New York City

Hej hej! Påbörjade ett inlägg om New York tidigare men det raderades :/
Så nu gör jag ett nytt försök!
 
30/6: Vi lämnade hotellet i San Fransisco, åkte till flygplatsen och lämnade igen vår älskade Chevy Tahoe :'(
 
Vi flög till NYC och åkte till hotellet där vi bodde. Vi bodde på The Benjamin Hotel, som är ett klassiskt New York-hotell, och som inte har några bed bugs.
 
Vi gick ut och åt, och sedan så gick vi och la oss.
 
1/7: Jag och mamma gick och gjorde manikyr, och sedan så gick familjen längs the Highline (en trädgård som är anlagd på en gammal tunnelbaneräns uppe i luften).
 
 
Vi åkte till Union Square och gick in i en bokaffär, och i en Petco, där vi köpte en massa hundsaker.
 
 
 
 
 
Pappa och Leo hade på sig sina Red Sox kepsar i Yankee territorium... 
 
2/7: Vi cyklade en guidad tur i Central Park och gick efteråt längs 5th Avenue.
 
Central Park
 
Cykelgänget
 
 
Strawberry Fields
 
 
 
Sedan gick vi till Times Square.
 
 
Jag och mamma köpte biljetter till Wicked. Det var min dröm att se den musikalen på Broadway.
 
 
Den var sååååå bra! Definitivt en av de bästa sakerna på hela resan.
 
3/7: Samia och Sussie (mina två bästa vänner i Sverige) och jag bestämde oss för att träffas i Grand Central Station, för de var i NYC i en månad, så då måste man ju träffas.
 
Sussie, jag och Samia
 
Vi tre gick runt i Central Park.
 
Sedan gick vi till Times Square.
 
 
Jag köpte denna idag också.
 
Vi shoppade jeans på American Eagle.
 
Vi tog en fika på ett café, och gick till Herald Square där vi handlade på PINK. 
 
Vi gick längs 5th Avenue och åt middag på Panera. När det blev kväll så promenerade vi till mitt hotell, där vi sa hejdå.
 
4th of July: Jag tog tunnelbanan till Coney Island (nöjespark), där jag träffade Samia, Sussie och de som de bodde hos. 
 
Jag och Sussie åkte Cyclone, en väldigt känd träbana. Den är också extremt gammal.
 
Vi åkte en massa andra saker också.
 
 
 
Vi åt lunch-middag, och hamnade mitt i en hamburgarätartävling.
 
Senare på eftermiddagen åkte jag till hotellet. Där mötte jag upp mamma och pappa. VI gick till en restaurang där jag åt en cheesecake.
 
 
 
Efter det gick vi till East River, där de hade en fantastiska 4th of July Fireworks.
 
 
 
 
 
 
Det var helt smockfullt med polisbilar. De var uppradade längs alla vägar som anslöt till East River.
 
När fyrverkerierna var slut följde vi floden av människor som gick mot mitten av Manhattan. Vi gick till Times Square.
 
 
 
5/7: Idag tog jag tåget från Penn Station till Boston. Det tog runt 4 timmar tror jag. Pattie hämtade mig vid stationen.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0