Första sommarlovsveckan

Måndag: Det var Memorial Day, så alla var lediga från jobb/skola. Vi 10-tiden så serverade jag sundaes vid the Veteran Affairs Medical Center (VA) med Melinda och några andra från Bedford Rotary. 
 
 
 
En selfie som Melinda rog och la upp på Bedford Rotarys facebooksida. Jag, Kevin, Melinda och Noah (Melindas son).
 
Vid 12-tiden var vi klara.
 
Jag åkte hem, och klockan 4 så hämtade Sav mig, och vi åkte hem till henne och förberedde inför the cookout som hon skulle ha på kvällen. 
 
Savs brorsa jobbar på Chipotle, och han gav mig två Free Burrito kuponger. 
 
En av hennes katter.
 
 
 
 
¨
 
Vi provade att grilla korven efter att ha skärt upp den i mindre bitar, och det blev jättegott.
 
 
Vi åt lite innan resten av gästerna kom haha.
 
Det var jag, Sav, Indigo, Yassir, Ben D, Brandon J, Sarah, Melissa, Ryan, Anthony och Dakota.
 
 
Tisdag: Jag blev hämtad av Melinda, och vi åkte till Rotarymötet. Nu när jag inte har skola när Rotaryluncherna hålls så tänkte jag att jag kunde gå!
 
Fooooood
 
Efter mötet så åkte jag och Theresa till Burlington Mall. 
 
Jag köpte en eyeliner och en concealer.
 
Efter det så åkte vi till Designer Shoe Wearhouse (outlet för skor). 
 
Vi köpte ett par matchande skor som vi båda älskade och som var jättesköna. Theresa ska åka till Kina i 5 månader i höst för att lära ut Engelska där, så vi bestämde att vi ska ha dagar då vi båda har på oss våra matchande skor, så att vi är länkade även fast vi är långt borta från varandra. Vi kom också fram till att jag, Theresa och Caitlen E. kommer att vara så lång ifrån varandra som det bara går (Caitlen i USA, jag i Sverige och Theresa i Kina). 
 
 
Efter shoppingen så åkte jag och Theresa till Wendy's, och jag köpte en Son of a Baconator Meal med strawberry lemonade. 
 
Vi satt i bilen och åt och lyssnade på Sam Hunt och på musik från Shrek.
 
Vi åkte genom en jättestor vattenpöl på parkeringsplatsen. Det var en anka som badade i den (så stor var den).
 
Efter det så åkte jag hem, och vid 9-tiden så hämtade Becca mig. Vi skulle gå på bio och ha en sleepover.
 
Vi åkte till Woburn och såg Poltergeist. Filmen var inte den bästa...
 
Jag sov i mitt gamla rum. Lily (valpen) kom in i mitt rum och sov där ett tag. Jag har saknat mig, och det verkar som om hon har saknat mig med!
 
Onsdag: Jag drack min kanske sista Pumpkin Spice Latten. De hade endast en Pumpkin Spice k-cup kvar, och de börjar säljas igen till hösten, när jag inte är här längre. Sorgligt.
 
 
Vi åkte tillbaka till BHS, för Becca behövde lämna in sin iPad.
 
Vi åkte till Lexington och gick runt där, och gick in i alla affärer. 
 
Vi gick in i Crafty Yankee där jag köpte två presenter.
 
Vi åt lunch på ett Japanskt/Koreanskt ställe. Det var jättegott.
 
I en av affärerna vi gick in i så hade de nagellack, och jag hittade denna färgen! Kolla namnet.
 
Vi gick in i ett bageri där de hade free samples av kanelbullar. Jättegott.
 
Vi gick in i ett berömt konditiori som gör tårtor och cupcakes. Vi köpte mini cupcakes att ta med och äta senare. De smälte haha.
 
 
Jag köpte hårband på Greater Boston Running CO.
 
Jag fick skjuts hem, och när Colleen kom hem från track (hon har states, så hon måste fortfarande gå på träningar) så åkte vi tillbaka till Lexington eftersom att Lindsey B messade mig och sa att vi kunde få gratis froyo om vi kom till Orange Leaf (ett froyoställe där hon jobbar).
 
 
Efter froyo så åkte jag och Dunleas till Citizen Scholarship Foundation Award Night. 
De serverade lätt tilltugg (ostbricka).
 
Photo credz till Sav och Indys mamma
 
Jag ansökte inte att få stipendium eftersom att jag tekniskt sätt inte är medborgare i Bedford.
 
Efter det så åkte jag, Colleen, Kelly S, Rory L och Hayley B till UNOs och åt middag. Klockan var 11.
 
Jag beställde Burger Sliders.
 
Torsdag: Jag köpte/beställde en track tshirt. "7-0" på the buccaneers ögonlapp står för att vi vann 7 track meets och förlorade nada. 
 
 
Vi fick dock inte ha skolornas namn i dammet haha... så de ändrade det.
 
Jag och Theresa åkte till nagelsalongen i Bedford runt halv två-tiden och fixade våra naglar inför prom, som är nu på söndag. 
 
French gel manicure.
 
Efter det så åkte jag, Sav, Ben D och Yassir till Mendon Twin Drive-In Movie Theatre. Att åka till en drive-in theatre har varit på min bucketlist ett bra tag nu, så det var kul att äntligen få göra det.
 
Det tog ca en timme att åka dit.
 
På väg in.
 
Det kostade 25 dollar för en bil, så det kostade drygt 6 dollar per person. Man fick se två filmer. De hade två skärmar. På Screen 1 visade de Tomorrowland och Avengers: Age of Ultron, och på Screen 2 visade de Pitch Perfect 2 och Mad Max. Vi valde Screen 2.
 
Första filmen började 8:30. 
 
Vi satt i bilen och kollade på filmerna, äkta 50-talsanda. 
 
Pitch Perfect 2 var bra! Mad Max var väldigt konstig haha, så vi bestämde oss för att åka hem ungefär halvvägs igenom, eftersom 1. Den var inte så bra och 2. Vi skulle ha kommit hem väldigt sent om vi kollade på hela...
 
En annan sak! Vår skola var ännu en gång med på Fox News. De visade en film om rasism på BHS Live, som vissa inte gillade. 
 
Länk till videon här! Länk till Fox News nyhetsartikel här!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0