Winter Break

Jag har haft fullt upp under lovet så jag har inte haft tid att skriva förrän nu!
 
Måndagen på lovet tog jag det lugnt och slappade.
 
Tisdag kväll blev jag hämtad av Emily, för att åka hem till Megan. Där var också Matt L, Connor G och Tim G. Vi åt pizza, pratade och kollade på film.
 
Onsdagen var det sista dagen på 2014. Jag och Pinneys åkte och handlade allt möjligt. Vi åkte till Marshalls bland annat, där jag köpte Red Sox pyjamasbyxor, en vit stickad tröja, deo, toner för ansiktet, fotskrubbssten och torrschampoo.
 
 
När vi kom hem gjorde jag mig iordning inför Nyårsaftonen. Jag skulle sova över hos Maddie B och vi gick också på en nyårsfest hos Malika S (hon tog studenten våren 2014 från BHS och jag träffade henne på min avskedsfest som Becca hade anordnat). 
 
Snapchat med Ryan R och Megan A
 
Jag, Maddy A, Megan A, Dottie A och Emily B
 
 
 
Jag, Megan, Ryan, Dottie och Malika
 
Det var jättekul! Vid tolvslaget kollade vi på nyårssändningen från Times Square. Halv 1 åkte jag och Maddie hem till hennes pappas hus och vi kollade på TV (Friends och A-Team).
 
På torsdagen träffade jag och Maddie Dottie, Ryan, Liam, Connor, Kristen, Matt och Megan vid Riverview (en diner). Jag åt Blueberry Pancakes och drack cappucino. 
På kvällen åkte jag och flocken till Noah S:s suprise birthday party hos Amanda B. Alla gömde sig på en avsats på övervåningen som översåg vardagsrummet (svengelska) och när han kom in så skrek alla "SUPRISE". Han blev jätteförvånad haha!
 
Maddy A, Kristen B och jag
 
På fredagen åkte jag och Pinneys till Newport, Rhode Island.
 
NBC News var där haha!
 
Det första vi gjorde var att äta brunch på en diner som sägs vara en av Newports bästa mathak. Den heter Franklin Spa.
 
 
Jag och Jackie beställde båda Blueberry Creamcheese Stuffed Toast. Det här är tydligen ett av de få ställerna som har det!
 
 
Random bild på en gata, med havet som skymtar bakom husen.
 
Efter brunchen åkte vi till The Elms, en jättestor herrgård/mansion. Under andra halvan av 1800-talet var det många miljonärer som byggde herrgårdar i Newport för att använda de som sommarhus, dit de reste några veckor varje sommar. Det finns bara några kvar nu, för ättlingarna till folket som ägde herrgårdarna hade inte intresse och pengar för att underhålla dem. 
 
Vi gick en audio tour genom huset.
jag kunde inte ta så många bilder för det var endast på vissa ställen som man fick göra det.
 
Julgranen i balrummet.
 
 
Jag skulle inte ha något emot att bo där haha.
 
 
Jag undrar hur det är att bo granne med det här palatset...
 
 
Efter The Elms så åkte vi till The Breakers. Detta är den största herrgården i Newport.
Karta
 
Grindarna. Man får hoppas att stenkloten sitter fast ordentligt.
 
 
 
Två julgranar
 
Även här fick man bara ta kort på specifika ställen, så det blir mest bilder från utsidan.
 
Vi gick på en audio tour här också. 
 
I båda tourarna så gick man en speciell bana och stannade i varje rum och fick reda på fakta om varje rum. I varje rum fanns också en poster med instruktioner om koder man kunde skriva in för att höra mer detaljer/andra saker. Tex. kunde man får höra om livet för ett barn till en som arbetade där jämfört med livet för ett barn vars föräldrar ägde stället. 
 
 
De spelade in delar från The Great Gatsby här.
 
 
 
 
 
Efter The Breakers åkte vi till et fik för att dricka kaffe och te.
Påvägen dit åkte vi bil längs strandvägen. Solnedgången var fantastisk. Bilden nedan är oredigerad.
 
Vi åkte till en sushirestaurang.
Det var jättegott! Jag älskar sushi.
 
Efter det åkte vi hem.
 
Senare på kvällen hämtade Ryan, Dottie, Liam och Matt mig. Vi åkte och bowlade i en bowlinghall i Acton.
 
I USA är "vanlig" bowling annorlunda än i Sverige. Denna typen av bowling kallas för Candlepin Bowling. Bowlingklotet är litet och det finns inga fingerhål. Klotet hålls altså i handen.
 
Såhär ser det ut. (bild från google)
 
"Barnstängsel" är alltid uppfällt, så det blir lättare att köra.
 
Dottie kom etta, jag kom tvåa, Ryan kom trea och Matt kom fyra. Liam spelade inte.
 
Efter bowlingen spelade vi arkadspel. Eller rättare sagt fösökte vi, betalningssättet var jättekonstigt. Man stoppade in dollarsedlar i en automat som spottade ut ett kort som man drog i spelsakerna. Det funkade tillslut, efter mycket möda. Vi hittade ett dansspel och Ryan sa "I would pay to see you play that game" så innan jag visste ordet av hade han scannat kortet också var spelet i full gång. Dock var svårighetsgraden på det svåraste så jag fick game over inom loppet av 10 sekunder. 
 
Vi hitade också en minikarusell som vi åkte på. Två av killarna som jobbade där skrattade ihjäl sig när de såg att vi åkte på den haha. 
 
När bowlingstället stängde så åkte vi till Wendy's. Jag köpte pommes frites och en lemonad. Vi åt och sedan åkte alla hem. 
 
På lördagen kom Jackies vänner Theresa och Deanna(nu även mina vänner) över för att kolla på Shrek The Musical på Netflix. Theresa och Deanna är med i vår skolas uppsättning av Shrek med mig. Vi åt tacos.
 
I söndags läste jag hela dagen haha. Sista boken i min favoritserie (Heroes of Olymous) hade äntligen kommit med posten. 
 
Fler bilder kommer att laddas upp senare.
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0