerat att köpa en klänning, efetrsom att Senio Prom är i slutet av maj, men jag blev kär i en klänning så jag köpte den!
 
Den är sååå mycket vackrare i verkligheten. Den har snörning i ryggen och slits på sidan. 
 
Klänningen kostade 190 dollar. Tack så mycket mamma och pappa!
 
Chic 2 Chic är en affär som liknar en second hand affär, men sakerna som lämnas in måste ha varit inköpta högst tre år sedan och vara i toppenskick. 
 
Jag köpte också:
 
Tröja för 2.80 dollar, jeans från Abercrombie & Fitch för 12 dollar,
 
Tröja från Banana Republic för 2.80 dollar och en Blus från Michael Kors för 6 dollar. 
 
Jag köpte ett par klackar för 12 dollar som jag älskar. De är jättesköna och passar perfekt. Jag känner mig som Askungen i dem. 
 
 
 
Efter klädesshoppingen åkte vi till IKEA. Vi kom dit klockan 5. Det var första gången någonsin som the Pinney's var inne i en IKEAaffär.
 
Jag berättade för Pinneys att man oftast brukar vara fast där inne halva dagen eftersom att man måste gå en utstakad bana genom varuhuset och stannar hela tiden och ibland måste gå tillbaka för att man glömt något etc.
 
 
  Vi började med att äta middag där. Jag, Katie och Jackie åt "Swedish meatballs with mashed potatoes and lingonsylt and gräddsås". En liten iaktagelse är att i USA får man många fler köttbullar, men betydligt midre potatismos jämfört med i Sverige. Tom och Christine åt lax och potatisbullar. Alla tyckte att det var jättegott. Jag drack lingondricka (min svenska favoritdryck). 
 
 
Efter det började den one mile långa vandringen genom affären. Jag agerade tolk och översatte några av namnen på prylarna. 
 
Några intressanta saker är att det fanns många gas-spisar, vilket vad jag vet inte är så vanligt att hitta i IKEA i Sverige. Alla frysar hade ismaskiner. 
 
I bokyllorna runt om i hela IKEA fanns det Svenska böcker som läste högt ur. 
 
 
 
Såklart provade vi sängar:
Jag och Katie.
 
Two White Rabbits
 
En liten kulturkrock blev det när det visade sig att Katie inte visste vad dessa var för några. Hemma i Sverige så har vi gaziljoner av dessa.
 
Kalles Kaviar införskaffades.
 
Senapssill köptes också.
 
De hade olika sorters Marabouchoklad och Daim.
 
Alla matnamn var på svenska. 
 
Folk frågar alltid om ifall Swedish Fish är svenskt, och efter att jag sagt att det inte är det så får jag också säga att jag aldrig smakat det förut. Pinneys köpte dock en påse idag så nu får jag veta hur det smakar. Det verkar som om det är likt Gott & Blandat.
 
Vi lämnade IKEA vid 8-tiden.
 
 
 
 
Sophia
2015-01-23 @ 10:36:04

Underbar klänning!!

Svar: Tack! :D är kär i den
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0