Lever livet

Nu har det gått ett tag innan jag skrev senast. 
 
Vill bara börja med att säga att jag är med i en lokal tidningsartikel:
http://www.thebedfordcitizen.org/2015/03/06/costumes-lights-curtain-up-at-bhs-shrek-the-musical/
 
Förra måndagen fick jag tillbaka ännu ett Anthropology quizz på Forensics. Jag fick även denna gång 100%.
Jag hade ont i huvudet under dagen så jag tog en tupplur hos skolsystern ett tag. Efter skolan åkte jag, Theresa, Caitlin, Mei, Brad och Hayley till Northside Convenience Store. Jag köpte en Gatorade för Theresa sa att hennes huvudvärk brukar bli bättre om hon dricker en sådan.
 
Jag hade Shrek som vanligt.
 
På kvällen åkte jag och vmamma Christine till gymmet och körde yoga i en och en halv timme.
 
Nyttigt efter tränings-mellis
Förra tisdagen stannade jag hemma från skolan eftersom att jag  fortfarande hade ont i huvudet. Så jag missade hockeymatchen.
 
På onsdagen så fick jag en svensk flagga av Mr Niven. När min egna var försvunnen så hade han beställt en åt mig. Dock hittade jag ju min, men jag fick en till ändå. Så snällt av honom.
 
Jag har framkallat mina negativ från New York resan.
 
 
 
Eftersom att det var onsdag så slutade vi skolan klockan 1. Jag, Theresa och Savannah åkte först till Chipotle (uttalas Chipotlay) för att Savannah ville ha en burrito, och sedan till Subway, eftersom att jag och Theresa ville ha Subway. Jag bestälde en Spicy Italian 6 inch sub och en meal. I USA så får man två kakor och en stor dricka med menyn... mycket mer än i Sverige. 
 
Efter det åkte vi till Middlesex Savings Bank (där min kontaktperson Melinda jobbar) för att jag skulle casha in min check från Rotary. Efter det så åkte vi tillbaka till skolan. När vi kom dit så blev vi bemötta av Caitlin och Mei som också ville äta. Så jag förljde med dem och Theresa till B-Good i Burlington. Jag åt dock förstås inte igen, jag var bara med för sällskapets skull. 
 
 Jag och Theresa i framsätet. Caitlin till höger och Mei till vänster.
 
När jag kom hem från Shrek så åt jag middag och spelade kortspelet Piggly Wiggly Pounce Pile med värdfamiljen. 
 
På torsdagen hade vi Shrekrepetition med bandet, som ska spela när vi uppträder. Det lät så bra, jag fick rysningar för det var så coolt att stå på scenen och sjunga och dansa till bandet, för det kändes verkligen som om det hela börjar falla på plats. 
 
Theresa skjutsade hem mig, eftersom att Tom och Christine var på ett Bruins game (ishockey).
 
I fredags skrev jag upp mig på att ge blod, eftersom att Red Cross skulle hålla en mottagning i skolan. 
 
Efter skolan så vandrade jag och Caitlin runt planlöst i skolan eftersom att det var x-block och vi inte hade något att göra innan Shrekrepetitionen. Vi pratade dock så vi hade det ändå trevligt.
 
Shrektröjan har kommit. Den kostade 10 dollar.
 
Framsidan:
 
Baksidan:
 
Efter Shrek så blev jag hämtad av Christine och Jackie, för att åka med dem till skolans hockeymatch. Jag var jättetaggad på att kolla på matchen, eftersom att de två gångerna innan som jag planerat att gå så gick det inte. Christine hade gjort en smörgås åt mig eftersom att vi åkte direkt dit. Det var mycket köer, och en bil körde på oss bakifrån. Så jag var med i en mindre trafikolycka. Dock så blev det inte några skador på varken bilen eller oss. 
 
Väl inne i hallen så träffade jag Becca och CO. Det var jättemånga från skolan där. Folk sa att de aldrig har sett så många fans vid en skolmatch förut. 
 
En del av hejjaklacken.
 
En av hejjaramsorna var "USA USA USA USA" osv. Väldigt patriotiskt. 
 
Kolla noga på denna bild:
Ser ni vad jag ser? En blå-gul flagga. Motståndarna Watertown hade en svensk flagga. Under pausen mellan tredje och fjärde halvlek så gick jag över till motståndarnas sida och frågade några cheerleaders om det fanns en svensk utbytesstudent i deras skola. De sa att det finns en tjej som heter Becky som är från Sverige, men att hon inte var där vid matchen. 
 
Efter matchen så såg jag denna gigantiska truck.
 
Jag åkte hem med min värdfamilj. Efter ett tag så fick jag skjuts hem till Dottie, där jag och mitt kompisgäng hängde. Jag, Sarah, Emily, Ryan, Connor G och John tog en nattlig promenad i kylan.
 
