Musikalen

Jag vill börja detta inlägg med att säga att Shrek The Musical blev en succé. Vi sålde slut på biljetterna (526 biljetter varje kväll) för fredags och lördagsshowerna, och torsdags och onsdagsshowerna var nästan slutsålda. Shrek är "the highest grossing bhs musical of all time". Många har kommit fram till mig och sagt att musikalen var "amazing". Detta gör mig så glad eftersom att inte bara the cast members har lagt ner så mycket jobb på detta, utan våra directors har lagt ner otroligt mycket tid och energi på musikalen. De har sutit uppe till efter klockan 2 på natten med kostymerna och over all lagt ner hela sin själ i musikalen. De är såna snälla och underbart fantastiska och stöttande människor och de förtjänar det bästa. 
 
I tisdags åkte jag, Theresa, Deanna och Shelly till Ken's efter skolan för att äta. Jag köpte pommes. Efter det så hade vi vår andra och sista dress rehearsal. Den gick jättebra, och när gardinerna(?)/the curtains (svengelskan är brutal) stängdes så gjorde vi en liten dans/ramsa som gick ut på att vi ropade "WE GOT A SHOW, WE GOT A SHOW". 
 
Duloc Performer
 
White Rabbit
 
Detta är Esteban; Farquaads häst. 
 
På onsdagen var det opening night. I skolan hade alla på sig sina Shrektröjor. Det var onsdag = vi slutar vanligtvis 1, men det var även x-block day så alla seniors slutade 12. Under x-block så tog jag, Jackie och Katie freshman/senior sibling pictures till the yearbook. Detta tog ca 5 minuter, så efter det åkte jag, Theresa, Linda, Caitlin och Savannah till Whole Foods för att köpa mat. Jag köpte en Ceasar Wrap och en Grapefruit-läsk.
 
Det var så härligt för vi kunde åka runt med nedrullade fönster för att det var vårväder.
 
 
Efter det åkte vi till CVS för att jag behövde köpa en ny eyeliner och sminkborttagning.
 
När vi kom tillbaka till skolan så upptäckte vi att Avas mamma hade bakat Shrekmuffins åt oss alla.
 
Savannah and the cupcakes (låter som ett bandnamn)
 
 
Emma flätade mitt hår (alla har french braids) och jag satte på mig min perukmössa och sminkade mig. Klockan 4:30 började föreställningen. Backstage kollade vi på showen på tv-skärmar. 
 
Showen gick jättebra. Det är svårt att förklara känslan för någon som inte var där, men det var så jäkla kul. 
 
När vi inte är på scenen så sitter jag och några andra och snackar i killarnas omklädningsrum. 
Under pausen, som är 20 minuter, så sätter vi på musik och har en liten dansfest. 
 
Jag har kommit alla nära och hoppas verkligen att vi kommer att fortsätta att umgås efter att musikalperioden är slut.
 
Efter showen så tog jag av mig min kostym och gick ut till vmamma Christine. Hon hade sett föreställningen. Hela värdfamiljen ska gå på lördag (idag). Jag träffade också Jackie N och Julia, som hade köpt blommor åt mig.
 
 
Man kunde köpa ankor med små meddelanden på till dem som uppträdde. Jag fick denna av Christine, Tom, Jackie och Katie.
 
 
Jag och Theresa. Vi har verkligen klickat.
 
Jag och John/Young Shrek
 
Emma, Theresa och jag
 
Här kommer några bilder från the dress rehearsals, som fanns utanför the auditorium:
 
Duloc
 
Duloc
 
Fairytale Creatures
 
 
Duloc
 
 
 
Efter föreställningen (den slutade 8) så åkte alla till Chili's.
 
Jag åkte i Theresas bil. Med oss fanns Kaithlen D och Felicia.
 
"Tripple Dipper"
 
 
Jag och Felicia
 
Under middagen så spreds denna bild på Sam från musikalen. Alla gjorde den till sin bakgrundsbild på mobilen, och vissa ändrade sina profilbilder på facebook till den. 
 
 
Jag satt med Holly, Caitlin, Mykia Hayley och Mike
 
Efter det åkte jag, Theresa, Kaithlen och Mei till Wegman's
Ett litet tåg som åker runt i butiken, med ljudeffekter och allt
 
Intressant sprej-ost som jag hittade
 
 
En massa olika sorters Oreos
 
Jättesöta små bakelser.
 
 
 
 
Butiken fortsätter i all oändlighet
 
 
Theresa
 
Jag köpte Reese's Peanut Butter Cups och en Old Spice Deo (men deodorant, för att de fungerar bättre och är billigare). Jag kom hem runt 11-tiden.
 
Torsdagen flöt på bra.
 
Föreställningen började 7:30  och slutade 10:30
 
Boo (pig), Theresa (Wicked Witch), jag (i min wig cap) och Shelly (Pinochio).
 
 
 
 
The puns are lethal. 
 
John spelar också dvärgen Grumpy (Butter på svenska)
 
Nates mamma och pappa hade gjort senior biographies och sattit upp dem utanför the auditorium.
 
Ännu en bild
 
På fredagen sov jag till 1:30, för jag var utmattad efter föreställningarna.
 
Jag och Jackie åkte till Nordstrom Rack och Old Navy. Jag köpte en bh och en face primer.
 
Fredagens föreställning var sutsåld och gick jättebra. 
 
The Susan och Jonathan såg den, och gav mig blommor.
 
The Sam meme har exploderat bland musikalfolket.
 
Vi hittade också denna guldklimp. Stackars Sam...
 
Boo hade gjort denna meme och klistrat upp bilderna överallt.
 
Ms. Faulstich (director) skickade ut ett mejl som endast innehöll dessa tre bilder. I cried.
 
 
("we make one mistake and we get the rack" är en del av What's Up Duloc, en sång)
 
 
Jag förstår att ingen säkert tycker att det är roligt, men jag avlider av skratt när jag tänker på det hela.
 
En bonus som Boo gjorde var denna bild. Mike är killen på bilden.
 
Efter fredagens föreställning (runt klockan 11) så åkte jag, Mike, Caitlin och Mei till UNO's, en pizzarestaurang. Där träffade vi Theresa, Deanna, Brad och Allison (en tjej som gick i BHS förra året).
 
Jag och Mei delade på en pizza. Jag beställde också en Ceasarsallad och en (alkoholfri) Shirley Temple.
 
 
Klockan tio i ett åkte vi därifrån. Jag fick skjuts hem av Deanna. 
 
 
 
 
Pajus Martin
2015-03-15 @ 22:16:06

Åh va roligt det hade varit att få se musikalen! Finns den inspelad av någon?
Va duktig du är Evelina!

Svar: Hej pappa! Jag ska beställa en dvd. Tack
Evelina

Marianne Ahlberg
2015-03-16 @ 14:33:48
URL: http://mahlberg.blogg.se/

Hej. Vad kul att allt gick bra. Det måste varit jätte fantastiskt att få vara med i. Så roligt att läsa.

Svar: Jag är så glad att jag var med!
Evelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0