På lördagen så tog jag en dusch och åkte med Christine, Tom och Katie till Marlboro. Katie hade en fotbollsmatch där, och eftersom att Karen från Japan bor där så hängde jag med för att göra något med Karen. VI hämtade upp Karen och vi alla åkte till The Crown Bakery, ett svenskt bageri i Worcester.
 
 
De hade svensk mat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Semla, biskvier, mazariner, kokostoppar mm.
 
Efter det så blev jag och Karen skjutsade till the mall.
 
Jag shoppade ganska så mycket.
 
 
En klänning som var dyr men som jag verkligen gillar. Jag hade inga långklänningar. Det är skolfärgerna också så om jag inte hittar något annat så kan jag ha på mig denna på graduation.
 
Bedford blue
 
En ansiktsmask från Forever 21 som kostade 3.90 dollar.
 
Två väskor (som kostade $15 vardera):
En mindre axelremsväska
 
En aftonväska
 
Shower gel, body mist och body lotion från Bath & BodyWorks.
 
En Boston Celticströja (basketlaget)
 
En tröja från Macy's
 
Efter tre timmar i shoppingcenret så belv vi hämtade. Vi åkte till Bertucci's för att äta middag. Bertucci's är en italiensk restaurangkedja. Jag åt Sautéed Chicken Piccata med vitvinssås. Jättegott.
 
De är kända för sina bread rolls, som var jättegoda. 
 
 
Efter middagen så skjutsade vi hem Karen, och åkte tillbaka till Bedford. Jag åkte hem till Becca och var där med ganska så många kompisar. Klockan 12 skjutsade John hem mig.
 
På söndagen hade jag Shrek från 12- 6. Vi körde showen med ljus och specialeffekter, och även med kostymerna.
 
Fin kaninpose.
 
 
Ms Faulstich (director), Mr. Grunwald (music director), Ms Goetchious (costume designer) och Jess (dance) beställde pizza åt oss. 
 
När jag kom hem så tog jag det lite lugnt.
 
Idag så började vi med Serology (läran om blod) på forensics-lektionen. Jag skulle ju ge blod förresten, men gjorde inte det för att ibland så blir jag svimfärdig när jag tar blodprov (intressant fakta) och jag vill inte svimma och behöva missa Shrekrepetitionen. 
Iallafall, vi lär oss just nu om olika blodtyper.
 
I latin så fortsätter vi på som vanligt och arbetar med ett kapitel i taget i latinboken Ecce Romani. I detta kapitel så får vi reda på att den adopterade sonen är jobbig för att hans mamma är död. Kapitlet heter "Why is Sextus a pest?". Lite halvkul faktiskt.
 
På dramalektionen så håller vi på och övar på scenerna som vi ska ha i the annual Shakespeare Festival. Temat är the Seven Deadly Sins, och vi ska uppträda med scener ur Shakespeares pjäser. Festivalen är den 14:e april.
 
Jag spelar Juliette (Romeo & Julia/Juliette), Olivia (The Twelfth Night) och Horatio (Hamlet).
 
I Britlit håller vi på med Brittish Music. Vi arbetar i par och varje par får en music movement att arbeta om. Jag och Kristen arbetar om Britpop. Vi ska ta reda på klädstilen, musikstilen, mål, influenser, viktiga band osv. 
 
I MAH så gör vi ett arbete om WWII. Vi har en rättegång om huruvida kärnvapen var rätt eller fel. Varje person har en roll som de ska spela och forska om. Jag fick kärnvapenforskaren Leo Szilard. Den som är subjektet i rättegången är President Hoover. 
 
Efter skolan hade vi dress rehearsal (full sminkning och kostym), med bandet och ljus mm. Alltså så som showen ska vara. 
 
Innan den så åkte jag, Theresa, Mike, Holly och Caitlin till Whole Foods för att köpa mat. Vi åt där. Jag köpte sushi och lemonad.
 
 
Efter det så åkte vi tillbaka och gjorde oss iordning och körde showen. Den är väldigt lång förresten, vi började spela upp den klockan 5 och var klara med den klockan 8.
 
Jag i min Duloc peruk och unitard.
 
Showen kommer att bli fantastisk. Jag har haft så kul på repetitonerna och fått många nya vänner. 
 
Ni får gärna kommentera. Det blir så mycket roligare att skriva då.
 
Marianne Ahlberg
2015-03-11 @ 00:20:56
URL: http://mahlberg.blogg.se/

Hej. Så mycket kul du får vara med om. Ben höll sin presentation på Rotary i går. Helt på svenska. Det är rätt strongt.

Svar: Japp, jag är lite småsnålt över Ben!!
Evelina

Marianne Ahlberg
2015-03-11 @ 00:28:19
URL: http://mahlberg.blogg.se/

Snygg klänning du har köpt. jag gick ju sista året så jag hade mån sorts kåpa och konstig hatt. Fick nog låna kläderna. Minns inte riktigt. Ser att ni har premiär i morgon! Lycka till med alla föreställningar.
Kram

Svar: Tack! Kram
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0